سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۲
۱۱
"جهان نیوز" بررسی می‌کند:

قربانی استقلال و راه‌آهن در «آزادی» با دستان داور/ یک روز سیاه دیگر در کارنامه کمیته داوران!

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 446649
فاجعه داوری در این بازی موجب شد تا هر دوتیم استقلال و راه آهن قاضی میدان را زیر سوال ببرند تا بار دیگر برهمگان روشن شود که تا چه اندازه داوران ضعیفی داریم . در صورتی که اگر داور قضاوت صحیح داشت مسلما نتیجه بازی طور دیگری رقم می خورد .
قربانی استقلال و راه‌آهن در «آزادی» با دستان داور/ یک روز سیاه دیگر در کارنامه کمیته داوران!
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: تیم داوری بازی استقلال و راه آهن آنقدر ضعیف بود که داد هر دو تیم را حسابی در آورد و حوادث و صحنه های مشکوکی را خلق کرد که موجب ناراحتی هردوتیم استقلال و راه آهن شد.

بازی با غافلگیری استقلال آغاز شد و گل زود هنگام راه آهن نوید یک بازی خوب و جذاب را می داد ولی داور بازی که قصد راضی کردن هر دوتیم را داشت ، هر دو تیم را قربانی تصمیمات غلط خود کرد.

دقيقه ۲۲، در حالی خطای پنالتی برای تيم راه آهن اعلام كرد، كه به وضوح حنيف عمران زاده مدافع حريف را در بيرون محوطه سرنگون كرد.

دقیقه ۳۵؛ شهباز زاده مهاجم استقلال خودش را به دروازه بان حریف زد و داور به ضرر تیم راه آهن یک پنالتی اعلام کرد و به گلر راه آهن اخطار داد! در صورتی که به اعتقاد همه کارشناسان پنالتی درست نبود و مهاجم استقلال باید بخاطر فریب داور اخطار می گرفت.

دقیقه ۴۵؛ صحنه های جنجالی و درگیری ها از همین لحظه آغاز شد ، عمران زاده بنا به گفته گزارشگر بازی (فردوسی پور) با بغل کردن مانع بلند شدن گلر راه آهن شد ولی داور دستور ادامه بازی را داد و کمک داور هم ندید و در ادامه توپ  به دروازه بان راه آهن رسید ولی مجیدی با خطا مانع حرکت بازیکن راه آهن شد( به گفته کارشناسان داوری داور باید به میثم مجیدی اخطار می داد) تا وی عکس العمل نشان دهد و با کارت قرمز داور روبرو شود تا فریاد نیمکت نشینان راه آهن در بیاید .

حکایت متفاوت نیمه دوم

در نیمه دوم داور بازی که گاف شدیدی داده بود و با تذکر ناظر بازی به این امر پی برده بود سعی کرد تلافی کند وهمین کار را بخوبی انجام داد!؟

در نیمه دوم تمام سوتها به نفع راه آهن زده شد! و پنالتی استقلال گرفته نشد و گل سالم این تیم مردود اعلام شد !؟

دقیقه ۵۱؛ خطای مدافع راه آهن روی آرش برهانی در محوطه پنالتی بود ولی داور به روی خودش نیاورد!

در دقیقه ۷۶ استقلال یک گل دیگر به ثمر رساند، که ارسال کننده توپ با ضربه سر در موقعیت برابر با دفاع راه آهن بود بنابراین گل حاج محمدی صحیح بود و نپذیرفتن آن اشتباه دیگری از سوی دار بود.

به هر روی بازی دو تیم استقلال و راه آهن با تساوی سه بر سه به پایان رسید . در صورتی که اگر داور قضاوت صحیح داشت مسلما نتیجه بازی طور دیگری رقم می خورد .

در واقع داور با قضاوت غیر منصفانه و مدیریت ضعیف یک روز سیاه را برای داوری کشور رقم زد تا بجای این که شاهد یک بازی جذاب و دیدنی باشیم بخاطر سوتهای ممتد داور مخصوصا در نیمه دوم شاهد یک بازی بی خطر باشیم .

آنچه مسلم است فاجعه داوری در این بازی موجب شد تا هر دوتیم استقلال و راه آهن قاضی میدان را زیر سوال ببرند تا بار دیگر برهمگان روشن شود که تا چه اندازه داوران ضعیفی داریم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
داوری بازی خنده دار بود! راه اهن واقعا زیبا و چشم نواز بزای میکرد و بر عکس استقلال تنها به لطف داور دو موقعیت براش ایجاد شد دیگه حق خوری از این واضح تر ندیده بودم! مخصوصا پنالتی دوم!! تازه باید کارت زرد مدافع استقلال میگرفت!! به هر حال استقلال که البته با این وضع حمایت از سوی داور هیچ استقلالی در اون دیده نمیشه که بلکه وابسته هست حقش فقط باخت بود
نیما
قطعا تو پرسپولیسی هستی که این نظر رو میدی مثل همیشه بی منطق..شما که کارشناسیتون عالیه چرا پنالی و گل درست استقلال رو نفرمودید..برو بابا
نتیجه را داورها مشخص می کنند
علیرضا
شما از پرسپولیسی ها نیستی؟ خیلی هم که راه اهن چشم نواز بازی کرد. شما برو درباره تیم خودت صحبت کن. اون بازی تمام شد. راستی پرسپولیس الان کجای جدول هست؟ تا هفته پیش که شانزدهم بود.
شاهین
واقعا یاید برای فوتبال ما با این ناداوران تاسف خورد دو پنالتی مفت تقدیم استقلال و اخراج بی مورد دروازه بان راه اهن؟
حرکت بازیکن استقلال در مقابل دروازه بان راه آهن خیلی زشت بود و مساوی یا برنده شدن استقلال را بی ارزش کرد.
Iran, Islamic Republic of
مثلا برد پرسپولیس با اون پنالتی اشتباه ارزشمنده؟
حسین امیدبخش
United States
اره روز بد داوری در این هفته بسیار بود داور تمام بدبختی برسبولیس را به سر تراکتور انداخت و بنالتی که گرفت تمام کارشناسان گفتند بنالتی نبود باید محاجم برسبولیس کارت زرد میگرفت ...و در بازی با راهن هم داور دو اشتباه داشت 1 گل سالم استقلال را افساید اعلام کرد خودتان در برنامه نود متوجه میشوید و بنالتی راهن درست نبود این حرف من نیست بعد از بازی در برنامه شب فوتبالی تمام داوان همین را گفتند ولی با تمام این باز هم استقلال صدر جدول هست ..امید وارم که دایی انتقام بگیرد و برسبولیس را شکست دهد دایی و مایل کهن این دو عریر بین ما استقلایها هم قابل احترام هستند
حامد
داور بازی خودش رسما از مربی راه آهن عذر خواهی کرد اونوقت شما...برای برخی که احساسی حرف میزنند متاسفم
جمال
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم یه بازی دیگه رو دیده
Germany
فردوسي پور ادم جريان ساز و ما..ي هستش
و با وجود امثال اون و بعضي .. اين فوتبال
چيزي نميشه و از اينهم بدتر ميشه