جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
با وضع فعلی ورزش به بیراهه می رود

۲۹۰ میلیارد خرج یک سال آقایان است!

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 419540
ای کاش ما در دهه ۷۰ که قصد واگذاری کارخانجات را داشتیم مساله اهلیت را هم در نظر می گرفتیم. به نظر من همین عدم توجه به موضوع اهلیت باعث شد که برخی از کارخانجات به سرانجام خوبی نرسند.
به گزارش جهان، امیر رضا واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در گفت وگو با راه دانا در خصوص صلاحیت افرادی که اسامی آنها برای خریداری سرخابی ها منتشر شده است اظهار کرد: بحث اهلیت که یکی از بندهای مزایده است موضوع مهم و درستی است. ای کاش ما در دهه ۷۰ که قصد واگذاری کارخانجات را داشتیم مساله اهلیت را هم در نظر می گرفتیم. به نظر من همین عدم توجه به موضوع اهلیت باعث شد که برخی از کارخانجات به سرانجام خوبی نرسند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: به هر حال الان که بحث اهلیت افراد برای خریداری استقلال و پرسپولیس مطرح است امیدواریم این موضوع به درستی صورت بگیرد و سرخابیها به کسانی داده شوند که اهلیت اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: کسانی هستند که هزینه ۲۹۰ میلیاردی تومانی خرج یک سال خودشان و تشکیلاتشان است و می توانند به راحتی سرخابیها را بخرند.

واعظ آشتیانی با اشاره به منحل شدن سرخابی ها در صورت عدم واگذاری به بخش خصوصی افزود: بحث منحل شدن استقلال و پرسپولیس واقعا غیر حرفه ای و نا متعارف است ؛ باید از آقایانی که از منحل شدن سرخابیها صحبت می کنند پرسید که این چه قانونی است که در آن بیت امال را می خواهند منحل کنند.اگر مسئولین بخواهند در صورت عدم واگذاری به بخش خصوصی سرخابی ها را منحل کنند مشکلات زیاد با AFC پیدا خواهند کرد و این کار به دور از حرفه ای بودن است.

واعظ آشتیانی همچنین درباه پیش بینی خود از مزایده چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت: به نظر من هستند کسانی که به راحتی این دو باشگاه را خریداری کنند و قیمت ۲۹۰ میلیارد تومان هم برایشان رقمی نیست،اما اینکه چرا آنها جلو نمی آیند را باید از دو منظرنگاه کرد، اگر از نگاه اقتصادی نگاه کنیم استقلال و پرسپولیس نمی توانند در آمد و هزینه هایشان را تامین کنند و نکته مهم تر اینکه افرادی که امروز در راس امور ورزشی کشور هستند توانایی اداره بخش اقتصاد ورزشی را ندرند و نمی توان به انها اعتماد کرد.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در پایان تاکید کرد: با این وضعی که ورزش کشور مادارد باید گفت متولیان این امر راه را به بیراهه می روند و قطعا استقلال و پرسپولیس هم با این وضع دچار مشکل خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *