جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۴

درس بزرگی که باید از افغانستانی‌ها آموخت

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 414842
۸۰ هزار هوادار افغانستانی روز گذشته درس بزرگی به علاقمندان به فوتبال در کشورمان دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «هر انسانی می‌تواند شغلش را تغییر دهد، می‌تواند همسرش را تغییر دهد، می‌تواند محل سکونتش را تغییر دهد، می‌تواند اخلاقش را تغییر دهد اما نمی‌تواند تیم مورد علاقه‌اش را تغییر دهد!»

روز گذشته اتفاقی عجیب در فوتبال ایران رخ داد که قطعا برای اولین بار بود که چنین رویدادی در فوتبال کشورمان رخ می داد؛ اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان ولو تیم امید در خانه میزبان باشد اما ۸۰ هزار هوادار تیم میهمان به ورزشگاه بیاید خارج از اینکه اتفاق عجیبی در فوتبال کشورمان بود اما نکته جالبی هم درون خود داشت.

روزگاری نه چندان دور فوتبال ایران در دنیا به دلیل حضور پر شور تماشاگرانش در استادیوم‌ها شناخته می‌شد اما چند سالی هست که تعداد تماشاگران روز به روز آب رفته به طوری که حتی در بازی‌های باشگاهی تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس هم به سختی تعداد تماشاگران به ۵ هزار نفر می رسد و این موضوع باید به صورت دقیق واکاوی شود که چرا این اتفاق افتاده است.

روز گذشته بیش از ۸۰ هزار تماشاگر افغانستانی به ورزشگاهی آمده بودند که می‌دانستند تیم‌شان مقابل ایران شکست خواهد خورد اما برای اعلام پشتیبانی از تیم‌شان به استادیوم آمدند تا اعلام وفاداری کنند آن وقت کمتر از ۵۰۰ ایرانی به حمایت از تیم امید به ورزشگاه رفت تا برای اولین بار در تاریخ تیم ملی کشورمان در خانه میهمان باشد!

فوتبال افغانستان در فوتبال آسیا که هیچ بلکه در فوتبال آسیای میانه هم هیچ محلی از اعراب ندارد اما بیش از ۸۰ هزار افغانستانی با حضور در ورزشگاه از این تیم حمایت کردند آن وقت وقتی می‌بینیم تیم ملی امید ما ۴۰ سال است به المپیک نرفته و الان که وقت حمایت از این تیم است کمتر از ۵۰۰ تماشاگر به ورزشگاه می‌رود! شاید باید این موضوع را در اختلاف طبقاتی که بین عامه مردم و فوتبالیست‌ها رخ داده جست‌وجو کرد؛ وقتی تماشاگری می‌بیند برای حمایت از یک تیم در استادیوم گلو پاره می‌کند اما بعد از باخت تیم محبوبش باید با ناراحتی ورزشگاه را ترک کند اما می‌بیند بازیکن تیم محبوبش سوار بر ماشین چند صد میلیون تومانی با تلفن قرارهای شبانه‌اش را هماهنگ می‌کند!

به هر حال هواداران افغانستان دیروز درس بزرگی به فوتبال ایران و هوادارانش دادند؛ هواداری با طرفداری فرق‌های زیادی دارند؛ افاغنه حاضر در استادیوم دیروز هوادار تیم شان بودند نه طرفدار و این دقیقا همان درسی است که باید علاقمندان به فوتبال آن را فرا بگیرند؛ حمایت از تیمی که به آن علاقه داری حتی با علم بر اینکه حریف از تو خیلی قوی تر است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما بگو بازیکن افغانی چقدر میگیره !! و در ازای جقدر برای کشورش میدود؟
مردم معمولا با کسانی هم نفس می شوند که اونها را از جنس خودشون می دونند اما شما خودت بگو فوتبالیست هایی که حقوق سالیانشون 20 برابر یک استاد دانشگاهه و فرق مهال و محال را نمی دونند برای چی باید عزت احترام داشته باشند!!! فوتبالیستهایی که حقوقشون از مالیت ما پرداخت و صرف عیاشیو چرندیات میشه؟!.....
Iran, Islamic Republic of
برادر قبول کنید فوتبالیستهای ما از مردم فاصله گرفته اند
دلیل تصلی تش همین است و بس
عالمی
France
افغانستان گرچه به ظاهر از چشم مردم دنیا به خاطر دخالت های دشمنان، افتاده اند در عین حال درسهای زیادی برای دنیا دارند کسانیکه با دید واقع بین به قضیه نگاه می فهمند
این فوتبال دیگه در سطح مردم فهیم ایران نیست