چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پنجره شماره ۲۱۹ منتشر شد

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 393648
مهم ترین خبر هفته گذشته را می توان تمدید توافق ژنو در مذاکرات وین دانست.موضوعی که به تیتر یک تازه ترین شماره هفته نامه پنجره تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشریه پنجره در شماره ۲۱۹ خود با تیتر تمدید عبری عربی به پوشش تمدید هفت ماهه مذاکرات هسته‌ای پرداخته است.

محمد قادری خبرنگار پنجره در وین در یادداشتی گزارش لحظه شمار آخرین رویارویی گلادیاتور‎های هسته‎ای ایران و شش کشور را به نگارش درآورده و در ادامه با اسکات پترسون، خبرنگار کریستین ساینس مانیتور گفت و گویی انجام داده است.پیترسون تاکید کرده است که اساسا نمی‌توان از پیشرفت در مذاکرات سخن گفت.در ادامه هفته نامه پنجره نقش رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای را در گفت‎وگو با حسن توسان، تحلیل‎گر ترکیه‌ای بررسی کرده است.توسان در این گفت و گو بیان کرده است که اسرائیل از ایجاد ثبات در منطقه هراسان است. عربستان مهمان ناخوانده بود یا صاحبخانه؟، چرا توافق قطعی حتی به تفاهم سیاسی هم ختم نشد؟، بررسی واکنش افراد و رسانه‎‎های خارجی به تمدید هفت ماهه مذاکرات، واسطه‌گران فعال در میان مذاکره‎کنندگان بی‌حال، بررسی نقش عوامل خارج از ۵+۱ در مذاکرات هسته‌ای در گفت‎وگو با موسی عاصی، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، بررسی سناریوهای احتمالی در مذاکرات هسته‌ای در گفت‎وگو با حشمت‎الله فلاحت پیشه، علت‌یابی عوامل عدم موفقیت مذاکرات هسته‌ای در گفت‎وگو با فواد ایزدی از دیگر مطالب سرویس سیاسی پنجره است.

کنگره ای برای وحدت

بخش حوزه پنجره اما به کنگره مهم و بزرگ هفته پیش پیرامون جریان های تکفیری پرداخته است.خدادا خادم در مطلبی گزارشی کوتاه از کنگره بین‎المللی خطر جریان‎‎های تکفیری نگاشته است و سید مهدی علیزاده موسوی، دبیر اجرایی کنگره در گفت و گویی آثار برگزاری کنگره بین‎المللی خطر جریان‎های تکفیری را بررسی نموده است.مطلب پایانی این سرویس نگاهی به دیدار شرکت کنندگان در کنگره خطر جریان‎های تکفیری با مقام معظم رهبری است.

در پاسداشت زبان پارسی

سرویس ادبیات پنجره نیز این هفته پاسداشت زبان فارسی را مد نظر خود قرار داده است. غلامعلی حداد عادل در گفت و گوی خود با پنجره به کندوکاوی پیرامون زبان فارسی پرداخته است.گفت و گو با رضا پور حسین از دیگر مطالب پرونده زبان و ادبیات فارسی این هفته نامه می باشد.

شیفته‌ی امام عدالت

اما بخش دیگر شماره ۲۱۹ هفته نامه پنجره به جرج جرداق اختصاص اختصاص پیدا کرده است.سرویس اندیشه پنجره در پرونده ای به بررسی ابعاد علمی و شخصیتی وی پرداخته است.

باشگاه ترجمه این شماره را یادداشت‌های اقتصاد غارت‌محور(نیوزویک)و تبیین نظری سلطه ایالات متحده و غرب بر مشرق عربی در دوره معاصر(الاخبار) تشکیل داده اند و بخش باشگاه اهل قلم نیز شامل یادداشت های تاملی در تاریخچه فلسفه و فلسفه‎‎های مضاف(عبدالحسین خسرو پناه)، جریان‎شناسی تمدن اسلامی در جهان اسلام(احمد رهدار)، بررسی و نقد ایدئولوژی‎‎‎‎های مدرن(شهریار زرشناس) و امروز ملاک حق، افراد نیستند(محمد روحانی) است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *