چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۲۴
گفتاری از آیت الله فاطمی نیا؛

4 گناه نحس که خداوند سخت می بخشد

دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 132043
ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: 1- عمدا نماز نخواندن.2- به ناحق آدم کشتن.3- عقوق والدین.4- آبرو بردن.

به گزارش سرویس فرهنگی جهان استاد فاطمی نیا در جلسه ای با ذکر چند نکته اخلاقی و عرفانی فرمودند: خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهد است الان مردم خیلی دست کم گرفته اند آبرو بردن را.

ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: 1- عمدا نماز نخواندن.2- به ناحق آدم کشتن.3- عقوق والدین.4- آبرو بردن.

این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می کرد: "به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می گویی؟

می گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!" الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برند.

عزیز من اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود. شما با این مشکل داری؟ دقت کنید که بعضی ها با زبانشان می روند جهنم.

روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همه شراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند. یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می برند.

امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید: اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛ دروغ گو هستی. 

گناهکار چند نوع است. عده ای گناه می کنند، بعد ناراحت و پشیمان می شوند. سوز و گداز دارند. توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند؛ اما دوباره می شکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز می شود. 

منبع: تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام . میشه اعلام کنید مراسم شبهای قدر استاد فاطمی نیا در کجا برگزار می گردد؟
Iran, Islamic Republic of
معمولا جلسات شبهای قدر حاج آقای فاطمی نیا در شهرک غرب و در مدرسه روشنگر برگزار می شد. احتمال قریب به یقین، امسال هم همینطوره...
Iran, Islamic Republic of
اول خودتان به گفته ایت الله فاطمی توجه کنید زیر همین گفته تو سایت شما به ابروری بعضی افراد تعرض شده و دروغ بین گفته اید
Iran, Islamic Republic of
دقت دارید که ؟
"آبرو بردن"
مشایی هر چه قدر هم که اشتباه کرده باشد، به خاطر این گناه رسانه ها علیه خودش، در آخرت از آن ها طلبکار می شود
Iran, Islamic Republic of
يا أبانا استغفر لنا إنا كنا خاطئين
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ كنه از اين قبيل اساتيد رو خوش به حال كساني كه از ايشان واقعاً استفاده مي كنن
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
ضمن سلام خدمت ایشان به نظرم یک گناه بزرگ را فراموش کرده اند بگویند
گناهی که الان به نظرم خیلی ها ندانسته گرفتارش هستند و اعظم گناهان است


إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا ﴿۴۸﴾ -النساء
مسلما خدا اين را كه به او شرك ورزيده شود نمى‏بخشايد و غير از آن را براى هر كه بخواهد مى‏بخشايد و هر كس به خدا شرك ورزد به يقين گناهى بزرگ بربافته است (۴۸)
الا و ان الظلم ثلاثه : فظلم لا يغفر ، و ظلم لا يترک ، و ظلم مغفور لا يطلب فاما الظلم الذي لا يغفر فالشرک بالله -نهج البلاغه-خطبه 176
بدانيد ظلم و ستم بر سه گونه است : ستمي که هرگز بخشوده نمي شود و ستمي که بدون مجازات نخواهد بود و ظلمي است که از آن صرفنظر مي شود و بازخواست ندارد . اما ظلمي که بخشوده نخواهد شد شرک به خداست

