چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آرژانتین از بی بی سی شکایت کرد

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 393143
سفیر آرژانتین در انگلیس به دلیل بی‌توجهی مدیر «بی‌بی‌سی» به شکایت این کشور درباره پرونده «کلارکسون» از هیئت مدیره این شبکه تلویزیونی خواست به آن رسیدگی کند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از «پرنسا لاتینا» خبر داد، «آلیسیا کاسترو» سفیر آرژانتین در انگلیس ضمن اعلام اینکه «دانی کوهن» مدیر شبکه بی‌بی‌سی به شکایت وی درباره تحریک‌آمیز بودن پلاک خودروی مجری برنامه این شبکه «جرمی کلارکسون» در این کشور آمریکای لاتین بی‌توجهی کرده و از عذرخواهی امتناع ورزیده است از هیئت مدیره این شبکه تلویزیونی خواست به رسیدگی این پرونده بپردازد.

دولت آرژانتین در وب سایت رسمی خود اعلام کرد: با توجه به اینکه مدیر شبکه بی‌بی‌سی شکایت آرژانتین در مورد این پرونده را رد کرده است، «کاسترو» بار دیگر شکایت کشورش درباره رفتار توهین‌آمیز و ادعاهای دروغ «کلارکسون» را به هیئت مدیره این شبکه ارائه کرده و خواستار رسیدگی به آن شده است.

در این راستا سفیر آرژانتین نامه‌ای به «رونا فیرهد» رئیس شبکه بی‌بی‌سی نوشت و در آن به شدت از «کوهن» به‌منظور تصمیمش درباره پخش برنامه‌ای تلویزیونی با خودوریی با پلاک تحریک آمیز در این کشور انتقاد کرد.

«کاسترو» در متن این نامه از رئیس شبکه بی‌بی‌سی درخواست کرده که به بی‌توجهی «کوهن» به شکایت آرژانتین درباره این پرونده رسیدگی کند.

این مقام آرژانتینی ضمن تأکید بر اهمیت حفظ روابط بین این شبکه تلویزیونی انگلیس و آرژانتین گفت: عدم عذرخواهی «کوهن» با وجود شکایت آرژانتین از پرونده «کلارکسون» در این کشور، با ارزش‌ها و استانداردهای «بی‌بی‌سی» در تضاد بوده و می‌تواند روابط بین آن‌ها را خدشه دار کند.

تنش جدید بین مقامات آرژانتین و مسئولان شبکه «بی‌بی‌سی» انگلیس در نخستین روزهای ماه اکتبر سال جاری پس از این که مجری این شبکه به همراه تیم خود از یک خودرو با شماره پلاک H۹۸۲ FKL در ایالت «تیررا دل فوئگو» در این کشور آمریکای لاتین استفاده کرد، صورت گرفت.

استفاده از این پلاک خودرو خشم مقامات و مردم آرژانتین را برانگیخت؛ چرا که برایشان جنگ این کشور با انگلیس در سال ۱۹۸۲ بر سر جزایر مالویناس را تداعی می‌کرد.

عدد ۹۸۲ حک شده روی این پلاک مربوط به سال جنگ آرژانتین با انگلیس بر سر جزایر مالویناس و همچنین حروف اف، ال و کی (FLK) مخفف «فالکلند» نامی که انگلیسی‌ها برای جزایر «مالویناس» گذاشته‌اند، می‌باشد.

انگلیس پس از سال ۱۸۳۳ میلادی (۱۲۱۱ هجری شمسی) جزایر «مالویناس» را که به آرژانتین تعلق دارد اشغال کرده و از آن زمان آن را به عنوان بخشی از سرزمین خود نگه داشته‌اند.

اختلاف بر سر این جزایر به یک رویارویی نظامی ببین ۲ کشور تبدیل شد که بین ۲ آوریل و ۱۴ ژوئن سال ۱۹۸۲ (۱۳ فروردین تا ۲۴ خرداد ۱۳۶۱) رخ داد و مرگ ۶۴۹ نظامی آرژانتینی، ۲۵۵ انگلیسی و ۳ شهروند عادی را به همراه داشت.

انگلیس با وجود تمام فراخوان‌های بین‌المللی، حل و فصل مناقشه بر سر جزایر «مالویناس» را نادیده می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *