چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳۱
مداحان ازجریان انحرافی می‌گویند؛

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست...

شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 164642
آقایان سعید حدادیان و حاج منصور ارضی از دوستان ما هستند و ما آن ها را به ثمن بخس به دست نیاورده ایم که بخواهیم به ثمن بخس بفروشیم.

به گزارش جهان در پی به وجود آمدن جو هتاکانه که رسانه‌های دولتی علیه مداحان کشور به راه انداخته‌اند جامعه مداحان کشور نسبت به این انحرافات و اتهام پراکنی‌ها واکنش نشان دادند.
حاج غلامرضا سازگار، حاج مرتضی طاهری و حاج محسن طاهری در گفت‌وگو با "جهان‌نیوز" این اقدام هماهنگ رسانه‌های دولتی را غیر حرفه‌ای و بی‌اخلاقی خواندند و از ادامه این تخریب‌ها در ایام سوگواری ائمه اطهار ابراز نگرانی کردند.

غلامرضا سازگار یکی از مداحان و شاعران مطرح اهل بیت علیهم السلام در این خصوص گفت:کسانی که مخالف دستگاه امام حسین علیه السلام هستند معمولا از گریه بر مصائب اهل بیت تا خود اهل بیت را مورد توهین قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: این افراد کارشان را از زیر سوال بردن گریه بر اهل بیت و سپس اتهام افکنی به مداحان شروع کرده و در نهایت با خرافی خواندن روایات ایشان و توهین به عترت پیامبر اهداف خود را دنبال می کنند.

این شاعر اهل بیت در پاسخ به برخی اتهام پراکنی‌ها از سوی رسانه‌های جریان انحرافی به مداحان خاطرنشان کرد: دشمنان اهل بیت، داخلی و خارجی ندارند و هرکس با اهل بیت و مداحان ایشان مشکل داشته باشد چه داخلی و چه خارجی به نتیجه ای نخواهد رسید و به قول شاعر: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود می بری و زحمت ما می داری.

سازگار گفت: کسی که در دستگاه امام حسین باشد بیمه ایشان است ونباید از این اظهار نظرها که هدفی جز «اظهار وجود» در آن نیست غصه‌دار شود چرا که این‌ها بیش و پیش از آن که ما را ناراحت کنند خودشان را خسته می‌کنند.
حاج مرتضی طاهری، یکی دیگر از مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز با اشاره به اینکه تاثیر گذاری مداحان و مرثیه اهل بیت انکار ناپذیر است به "جهان" گفت: دشمنان داخلی و خارجی نظام با دقت به این موضوع نگاه می‌کنند و برای هر کس به فراخور شیطنت خود برنامه ریزی می‌کند.
وی افزود: دشمنان داخلی نیز تاثیر مداحان را در این عرصه سیاسی و بخصوص انتخابات ۸۸ دیدند و با خراب کردن جامعه مداحی سعی در کم کردن اثر آنها بر اجتماع دارند و البته در این کار موفق نخواهند بود چرا که دستگاه امام حسین علیه السلام به آنان چنین اجازه ای نخواهد داد.
طاهری خاطرنشان کرد: مداحان ما هم باید مواظب باشند اخلاص را با با مسائل دیگر آلوده نکنند و ما باید مردم را به سمت ولایت حرکت دهیم. این کشور ولی و صاحب دارد و حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان نماینده امام عصر حامی این مردم هستند و نمی گذارند این کشور از مسیر اصلی انقلاب منحرف شود.
وی اتهاماتی را که برخی رسانه های جریان انحرافی به نقل از اساتید دانشگاه به صورت هدفمند به جامعه مداحان وارد می‌کنند اخلاقی ندانست و تاکید کرد: این اتهام زنی ها از حب به علی علیه السلام نیست و بنده به عنوان کسی که ۴۰ سال در دستگاه امام حسین نوکری کردم اولین شاکی اشخاص اساتید نما و جریان انحرافی هستم که به جامعه مداحان عزیز کشور تهمت و افترا وارد کرده است.