حديث نبوي :
ان اخوف ما اخاف علي امتي الاشراك بالله اما اني لست اقول يعبدون شمسا و لا قمرا و لا وثنا و لكن اعمالا لغير الله و شهوه خفيه
بيش از هر چيز بر امت خود از شرك بخدا بيم دارم من نميگويم كه خورشيد و ماه يا بت مي پرستند ولي كارهائي براي غير خدا انجام ميدهند و دستخوش شهوت ‌نهاني ميشوند
منبع: نهج الفصاحه
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقای فاطمی نیا همیشه سالم و زنده باشند. ای کاش مسئولین مملکت به این 4 گناه و خصوصاً آبرو بردن عنایت بیشتری داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
حضرت موسی ع با آنهمه سختیهایی که در مبارزه با فرعون متحمل شده بود ولی یکبار هم اورا نفرین نکرد ولی قارون را نفرین کردبصورتیکه قارون از او هفتاد مرتبه طلب عفو کرد ولی موسی ع نبخشید به چه علت؟ بعلت اینکه قارون زنی فاسده را اجیر کرده بود تا به او تهمت ناروا بزند البته این کار واقع نشد وآن زن از خدا ترسید ولی باز هم موسی ع نتواست از زشتی عمل قارون بگذرد و آنچنان اورا نفرین کرد که زمین اورا بلعید پس آبرو بردن کار راحتی نیست ودل شکستن قابل جبران نیست
Iran, Islamic Republic of
یا ارحم الراحمین
Germany
قابل توجه ..... که به راحتي پشت تريبون به هرکسي که قبول ندارد مي تازد و آبرو و حيثت برايش نمي گذارد حال چه احمدي نژاد و مشايي باشد چه کروبي و موسوي.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این سخنان ارزشمند به گوش حاج منصور ارضی هم برسد!!!!!!
بعضی را بخاطر افشا گری مومنی مجازات میکنند و بعضی را بخاطر افشا نکردن منکری بعضی را بخاطر حرف زدن بی جا و بعضی را برای سکوت بی جا خداوند به همه مابصیرت دهد انشاا..
Iran, Islamic Republic of
خدا به هممون رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
فقط برای هم دعا کنیم. خدا رحم کنه
خدا خودش تو خط هدایتش نگهمون داره
آمین
United States
آقایون مداح های گرامی توجه کافی رو مبذول دارند ان‌شاا...
Iran, Islamic Republic of
دوستان بهتره پندی برای خودشون بگیرنو درسی برای بهتر بودن خودش باشه! قبل از اینکه دیگرانو دعوت به رعایت مسائل اخلاقی بکنید ومسائل مطروحه این استاد جلیل القدرو متوجه دیگران بکنید خودتونو هم ملزم به رعایت صفات اخلاقی بکنید.
Iran, Islamic Republic of
آقايون مداح بلدن از كي بگن و چي بگن شما كلاه خودتو نگهدار داداش
مداح كه سياسي نبود بايد فرستادش بقالي و چقالي
Iran, Islamic Republic of
"آقايون مداح بلدن از كي بگن و چي بگن شما كلاه خودتو نگهدار داداش
مداح كه سياسي نبود بايد فرستادش بقالي و چقالي"
خیلی براتون متاسفم ! ادبیات باید این گونه باشد ؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
یه وقت پشت سرتو نگاه می کنی یه کوه گناه داری که ندیدشون
راضیه کزازی
شهدا سلام . فکر میکنم من شرمنده ترین آدم روی زمینم .هیچ خبر خوشی شادم نمی کنه و هیچ ثروتی بی نیازم نمیکنه ...می دونی چرا ؟ چون شرمنده خدا و ائمه و شهدام . الان یه ساله دارم زجر می کشم .نمیدونم ظالمم یا مظلوم. نمیدونم خطاکارم یا گناهکار. نمیدونم ببخشم یا طلب بخشش کنم . میدونم دیگه اینجوریشو ندیده بودین.برام دعا کنید.
محمد شفیعی
بسم الله
سلام؛وقتتون بخیر
از مدیر سایت ویا کسی که مطالب رو میذاره,به اتم وجه سپاسگذارم.
خدا حافظ خودتون و خانوادتون
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج اقا.امیدوارم خدای مهربون عمر بلند مدت و طولانی و با عزت بهتون بده.من چند وقتی هست که شمارو شناختم .حاج اقا من بنده ای هستم که از خدا طلب مغرفت و بخشش زیادی کردم.و با تمام وجود از شما هم خواهش میکنم برام دعای هیر کنین تا به ارامش برسم....