پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ارسال پيامك بين تلفن ثابت و همراه از مهرماه

شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 132647
مديرعامل شركت مخابرات استان تهران از توافق همراه اول با شركت مخابرات استان تهران در برقراري سرويس پيامك از طريق تلفن ثابت به همراه اول در مهرماه خبر داد.
محمد روح‌اللهي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: ارسال پيامک از طريق خط تلفن ثابت متصل به رايانه امکان‌پذير است و از اين راه مشترك تلفن ثابت مي‌تواند به تلفن همراه مورد نظر پيامک ارسال کند.

وي افزود: با توجه به اينکه از طريق رايانه دسترسي آسان است و ديگر نياز به گوشي‌هاي خاص ارسال پيامک وجود ندارد، مي‌توان خدمات ديگري هم از اين طريق ارائه کرد. چند نرم‌افزار جديد هم در جهت توسعه اين سرويس ارزش افزوده طراحي شده است.

او همچنين اظهار كرد: با توجه به استقبال مشترکان اين بستر بازار خوبي براي کسب درآمد اپراتورها خواهد بود. با توجه به اينکه تعداد مشترکان همراه بيشتر از ثابت است، اپراتورهاي تلفن همراه براي اينکه اجازه بدهند تا اين سرويس در شبکه آن‌ها عرضه شود، عمده درآمد از اتصال شبکه تلفن ثابت به تلفن همراه براي تبادل پيامک، را به نفع خود محاسبه مي کنند. براين اساس در مقايسه با سود اپراتورهاي تلفن همراه اين سرويس درآمد چنداني براي مخابرات تهران در پي نخواهد داشت.

مدير عامل شركت مخابرات تهران درباره تعرفه‌هاي پيامک از طريف تلفن ثابت گفت: تعرفه‌ها توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به تصويب رسيده است. البته از اين پس به رقابت ميان اپراتورها درجهت درآمد زايي از اين طريق نيز وابسته است به طوريكه مي توانند آن را كاهش دهند.

مدير عامل مخابرات استان تهران خاطر نشان كرد: محدوديتي براي ارائه اين سرويس وجود ندارد. با همراه اول توافق شده تا حجم انبوه از طريق مشترک ارسال نشود. اين به آن به معنا نيست كه مشترک نمي‌تواند پيامک گروهي ارسال کند. در اين راستا جزئيات و حتي حجم انبوه ارسال پيامک به شکل‌هاي مختلف تعريف شده است.

او در پايان با يادآوري اينكه سرويس ارسال پيامک از طريق تلفن ثابت به ثابت، سال گذشته فعال شده بود، ادامه داد: با توجه به اينکه بيش‌تر مشترکان علاقه‌مند هستند از طريق تلفن ثابت به همراه يا همراه به ثابت پيامک ارسال کنند، از سال گذشته با وجود فراهم بودن بستر فني ارسال پيامک ثابت به همراه، بنا به دلايلي عرضه نشد. اما طبق توافق‌هاي اخير با همراه اول اميدواريم با همکاري انجام گرفته اين سرويس از مهرماه براي عموم فعال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *