جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط

محمداسماعیل کوثری
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 403042
رژیم اشغالگر قدس دیگر یک تهدید منطقه ای نیست، بلکه یک معضل جهانی است که مردم در دورترین نقاط این کره خاکی هم از رفتارهای آن در امان نیستند.
جهان نيوز - محمداسماعیل کوثری: هر کسی کوچکترین آگاهی نسبت به تحولات جهان داشته باشد، امروز به روشنی متوجه می شود بزرگترین تهدید تروریستی دنیا، در سرزمین های اشغالی حضور دارد و عملا بسیاری از جنایتهای جهان را اداره یا ساماندهی می کند.
 
رژیم اشغالگر قدس دیگر یک تهدید منطقه ای نیست، بلکه یک معضل جهانی است که مردم در دورترین نقاط این کره خاکی هم از رفتارهای آن در امان نیستند.
 
نتانیاهو که چندروز پیش در پاریس علیه اقدام تروریستی راهپیمایی می کرد، همزمان قتل عام مردم در سوریه را برنامه ریزی می کرد و جالب آنکه بسیاری از آگاهان مسایل بین‌المللی حتی اقدام نشریه شارلی و حوادث پس از آن را هم یک طراحی صهیونیستی برای اسلام هراسی و بهره برداری اسراییلی ارزیابی می کنند.
 
بی قانونی و نقض تمام قوانین بین المللی به یک روند در اسراییل تبدیل شده و مهم این است که مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایتها سکوت کرده‌اند و حتی در برابر اقدامهای کاغذی برخی نهادهای بین‌المللی هم می ایستند و مانع از محکومیت لفظی این رژیم می شوند. آمریکا شمار زیادی از مصوبات سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده و دنباله روهای آن نیز یا سکوت کرده و یا به همراهی با آن پرداخته اند، در حالی که کوچکترین حرکت در جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب انرژی صلح آمیز هسته ای با هزاران واکنش مضحک از سوی غرب مواجه شده است.
 
رژیم اشغالگر قدس در تازه ترین اقدام خود با تجاوز آشکار به خاک سوریه چند نفر از نیروهای مقاومت را به شهادت رسانده است. آنها بدون در نظر گرفتن همه قوانین جهانی به خود اجازه داده اند در سایه سکوت حامیان خود و رخدادهای پاریس به یک کشور دیگر حمله کرده و چند نفر را به قتل برسانند. آنها در حالی این کار را انجام می دهند که در آخرین حمله به نوار غزه تنها چند بهانه ساده و در عین حال ثابت نشده را دستمایه یک جنایت بزرگ قرار داده بودند.
 
واقعیت آن است که اسراییل باید منتظر واکنش مناسب باشد و هیچ کس حق ندارد از این رژیم بابت پاسخی که دریافت خواهد کرد، حمایت کند. رژیم صهیونیستی گویا بسیار علاقه‌مند است حیات خود را زودتر پایان دهد و به همین دلیل است که تلاش می کند همه افکار عمومی را علیه خود بسیج کند تا آنجا که امروزه به عنوان منفورترین دولت جهان شناخته می شود.
 
البته به سازمانهای بین المللی مدافع حقوق انسانها نیز باید دست مریزاد گفت، آنهایی که کوچکترین رفتار در کشورهای خاص را به یک جنجال بزرگ بدل می کنند، اما در برابر جنایتهای آشکار اسراییل خاموش هستند. همچنین سازمان ملل هم باید از اقدامهای خنده دار محکوم کردن و کنار کشیدن دست بردارد و به جهان توضیح دهد استانداردهای دوگانه را چگونه پاسخ خواهد داد.
 
تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و کشتن شهروندان بی‌گناه ایرانی و لبنانی مسأله ای نیست که با یک بیانیه و محکومیت از کنار آن بتوان عبور کرد. آیا دادگاه های بین المللی خواب هستند؟ آیا سازمان ملل تنها با محکوم کردن، وظیفه خود را انجام خواهد داد؟
 
ایران اعلام کرده است اسراییل باید هرچه زودتر از صفحه روزگار محو شود و در این راه در کنار ملل آزاده جهان قرار دارد، بنابراین بدون تردید نقشه های استکبارگران برای حفظ بیشتر اسراییل راه به جایی نخواهد برد و شمارش معکوس برای پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است.
 
بی‌گمان حق دفاع برای همه کشورهای جهان حقی عادلانه و پذیرفته شده است و دستی که به تجاوز باز شد اگر به بدن بازنگردد، صاحب آن نباید از کسی جز خودش گلایه کند.
منبع:قدس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *