جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مالیات حقوق کارمندان و کارگران یکسان شد

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۱
کد مطلب: 356847
سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: طبق قانون بودجه ۹۳، اختلاف بین مالیات حقوق کارمندان و کارگران رفع شد و از این پس، این مالیات ۱۰ درصد محاسبه خواهد شد.
به گزارش جهان، هادی ابوی در گفت‌وگو با فارس در مورد یکسان سازی معافیت مالیاتی کارمندان ودولت با کارگران و کارمندان بخش خصوصی اظهار داشت: این مسئله یکی از در خواستهای ما بود که در جلسات کارگروه مزد و شورای عالی کار مطرح کردیم.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: همواره نسبت به اختلاف بین مالیات حقوق کارمندان و کارگران معترض بودیم، گفت: بر این اساس امسال طبق قانون بودجه این یکسان سازی انجام شد.

به گزارش فارس، علی عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور چند روز پیش با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد: با عنایت به بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۹۳، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در سال تعیین گردیده است و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ۱۰ درصد و مازاد بر این به نرخ ۲۰ درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است.

لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش‌های خصوصی و دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی مکلفند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم، مالیات بر درآمد حقوق کارکنان خود را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یا تخصیص تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف ۳۰ روز ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

بر این اساس، حقوق کارمندان و کارگران هر ماه تا سقف یک میلیون تومان معاف از مالیات است و به بیش از آن ۱۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد در حالی که پیش از این معافیت مالیاتی دستمزد کارگران به صورت پلکانی و تا سقف ۳۰ درصد اعمال می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *