جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

خطر نشست زمین در مدرسه +تصاویر

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 386844
یکی از مدارس جنوبی تهران وضعیت نامطلوبی دارد و نشست حیاط مدرسه، دانش‌آموزان را تهدید می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بی شک مدرسه خانه دوم کودکان و نوجوانان است که باید دارای امکانات، تجهیزات و کادر مجرب جهت آموزش باشد.

دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید توجه کافی به حقوق آنها در راستای تعلیم و تربیت شود، زیرا ساخته شدن انسانی کامل و عاقل در چارچوب مبانی اسلامی ایرانی از وظایف آموزش و پرورش است.

در این راستا آموزش و پرورش تلاش‌های فراوانی را برای آماده کردن شرایطی مناسب و مساعد از نظر سخت‌افزاری در جای جای کشور پهناورمان انجام داده است اما به نظر کافی نیست و می‌طلبد که دولت و مجلس در این راستا آستین‌ها را بالا بزنند.

به گفته مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، حدود یک سوم مدارس کشور ناایمن و نیازمند بازسازی هستند.

اما تهران علی‌رغم اینکه پایتخت کشورمان محسوب می‌شود متأسفانه دارای بافت‌های فرسوده بسیار زیادی است که مدارس هم از این نکته مستثنی نیستند.

در یکی از جنوبی‌ترین نقاط تهران با یک مدرسه ابتدایی پسرانه مواجه شدیم که وضعیت کنونی آن نامناسب است و نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر دارد.



کوچه ورودی به مدرسه


تنها ورودی مدرسه


قرار داشتن کلاس‌های درس در گودی


مجاورت منازل مسکونی اطراف و قرار داشتن مدرسه در گودی


ورودی یکی از کلاس‌های درس


محل نشست مدرسه در سال گذشته


تنها آبخوری مدرسه برای دانش‌آموزان


وضعیت نامناسب آب‌خوری مدرسه


سرویس ‌بهداشتی دانش‌آموزان


سرویس ‌بهداشتی معلمان

به گفته مدیر مدرسه، در سال گذشته کف حیاط مدرسه نشست کرد و مشکلاتی به وجود آورد و با توجه به اینکه این مدرسه در یک گودی خاص نسبت به منازل مسکونی اطراف قرار گرفته است، باز هم احتمال نشست زمین و یا هر اتفاق ناگوار دیگری دور از ذهن نیست.

وی افزود: آنقدر وضعیت این مدرسه اسفناک است که یکی از معلمان مدرسه دو سکه طلا برای بازسازی و کمک به مدرسه اهدا کرد.

به گزارش فارس، در این مدرسه ابتدایی نزدیک به ۲۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که کلاس‌های فشرده و بسیار قدیمی، حیاط نا ایمن، نبود وسایل مناسب ورزشی، مشکلات آبخوری و سرویس‌های بهداشتی، وضعیت ناگواری را برای این مدرسه رقم زده است.

امیدواریم مسئولان مربوطه با دیدن تصاویر و گزارش مربوط به این مدرسه هر چه سریعتر نسبت به تعمیر و بازسازی این مدرسه اقدام کنند، زیرا هر لحظه امکان دارد که حیاط مدرسه نزدیک به ۲۰۰ دانش‌آموز را بلعیده و حادثه‌ای تلخ را رقم بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *