سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

نظرشهید هاشمی‌نژاد درباره مذاکره با دشمن +صوت

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 383540
دشمن در میدان مبارزه اگر احساس کند که موضع رقیب ضعف دارد، ضربه را شدیدتر می کند و به همین دلیل است که سازش در منطق امام در طول این چندین سال اصلاً وجود نداشت.
به گزارش جهان به نقل از قاصدک، «من احساس می کنم برادر عزیز و گران‌بهایی را که قلباً و روحاً به او خیلی متکی و همواره به او دل‌خوش و امیدوار بودم، از دست دادم» این احساس آیت الله خامنه ای نسبت به کسی است که امام خمینی(ره) در وصف او گفت: «ما در عین حال که از شهادت یک هم چو مرد جوانمرد فاضل و عالمِ مجاهد متأثر هستیم، لکن از آنجا که هر یک از این شخصیت ها از دست ما برود، به اسلام کمک است»

در سال های تبعید آیت الله خامنه ای، فعالیت های انقلاب در خراسان بر محور ایشان و آقای طبسی بود. رهبر معظم انقلاب در این باره می گوید: «این دو نفر تمام توان خود را وقف در تب و تاب نگهداشتن مبارزه می کردند. البته همه علما و فضلا و طلاب در این زمینه نقش داشتند، اما کارگردان و سررشته دار مسائل عده معدودی بودند که از جمله مؤثرترین آنها آقای هاشمی نژاد بود. همان وقت هم او از سوی ساواک مورد سوء قصد قرار گرفت و به منزلش مواد منفجره پرتاب کردند، اما خوشبختانه آن شب او در خانه نبود.»

سرانجام او که به گفته آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پیش از بقیه چهره‌های معروف مورد غضب و اتهام گروههای منافق و افراد وابسته به آنها قرار گرفت، در هفتم مهرماه ۱۳۶۰ همزمان با شهادت حضرت جواد الائمه(عليه السلام) با عملیات انتحاری یک عضو گروهک منافقین در ساختمان حزب جمهوری اسلامی واقع در خیابان عشرت آباد مشهد به یاران شهیدش پیوست و مزارش در حرم مطهر رضوی زیارتگاه زائران امام هشتم (ع) شده است.

از این عالمِ عامل، آثاری همچون «مناظره دكتر و پيِر» «درسي كه حسين(ع) به انسانها آموخت» «پاسخ ما به مشكلات جوانان» «راه سوم بين كمونيزم و سرمايه داري» «قرآن و كتابهاي ديگر آسماني» «رهبران راستين» «ضرورت تشكيلات» «مبارزه با جهل و ماديت» «مقام شهيد» و... به یادگار مانده است.

متن زیر برشی از سخنرانی پرشور شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد در سال های اول انقلاب پیرامون شیوه های تعامل با زورگویان و کشورهای به اصطلاح ابرقدرت است که «قاصدنیوز» برای اولین بار آن را به صورت عمومی منتشر می کند.

از چپ:
شهید هاشمی نژاد، شهید کامیاب، رهبر انقلاب و عباس واعظ طبسی

دشمن در میدان مبارزه اگر احساس کند که موضع رقیب ضعف دارد، ضربه را شدیدتر می کند و به همین دلیل است که سازش در منطق امام در طول این چندین سال اصلاً وجود نداشت. خیلی ها بودند و هستند، الآن هم هستند گاهی به زبان می آورند گاهی نمی آورند که ای! چه می شد آقا خوب می پذیرفتند بختیار را، مذاکره می کردند شاید کار به یک صورتی بهتر پایان می پذیرفت و تمام می شد! اینها ناشی از روح محافظه کارانه اشخاص و عدم شناخت نسبت به ماهیت دشمن یعنی در واقع همان امپریالیسم جهانی، همان نظام سرمایه داری انحصارطلب که در رأس آنها آمریکا است و عامل اصلی اجرای آن حالا در کشور، این مرد پلید جناب بختیار است، همان طوری که عامل اجرای آن تا دیروز محمدرضا بوده است، اما الآن بختیار است.

شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و یاسر عرفات


در این شرایط یعنی برای کسی که شناختی داشته باشد نسبت به ماهیت دشمن و بداند اصلاً ماهیت دشمن چیست، برای این انسان، جای تردید نیست که به قدر سر سوزن، به قدر سر سوزن سازش! کوتاه آمدن! نه تنها ما را بر دشمن پیروز نمی کند، بلکه او را نیرومند و محکمتر می کند و ضربه را شدیدتر وارد می کند! خواهش و تمنا و تقاضا در برابر آنها مطرح نیست، این بیان قرآن است و یاللأسف! ویاللأسف! یاللأسف این اصول کلی در برخورد با دشمن، برای شناخت دشمن، که قرآن روی آن تکیه می کند و ما متأسفانه توجه نداریم! آنجایی که دربارۀ مؤمنین صحبت می کند، می گوید: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» آن بزرگوار فرستاده خداست و آنهایی که به پیغمبر ایمان آورده اند این خصلت را دارند، در برابر دوستان متواضع اند در برابر دشمن محکم، شدید، نیرومند، غیر قابل سازش!


این اصل اسلامی است، قرآن می گوید در برابر دشمنان:« وَلِيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً » در برابر آنها(دشمنان) شدید باشید! محکم بایستید! فکر نکنید با خواهش و تمنا و تقاضا در برخورد با دشمن کاری انجام می شود و عملی به تحقق می رسد! این خط و مشی سیاسی ماست که قرآن روی آن تکیه کرده است، برخورد با دوست و برخورد با دشمن در تمام اعصار و ادواری که بر ما می گذرد، این دیگر چهارده قرن قبل و امروز ندارد، اصل این است: « أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ » این را که می بینید در شرایطی که شاید بعضی ها بگویند و خیلی ها در دل داشته باشند که: آقا یک مقدار ملایمت نشان بدهد! قاطع ترین موضع ها را می گیرد و می فرماید دشمن درجۀ یک ملت ایران کارتر است! تقاضا با کی؟! با این موضع ملت جلو رفت و تا اینجا آمد، بختیار می خواهد ملاقات بکند می گوید: تا استعفا ندهی ملاقات نمی شود! ملاقات بکند که چه بکند؟! راجع به چه مذاکره کند، بگوید چه؟ چه مسأله ای ما داریم؟ جز اینکه با اصل ملاقات، ماهیت و موجودیت حکومت و سیستم استعماری اش را کاری بکند که آقا به رسمیت بشناسد!

نشریه سازمان منافقین و اعلام نام فرد عامل انتحاری شهید هاشمی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استاد معظم اخلاق جناب ذاکانی دوستی شما با روحانیت اصیل و انقلابی