جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۰
تلاش برای انحراف افکار عمومی از دلایل اصلی استیضاح؛

بهره‌مندی نزدیکان ۲ وزیر کابینه دولت یازدهم از بورسیه تحصیلی +توضیحات وارده

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 375648
در روزهای گذشته و در جریان استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادعای افشای بورسیه های غیرقانونی دولت قبل به عنوان یکی از موارد استیضاح وی، از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح می شود.
بهره‌مندی نزدیکان ۲ وزیر کابینه دولت یازدهم از بورسیه تحصیلی +توضیحات وارده
به گزارش جهان، این روزنامه‌ها بدون توجه به دلایل مطرح شده از سوی نمایندگان استیضاح کننده، این استیضاح را سیاسی خوانده و آن را تاوان فرجی دانا برای افشای بورسیه های غیر قانونی دولت قبل عنوان کردند.

اما طرح مساله بورسیه های غیرقانونی دولت قبل در حالی مطرح می شود که در زمان اصلاحات بسیاری از افرادی که به عنوان بورسیه برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند، دیگر به کشور بازنگشته و یا تحرکات ضد انقلابی از خود نشان داده اند.

همچنین موضوع بورسیه آقازاده‌ها و منسوبان دولت قبل نیز به صورت جدی از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح می شود در حالی که در دولت یازدهم نیز مواردی از بورسیه آقازاده ها و منسوبان به چهره های دولتی مشاهده می شود.

جهان نيوز اسنادی در اختیار دارد که بر اساس آن تنها در دو مورد اعضای خانواده دو وزیر کابینه در لیست بورسیه قرار گرفته‌اند.

داماد علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی و حجت الله اسماعیلی، باجناق پسر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز از دیگر افرادی هستند که با طی مراحل قانونی نسبت به اخذ بورسیه اقدام کرده اند..

اینکه این دو فرد و افراد مشابه آنها که به چهره های سیاسی منتسب هستند، به صورت غیرقانونی بورسیه گرفته‌اند یا خیر، مسئله‌ای است که مراجع ذیصلاح باید به آن رسیدگی کنند.

بنابراین گزارش، این موارد در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های اصلاح طلب شدیدا بر روی موضوع بورسیه آقازاده‌ها در دولت قبل مانور داده و حتی با نام بردن از برخی منسوبان به افراد دولت‌مردان گذشته، بورسیه آنها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

همچنین این رسانه‌ها به گونه‌ای اقدام به فضاسازی علیه اعطای بورسیه تحصیلی در دولت قبل کرده اند که گویا همگی ۳ هزار نفر بورسیه شده، به طور غیرقانونی از این امکان بهره‌مند شده‌اند؛ همین موضوع اعتراض بسیاری از بورسیه شدگان در دولت قبل را برانگیخته به گونه‌ای که برخی از این افراد به دنبال شکایت از رضا فرجی‌دانا و مجتبی صدیقی وزیر علوم و معاون وی هستند.

* * *

به گزارش جهان، پس از انتشار این خبر، حجت الله اسماعیلی، که اکنون دانشجوی بورسیه است در تماس با خبرنگار جهان توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:

پیرو خبر سایت جهان نيوز اینجانب حجت الله اسماعیلی اعلام می دارم که در سال ۸۹ بورسیه تحصیلی خارج از کشور وزارت علوم شدم و در سال ۹۰ این بورسیه را به بورسیه داخل کشور تبدیل کردم. در سال ۹۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی کامپیوتر مقطع دکترا را آغاز کردم. لازم به ذکر است انتخاب اینجانب به عنوان دانشجوی بورسیه، هیچ ارتباطی به وزیر اطلاعات حجت الاسلام دکتر علوی ندارد و ایشان توصیه ای در این ارتباط نداشته اند.

پدر اینجانب روحانی و جانباز ۴۰ درصد و آزاده هستند و اینجانب رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در سال ۸۷ در سهمیه شاهد و ایثارگر بوده و فارغ التحصیل دانشگاه شریف هستم.

در این خصوص جهان نيوز لازم می داند توضیحات زیر را ارائه کند:

همان طور که در متن خبر آمده است، در روزهای اخیر تلاش وافری توسط رسانه های اصلاح طلب و برخی مقامات وزارت علوم در خصوص ۳۰۰۰ بورسیه تحصیلی و غیرقانونی خواندن همه این تعداد توسط برخی، برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از دلایل اصلی استیضاح داشته اند. این در حالی است که کند شدن سرعت رشد علمی کشور و بهره گیری از عناصر سابقه دار و بعضا محکوم شده در دادگاه ها که نقش فعالی در فتنه ۸۸ و ناآرامی در دانشگاه ها داشته اند از جمله دلایل اصلی استیضاح معرفی شده است.

از سویی جریان رسانه ای حامی وزیر افراطی تلاش کرده است با بیان برخی اسامی، اعطای بسیاری از این بورسیه ها را به آقازاده ها نسبت دهد. این در حالی است که جهان نيوز با انتشار دو نام از نزدیکان وزرای دولت یازدهم، بدون قضاوت درباره قانونی یا غیرقانونی بودن بورسیه اعطا شده به آنان نشان دهد که بیان چند نام نمی تواند دلیلی بر غیرقانونی بودن اعطای بورسیه به آنان باشد و در این دولت هم افرادی هستند که به مقامات منتسب بوده و از بورسیه استفاده می کنند. شایان ذکر است اسامی نامبرده شده توسط جهان نيوز و انتسابات فامیلی آنان کاملا دقیق و صحیح است.

نام بردن از این افراد، نافی شخصیت و جایگاه آنان نیست و تنها برای مستند کردن خبر از آن استفاده شده است.

در پایان باید گفت اگر وزیر علوم جلوی بورسیه های حقیقتا غیرقانونی را گرفته است، به شرط اثبات این اقدام وزیر، باید از وی تقدیر شود. اگر هم غیر از این بوده، مقاماتی که چنین ادعایی داشته اند، خلاف گویی کرده و باید پاسخگوی اظهارات خود باشند. این در حالی است که نسبت غیرقانونی بودن به همه این ۳۰۰۰ بورسیه داده شده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
با سلام
نام بردن از أفراد يك بي تقوايي است كه در مورد بورسيه ها از طرف سايت هاي إصلاح طلب چند وقتي است شروع شده است ولي ما انتظار مقابله بمثل را از طرف جهان نيوز را نداشتيم
انهايي كه به دنبال تخريب شخصيت هستند فراموش كردند كه عزت و ذلت دست خداست
امیر زارع
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به عزت و ذلت داشت؟
ضمنا تا وقتی نفهمیدید -جهان نیوز با شما هستم- که قانونی هست یا غیر قانونی،خواهشا نام افراد رو منعکس نکنید.این یک بداخلاقی زشته
hosein
جهان جان اینقدر دست و پا زدن واسه چیه؟!
چرا شما رسانه های تندرو دارین انتحاری کار میکنین؟!!
تندرو؟ سند و مدرک با نام آورده عوض جواب دادن میگی تندرو؟؟؟
Finland
عجب وقتی فتنه گران دیگران را تندرو خوانند چقدر زیبا می شود !!!

تا الان شما هزاران هزاران تهمت می زدید تهمت نبود ؟
دارا
Iran, Islamic Republic of
اصل بورس شدن نزدیکان مسوولان ایرادی نداره چون اونها هم آدمند مثل بقیه و چون فامیل فلان مسوول هستن نباید محروم بشن
مهم اینه که کسی خلاف قانون بورس نشده باشه چه مسوول چه غیرمسوول
این بازی کثیف را هم اصلاح طلبان شروع کردند و اصولگرایان مجبور به پاسخ شدند
الان یک معاون آقای ستاری هست که در زمان دولت قبل توسط شریعتی رئیس سابق علامه هم بورس شده و اشکالی هم نداره
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم خوب چيزيه ،كجاي اين ها به كابينه دولت يازدهم ارتباط دارد.
Finland
شما خجالت بکش ماله کشی می کنی .
Iran, Islamic Republic of
سلام . آدم وقتی این خبرها رو میخونه یاد فیلم اخراجیها می افته ، وقتی که دو کاندیدا پته همدیگر رو به اب می دادن
بهيار
متاسفم جهان ازت انتظار نداشتم اينها رو چرا اسم بردي شايد اينا قانوني بورس شدند چرا سر زبون ميندازيشون اگه گناهكار نباشن جواب خراب شدنشونو تو اون دنيا ميدي؟