این مداح اهل بیت اتفاقات اخیر علیه جامعه مداحی کشور را نوعی تسویه حساب سیاسی دانست و افزود: باید جامعه را از این جنجال های سیاسی خارج کرد، کسی حق ندارد به جامعه مداحی کشورتوهین کند چرا که این قشر از ابتدا مورد احترام بزرگان و مراجع بوده است.
حاج محسن طاهری، از دیگر مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز نظر خود را اینگونه مطرح کرد که: نظر شخصی حقیر این است که حرف لغو زدن برای مومن بد است و در سوره مومنون هم گفته شده مومنان کسانی هستند که از لغو گویی می‌پرهیزند. برخی از اعضای جامعه مداح امروز مورد اتهام کسانی قرار گرفته می‌گیرند که روزی در روی کار آمدن آنها بسیار موثر بوده‌اند.
وی در ادامه اشاره داشت: بحث این جاست که امروز عده ای در حال ماهیگیری از این آب گل آلود هستند و فریاد «وا دولتا» سر داده‌اند که هیچ‌گاه با این دولت موافق نبوده‌اند. ما توهین به دولت را قبول نداریم اما وقتی می‌بینیم افرادی با نیتی ناپاک در حال دست اندازی در کار مداحان و خراب کردن چهره آنان هستند این کار را محکوم می‌کنیم.
این مداح اهل بیت تصریح کرد: این که دوبرادردینی و مومن و معتقد به نظام به یکدیگر انتقادی وارد کرده‌اند را نباید در بوق جنجال‌های رسانه‌ای قرار داد و باعث نا آرام شدن اوضاع شد و نباید کاری کرد که از یک قصه کوچک و یک انتقاد معمولی جریانی علیه مداحان کشور ایجاد شود و بهانه به دست دشمنان داد.
طاهری با نام بردن از کسانی که امروز در تیر راس دشمنان خارجی و منافقان داخلی قرار گرفته‌اند،خاطرنشان کرد: آقایان سعید حدادیان و حاج منصور ارضی از دوستان ما هستند و ما آن ها را به ثمن بخس به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم به ثمن بخس بفروشیم. اینها از دوستان ما هستند و همگی دیده‌ایم که در زمان انقلاب، درحماسه جنگ و یا در برانگیختن همین دولت چه نقش داشتند.
پایان مطلب/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی ادبی افتخار ندارد که این عزیزان از آن حمایت کرده اند
Iran, Islamic Republic of
البته حمایت دوستان از اصل حرفهای این دومداح معروف بود نه از توهین ها چرا که توهین از طرف همه مذموم است و یقینا این دو مداح هم از شدت عصبانیت از رفتار برخی افراد مشکوک در دولت کنترل خودشونو از دست دادن و بد حرف زدن که البته افراد مشهور باید بیشتر خویشتندار باشن
Latvia
قطعا روح مبارك امام حسين(ع) از فحاشي و هتاكي برخی مداحان آزرده می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
فارغ از هیاهوهای سیاسی متاسفم برای اقایان طاهری و سازگارا که از بی ادبی دوستانش حمایت کرده!!!
کار زشت زشت است!!
دلیل نیست که هر که مداح امام حسین هر چی خواست بگه!!!
از منبر سخنرانی و مداحی برای اهل بیت، نباید سو استفاده کرد. اما متاسفانه بعضی از مداحان به اسم دین، برای خودشان حیاط خلوت درست کرده اند
Iran, Islamic Republic of
اصلا بی ادبی در کار نبوده است با چنین کسانی که اسلام را فرع و ایران را اصل قرارداده اند بدتر از این باید سخن گفت
Iran, Islamic Republic of
مداح اهل بيت بايد نمايد اخلاق و تربيت اسلامي باشد. نه اين كه اين مكان مقدس را با کوچه و خیابون اشتباه بگيرد.
کجای آن سخنان بی ادبی بوده فقط واقعیتها را بصورت بسیار ماهرانه و طنز بیان نموده.
Iran, Islamic Republic of
آقا سعید صرف اینکه چندتا جوان به عشق اهل بیت(ع) پای منبر ایشون میشینند جوگیر نشه. نکنه چون چندتا سفر استانی رفته خودشو همه کاره دولت وملت میدونه. در ضمن اون الفاظ در شان یک مداح اهل بیت(ع) نیست
Iran, Islamic Republic of
صحبت های آقای حدادیان در مجلس حضرت فاطمه زهرا(س) قلب هر شیعه ای را به درد می آورد مگر نه اینکه ما مدعی اطاعت از ولایت فقیه هستیم و مگر نه اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نباید به افراد اهانت و فحاشی کرد . ضمن انتقاد از مواضع اخیر برخی اطرافیان دولت نمی توان به این بهانه در مجلس خانم فاطمه زهرا(س) که دلیل وجود عالمیان است از الفاظ رکیک و زشت استفاده کرد . چه آنکه این نوع رفتار مخالف مشی مقام معظم رهبری است
بهتر است هر كس جايگاه خود را بداند و بعد در مورد ديگران سخن بگويد
Iran, Islamic Republic of
صحبتهاي اقاي حداديان بسيا زشت و زننده بوده و قابل دفاع نمي باشد و هر گونه تلاش براي موجه جلوه دادن آن محکوم است
Iran, Islamic Republic of
بی ادبی و خامی بوده و از ولایت هم جلو زده این آقاسعید
در پاسخ به آن کسی‌ که گفته اند اصلا بی‌ ادبی‌ نبوده :
یعنی‌ باید بیایند و فحاشی ناموسی کنند تا بی‌ادبی باشد
کار آقایان در حمایت از حدّادیان خیلی‌ به وجهه آنها لطمه میزند
ظاهراً آقایان فقط جمعیت پای منبر خودشان را می‌بینند
در احادیث داریم که فحاشی حتی به دشمنان بد است
من واقعا متاسفم
با این دید لازم نیست آقایان از نظام و ولایت دفاع کنند
با سلام
منبر جایگاه عظیمی در بین محبین اهل بیت دارد که اگر انتقادی قرار هست مطرح شود باید با شکل درست و نهایت احترام و جایگاه مجلس و منبر اهل بیت(ع) باشد نه کلمات زشت و زننده که حتی از یک انسان عادی در بیرون از این محیط قابل قبول نیست .
این حمایت های شما بیشتر توهین به روضه خوان های واقعی است.
کور کورانه حمایت نکنید و خدا را در داوری خود لحاظ کنید.
و العاقبه للمتقین
من از پا منبری های حاج سعیدم ولی معتقدم کار ایشون در توهین به اشخاص درست نبوده است
به آقاياني كه مطالب سعيد حداديان را بي ادبي ناميده اند تا حدي حق داده ميشود وليكن (مشايي) چه محل اعرابي از اسلام و دين دارد كه در حوزه دين و اسلام به خودش جرأت اظهار نظر مي دهد. چند وقت است صداي همه علما را در آورده
حاج سعید رحمت و برکت خدا بر تو باد که بی ادبی رو به بی غیرتی ترجیح دادی
Iran, Islamic Republic of
هر چند کار رسانه های دولت درست نیست اما به نظر می رسد که مداحان عزیز نیز حدود خود را نشناخته اند. برخی از این عزیزان مانند حاج سعید پا را از گلیم خود خارج کرده اند. کسی که در دستگاه اهل بیت (ع) نوحه سرایی می کند باید حداقل به فضائل و اخلاق ائمه اطهار (ع) هم مقید باشد
بنده اگر یکهفته بگذرد و پای منبر یکی از این عزیزان ننشینم و اشک نریزم هفته بعد بیمارم و نسبت به همه ایشان ارادت دارم لکن آقایان باید توجه داشته باشند که میکروفن ، حسینیه و مستمع امام حسین(ع) حرمت دارد اگر انتقادی هست باید با احترام انجام شود حضرت امام (ره) هرگاه می خواست نهایت انزجار از شاه خائن را بر زبان بیاورد از جمله محمدرضای ملعون استفاده میکرد مگر ما ادعا نداریم که راه امام را طی می کنیم ؟!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا بايستي به مظلوميت رهبر خون گريه كرد..آقاي حداديان اگه واقعا دنبال آدرس هستي يكم به سخنرانيهاي آقا با دقت گوش كن .. حرفهايي كه شما گفتيد آتو دادن دست دشمنه ..ديشب يكي از شبكه هاي فارسي زبان حرفهاتو پخش ميكرد..اين تذهبون
حرفهاي سعيد حداديان آنقدر بي ادبانه بود كه من نمي دانم اين آقايان چگونه مي توانند از آن حمايت نمايند.واقعا" متاسفم از اين تفكرات كوركورانه .اگر اين حرفها از دهان يك انسان معمولي و نه مداح بيرون مي آمد ،آقايان همينگونه حمايت مي كردند. واقعا" جاي بسي تاسف دارد......
Iran, Islamic Republic of
من با حرفهای سعید حدادیان موافقم اما با الفظش نه
یه مداح باید سیاسی باشد اما در عین ادب
باید حرف زد انتقاد کرد
Iran, Islamic Republic of
از دشمنان برند شکایت به دوستان/ چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟
Iran, Islamic Republic of
ما از الست طایفه‌ای سینه خسته‌ایم/
ما بچه‌های مادر پهلو شکسته‌ایم/
امروز اگر سینه و زنجیر می‌زنیم/
فردا به عشق فاطمه شمشیر می‌زنیم/
ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد/
روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد/
از ما بترس، طایفه ای پر اراده‌ایم/
ما مثل کوه پشت علی ایستاده‌ایم/
Iran, Islamic Republic of
شبيه ترين افراد به اهل بيت(ع) بايد مداحان ایشان باشند شما يك مورد از سيره اهل بيت(ع) بياوريد كه لاتي حرف زده باشند يا به ديگران اهانت كنند .
نور حق را نبايد با ندانم كاري خاموش كرد و ديگر اينكه در سيره اهل بيت(ع) به فراواني ميتوان شيوه انتقاد با هر كسي را يافت
Iran, Islamic Republic of
سعيد حداديان با اين الفاظ زشتي كه بكار برد علاوه بر اينكه با آبروي همه مداحان بازي كرد هيچ جاي دفاعي هم براي خود باقي نگذاشت واقعا شرم آور است. چنين فردي بايد از جامعه مداحي كنار گذاشته شود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی که نصیحت مستقیم علما و مراجع تاثیر گذار نباشد باید اینگونه سخن گفت . حالا باز هم با این تند رفتاریها هم متوجه نشده اند
Kuwait
به نظر من ادبیات مهمه اما مطلبی که گفته شد هم مهمه و این دو نباید تحت تاثیر هم دیگه از بین برن
United States
آخه اون حرفای بی شرمانه رو چرا به دستگاه امام حسین(ع) ربط میدن این مداحان عزیز؟ یعنی چی هر کی هر حرفی خواست بزنه بعد بگه ما تو دستگاه امام حسین(ع) هستیم! با اعتقادات مردم بازی نکنید آقایون
Iran, Islamic Republic of
چیزی که عوض داره گله نداره.
وقتی آقا میگه عوضش کن و عوضش نمیکنن بایدم در مورد مشایی همچین لفظی رو به کار برد.
به نظر من که حرفش منطبق با واقعیت و بسیار صحیح بود.
وقتی کسی اشتباهش رو نمیفهمه باید با ادبیات خودش باهاش صحبت کرد.