شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پیشنهاد آخوندی درباره حق‌کمیسیون بنگاه‌ها

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 442643
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورودی‌های ریلی به تهران چهارخطه می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از خواسته‌های مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شهر تهران با ساماندهی قطار حومه ‌‌ای تحقق می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، عباس آخوندی گفت: یکی از اولویت‌های مهم حمل ‌و نقلی شهر تهران ساماندهی قطارهای حومه‌ای است.

به گفته وی، اساس این نوع قطارها دسترسی سریع مردمی است که در نزدیکی تهران زندگی می‌کنند تا با سرعت و به سهولت به سمت تهران تردد کنند و با انتقال ترددها به ریل، اتوبان‌ها و آزادراه‌ها تا حدودی خلوت شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این کار نیاز است تمام ورودی‌های ریلی به تهران چهارخطه شوند، گفت: باید دو خط از این چهارخط فقط برای تردد قطار حومه‌ای و دو خط برای قطارهای دوربرد در نظر گرفته شود.

بنگاهداران فقط از مالک حق کمیسیون بگیرند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضاد منافع در بنگاه‌های معاملات ملکی و لزوم حذف آن گفت: به دنبال آن هستیم تا قانونی تصویب شود که بنگاهداران معاملات ملکی فقط از مالک و فروشنده حق کمیسیون بگیرند کنند و خریدار به بنگاهدار پول ندهد.

آخوندی افزود: از نظر من در حوزه مسکن هیچ کاری مهم‌تر از تشکیل و اجرای مصوبات این ستادها نیست وضعیت آشفته‌ای که در شهرها می‌بینیم نتیجه فعالیت‌های متفرق دولت‌های گذشته است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این ستادها وظیفه دارند که وضعیت فعلی سکونت‌گاه‌های نابسامان شهرها را که کیفیت زندگی مردم، محیط زیست، آسایش، دسترسی آسان به نقاط مختلف و ایمنی در آن‌ها کاهش یافته است را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیون نفر از شهرنشینان ایران در سکونت‌گاه‌های نامناسب هستند یعنی یک سوم جمعیت شهری ایران؛ این‌ها به این معناست که با وجود این حجم سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز در سال‌های اخیر بازهم شاهد حجم انبوه بد مسکنی هستیم؛ بنابراین باید ستادهای استانی بازآفرینی پایدار شهری به‌جای موازی‌کاری و دیدن مسکن به عنوان تک واحد، کل شهر را یک مجموعه بدانند و مسائل آن را حل کنند.

آخوندی افزود: بی فایده بودن ساخت جاده‌های کمربندی در شهرهای مختلف بی‌فایده است. ارزیابی من این است که کمربندی‌ها در شهرهای کوچک و متوسط هم هزینه زیادی دارند و هم راندمانشان پایین است. مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به جای اجرای کمربندی با کمک شهرداری‌ها به ساماندهی محور موجود پرداخته و تلاش کنند تا شهر به سمت مقابل کمربندی توسعه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *