چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۴
دیده از دیدار ««خوبــان»» بر گرفتن مشکل است!

عکس یادگاری گرفتن تان را کجای دلمان بگذاریم؟!

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 356262
گیریم با سابقه کاری ایشان آشنا نبودید. این را هم نمی دانستید 35 سال است نمایندگی های ایران در خارج از کشور مطابق پروتکل تشریفات موظفند از بانوان در ساختمان های دولتی ایران با حجاب اسلامی میزبانی کنند!؟
به گزارش جهان، داریوش سجادی در گوگل پلاس نوشت:
دیده از دیدار ««خوبــان»» بر گرفتن مشکل است!!!
بهار سال 83 بود و چند ماهی از اعطای جایزه صلح نوبل به خانم شیرین عبادی می گذشت.

پیرو مناسبتی اداری، وقت ملاقاتی در نیویورک با «دکتر محمد جواد ظریف» سفیر وقت ایران در سازمان ملل متحد، داشتم. همان شب نیز از جانب دکتر به ضیافت شامی که به افتخار «شیرین عبادی» در سازمان ملل برگزار کرده بود، دعوت شده بودم.

در دفتر دکتر ظریف و در جوار ایشان نشسته و به بیان مطایبه گونه دکتر به اتفاق در حال کشیدن «چپق دوستی» بودیم که ایشان چاق کرده بود!

کماکان در حال پیپ کشیدن و گفتگو بودیم که تلفن رو میزی دکتر زنگ خورد و پس از یک مکالمه کوتاه دکتر به صندلی خود بازگشت و با خوشحالی گفت:
الحمدالله مشکل حل شد! 
با کنجکاوی پرسیدم چه مشکلی؟
و دکتر در پاسخ گفت:
در ضیافت امشب بلاتکلیف مانده بودیم که با پوشش خانم عبادی چگونه برخورد کنیم. نمی دانستیم ایشان تن به پروتکل تشریفات جمهوری اسلامی می دهند و با حجاب می آیند یا آنکه جلوتر به ایشان اطلاع دهیم تا تکلیف خود را بدانند. خوشبختانه الان خبر دادند خانم عبادی خودشان زنگ زده و کسب تکلیف کرده و تاکید کرده که با حجاب اسلامی خواهند آمد!

مشابه همین اتفاق در شهریور 79 در ضیافت شام رئیس جمهور خاتمی در هتل پلازای نیویورک با جمعی از ایرانیان مقیم آمریکا پیش آمد.

خانم «مژگان مُجاب» یکی از مدعوین بود که بر خلاف دیگر بانوان حاضر در جلسه بدون حجاب به میهمانی خاتمی آمده بود. از آنجا که ایشان در جوار بنده نشسته بودند یکی از پرسنل دفتر حفاظت منافع به من رجوع کرد و گفت اگر امکان دارد شما به ایشان بصورت دوستانه تذکر دهید تا قبل از آمدن آقای خاتمی و رسمیت پیدا کردن جلسه فکری برای حجاب خود بکنند!
بنده نیز امتثال امر کردم و خوشبختانه مسئله با رعایت پروتکل تشریفات جمهوری اسلامی مرتفع شد.

علی رغم این ملاحظه شد عید امسال نمایندگی ایران در قاهره در جشن نوروزی منعقده در ساختمان سفارت ایران، میزبان یک خانم رقاصه مصری ـ ایرانی بوده که پس از آنکه رقاصه مزبور خبر و عکس حضور خود در آن مراسم را اطلاع رسانی کرد، میزبانان بجای آنکه بابت این بی مبالاتی ابراز تنبه کنند «مجتبی امانی» مسئول دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره با کمال شهامت ضمن تائید این خبر تنها به این نکته اکتفا کرد که ایشان را بدون اطلاع از سوابق کاری و صرفا بابت تابعیت ایرانی شان به مراسم دعوت کردیم.

هیچکس هم از جناب امانی نپرسید:
گیریم با سابقه کاری ایشان آشنا نبودید. این را هم نمی دانستید 35 سال است نمایندگی های ایران در خارج از کشور مطابق پروتکل تشریفات موظفند از بانوان در ساختمان های دولتی ایران با حجاب اسلامی میزبانی کنند!؟

جناب امانی نه تنها برخلاف دکتر ظریف و دکتر خاتمی تن به این قانون نداده بلکه در کمال خوش بحالی !!! با آن علیا مخدره و در ساختمان رسمی جمهوری اسلامی عکس یادگاری هم انداخته!

تا اینجای کار را هم می توان اغماض کرد مشروط بر آنکه ایشان نیز مخاطب را سفیه فرض ننمایند!

گیریم از «وجوه هنرمندانه» آن علیا مخدره مطلع نبودید. عکس یادگاری گرفتن تان با آن «حکایت» را دیگر کجای دلمان بگذاریم!!!
https://jahannews.com/vdcb00bf5rhbs5p.uiur.html
jahannews.com/vdcb00bf5rhbs5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا اگه این اتفاق تو دولت احمدی نژاد افتاده بود، آسمون رو به زمین می بافتند
Iran, Islamic Republic of
این حرفا به مجتبی امانی نمیچسبه. لحظاتی هست که انسان مطلب رو اهم و فی الاهم میکنه. برای آقای سجادی هم از این موضوع نمدی جهت کلاهشان حاصل نمی شد.
اعتدال جانم اعتدال فعلا" به تدبیرش کاری نداشته باش.
خاتمی دکتر نیست لیسانس فلسفه است