شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۶
۸۲
بالا گرفتن هجمه علیه یک طرح زیبنده نظام اسلامی؛

"سالم سازی محیط کار" اقدامی در جهت حفظ کرامت بانوان/ آیا قالیباف قصد دیوارکشی دارد؟!

آیا دستگاه های قانونی کشور الگو خواهند گرفت؟
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب: 371444
طرح مذکور، اتفاقا با استقبال بانوان شهرداری مواجه شده و آن را حاشیه امنیت روانی خود و راهی برای راحت تر کار کردن می دانند. پس این دوستان منتقد، با کدام بعد طرح مخالفت دارند و منتقد کدام قسمت آن هستند؟
"سالم سازی محیط کار" اقدامی در جهت حفظ کرامت بانوان/ آیا قالیباف قصد دیوارکشی دارد؟!
گروه اجتماعی جهان نيوز ـ نماز جمعه این هفته تهران برای محمد باقر قالیباف شهردار تهران کمی متفاوت رقم خورد. شاید بخشی از آن اظهارنظرهایی بود که به مذاق خیلی ها خوش نیامد:
 
"حرف ما اين است كه تا جايي كه امكان دارد نبايد اجازه دهيم يك خانم در طول زمان، معاشرت بيشتري با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زيرا اين موضوع كانون خانواده را تحت تاثير منفي قرار مي دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا بی‌بی‌سی هرچقدر می‌خواهد حرف بزند... حرفي كه در شهرداري تهران زده‌ايم اين بوده است كه اگر در يك اتاق، يك مجموعه كاري كه با هم همكاري مي كنند و سه يا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر ديگر خانم هستند و... همه در يك رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعاليت مي كنند، مي‌توان كاري كرد كه آن چهار خانم در يك اتاق و چهار آقا در اتاق ديگري كار كنند... بیشترین استخدام‌های ما بر اساس قابلیت‌ها، خانم‌ها هستند و چندین معاونت و اداره کل تحت مدیریت خانم‌هاست... زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند."

طرح "سالم سازی محیط کار" یا تفکیک جنسیتی و دیوار کشی!

این بخشهایی از سخنان قالیباف است که در راستای طرح "سالم سازی محیط کار برای بانوان" در شهرداری بیان کرد. سخنانی که این بار نه تنها با هجمه بسیاری از رسانه های ضد انقلابی همراه شد که برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز سوار بر این موج شده و ضمن به سخره گرفتن این طرح آن را "دیوار کشی" بین زن و مرد و یا "تفکیک جنسیتی " نامیدند و با این اصطلاحات "خود ساخته" به تخریب طرحی پرداختند. فارغ از اینکه چه کسی و یا چه ارگانی آن را در محیط کار پیاده کرده است، بی شک "حفظ کرامت بانوان" در آن عیان است. 

علت انتقادات به طرح "سالم سازی محیط کار بانوان"

حال جای سؤال است که "حفظ کرامت زن و افزایش امنیت روانی او در محیط کار" چرا مورد انتقاد برخی قرار گرفته و شبکه های مختلف اجتماعی در اقدامی هماهنگ و گسترده سعی در تقبیح این حرکت دارند؟! پرسشی که برای رسیدن به پاسخ آن نیاز به تأمل و تفکر نیست و نگاه هر اهل فنی را در وهله اول به سمت رنگ و بوی سیاسی بوجود آمده پس از انتخاب شهردار تهران می کشاند. مسأله ای که بارها درباره اتفاقات شهرداری تهران از سوی همین جماعت و تنها برای پیشبرد اهداف سیاسی دنبال شده است.
 
ماجرای آتش سوزی خیابان جمهوری و تکرار انتقادات با رنگ و بوی سیاسی

کمتر کسی است که ماجرای آتش سوزی خیابان جمهوری و نقص در ابزار آتش نشانی در آن روز را فراموش کرده باشد. در آن مقطع هر انسانی نسبت به اتفاق پیش آمده و فوت دو نفر از هموطنانمان متاثر می شد، اما متاسفانه مسیر این اتفاق توسط متنفذان سیاسی یک جریان خاص، منحرف شد تا قبل از بررسی علت واقعه و ضمن بی انصافی در حق پرسنل زحمت کش آتش نشانی، خواستار استعفای شهردار تهران شوند! 

وقتی ناطق نوری را هم متهم به دیوارکشی کردند

اما تخریب طرح مذکور در حالی اتفاق می افتد که همین افراد در انتخابات خرداد ۷۶ و در تبلیغات انتخاباتی ،ناطق نوری را متهم به "تفکیک جنسیتی " کردند و حتی در بین مردم کوچه و بازار جا انداختند که اگر ناطق رئیس جمهور شود، در پیاده روها بین زن و مرد دیوار می کشد! راحت تر عنوان کنیم که "تحریک احساسات مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی " شیوه این جریانات است و با موج سواری روی حاشیه سازیها، به اهداف خود دست پیدا می کنند! 

استقبال طرح از سوی بانوان شهرداری و انتقاد از سوی دایه های دلسوزتر از مادر 

یکی از نکات در رابطه با این حاشیه سازیها این است که طرح مذکور، اتفاقا با استقبال بانوان شهرداری مواجه شده و آن را حاشیه امنیت روانی خود و راهی برای راحت تر کار کردن می دانند. پس این دوستان منتقد، با کدام بعد طرح مخالفت دارند و منتقد کدام قسمت آن هستند؟ اینکه مادران و خواهران و فرزندان ما آرامش داشته باشند یا اینکه کرامت بانوی ایرانی در یک نظام اسلامی حفظ شود؟ یا اینکه به هر حال شهردار تهران این اقدام را انجام داده و از نظر سیاسی با آن مشکل دارند؟! 

وقتی معاون رئیس جمهور طرح اسلامی را "بخشنامه حذف زنان" می داند

واکنش شهلا ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده نیز در این رابطه قابل تأمل است. ایشان ضمن اعتراض به این طرح، آن را "بخشنامه حذف زنان" می نامد و خواستار پاسخ‌گویی شهرداری تهران می شود! حال اگر نتایج نظرسنجی از بانوان شاغل در شهرداری تهران و اعضای خانواده آنان در رابطه با جدا شدن محل کار از یک نامحرم به معاون محترم رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ارائه شود که حاکی از استقبال گسترده آنان از اجرای این طرح است، آیا باز هم مدعی "حذف زنان" خواهند بود؟!

منتقدان در شبکه های مجازی چه می گویند؟

این سؤال را از منتقدان در شبکه های مجازی هم به شکلی دیگر باید پرسید. اینکه در یک محیط کاری آرامش بیشتر برقرار شود، راندمان کار قابل توجه تر و آنچه شایسته محیط کار در یک نظام اسلامی است پیاده شود و تاثیر مثبت در کانون خانواده به جا بگذارد و طرح اتفاقا با استقبال بانوان کارمند هم مواجه شود ـ چرا که قطعا هدف از حضور در محل کار، کار است و نه چیز دیگر ـ پس این همه هجمه ای که به راه افتاده برای چیست؟ آیا غیر از یک ناملایمتی سیاسی است که گردانندگان داخلی رسانه های اصلاح طلب و افراد پشت پرده آن، منافع خود را در آن می بینند؟ این در حالی است که انتقاد اصولی از شهرداری و شهردار و برنامه های در حال اجرا، امری لازم و ضروری است که اتفاقا جای خالی آن به شدت در رسانه ها حس می شود.

به نظر می رسد شیوه در پیش گرفته شده در شهرداری تهران، فرصتی است تا همه نهادهای قانونی کشور اعم از قوای سه گانه، با بررسی و رفع نواقص احتمالی، آن را به کل دستگاه های کشور گسترش دهند. چرا که برای رسیدن به الگوی واقعی پیشرفت اسلامی، مقدماتی لازم است که حرکتهای جهادی و انقلابی برای اسلامی کردن محیط کار، نمونه کوچکی از آن است و قطعا رؤسای قوای سه گانه باید آن را در دستور کار قرار دهند.
  
آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

هر چند سابقه این افراد در زمینه های مختلف همچون آتش سوزی خیابان جمهوری مشهود است اما به نظر می رسد ماجرای تخریب شهردار تهران در رابطه با اجرای یک طرح انسانی و اسلامی برای آخرین بار نخواهد بود و ظاهرا این روندی تکراری است و باید شاهد نمونه های اینچنینی در ماه های آتی نیز باشیم. بنابراین لازم است شهردار تهران در مقابل هجمه ها از مواضع انقلابی، دینی و عقلانی خود کوتاه نیامده و همچنان بی توجه به فشارها و جوسازی های رسانه ای نخ نما شده، بر تصمیم سازنده خود باقی بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا باید ببینیم واکنش دولت چیه...
با این کاری که قالیباف در شهرداری کرد نشون داد مثل مسئولین جدید فقط حرف و لبخند نمیزنه بلکه عمل میکنه.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار قالیباف
Iran, Islamic Republic of
واقعا دم این مدیر جهادی گرم
خیلی تو تهران داره کار میکنه
فرک کنم همین روزا خط 3 بزرگترین خط متروی خاورمیانه هم افتتاح بشه
ارمیا
United States
درود بر مدیر جهادی ...
آقای قالیباف یک "مرد" به تمام معنا هست...
یک مدیر تراز انقلاب...
United States
(مرد) رو خوب اومدی
نمیدونم چه فضایی پیش اومد که دوره قبل ایشون رو نشناختم وگرنه بهش رای میدادم
هر قدر پیش میره بیشتر از این (مرد) خوشم میاد
آقای قالیباف ما به شما افتخار می کنیم...
ناشناس
میشه گفت جامعه عصر حجری همه می دونن اون دوره گذاشسته است همه اگاهن و می فهمن با جنس مخالف چگونه در یک محیط اداری کار کنن و شما جهان نیوز زیاد پنیرشو داغ کردین
Iran, Islamic Republic of
آره
دقیقا واسه همین"فهمیدنه" که روابط نامشروع حتی بین متاهل ها داره سر به گور یهود میذاره
زهیر
قالیباف رئیس جمهور بعدی ....
Iran, Islamic Republic of
جامعه ی پیشرفته یعنی مثل امریکا، توی اون جامعه همه می دونن چه جوری باید با جنس مخالف برخورد کرد. بنابراین طبق امار رسمی 60 درصد تولدها در آن نامشروع است
و مثل فرانسه، توی اون جامعه همه می دونن چه جوری باید با جنس مخالف برخورد کرد. بنابراین طبق امار رسمی 75 درصد تولدها در آن نامشروع است
خدایا با چه حرام زاده هایی طرفیم
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حتما از اونایی هستی که همیشه با دین مخالفت میکنن که بهشون بگن روشنفکر!!! چرا شماها هیچوقت علیه لختی و بی حجابی موضع نمیگیرید که دقیقا مثل عصر حجره که همه لخت بودن،ولی الان شده با فرهنگی!!!!!
United States
چرا شماها هیچوقت علیه لختی و بی حجابی موضع نمیگیرید که دقیقا مثل عصر حجره که همه لخت بودن،ولی الان شده با فرهنگی!!!!!
احسنت جالب بود
اتفاقا در جامعه عصر حجری مرد و زن عریان بوده و با برگ خودشان را می پوشاندند.
ارمیا
United States
رفتار دایه داران تفکر شما رو توی ادارات با خانومها به کررات دیده ایم...
به جرات اعلام میکنم که مدعیان دروغین ازادی بی حد و حصر کوچکترین ارزشی برای زن قایل نیستن و فقط به عنوان ابزار نگاه میکنن...
عده ای از همین افراد که دم از ازادی زنان میزنن همون هایی هستن که اگه همین خانومها به جلو درخواستشون مقاومت کنن به چاقو و قمه متوصل میشن (دقت کنید عده ای و نه همه)
شهاب
United States
مگه همینا نبودن به خاطر حمایت یه بچه حزب اللهی از دوتا زن (احتمالا با حجاب نامناسب) که به زور میخواستن سوار ماشینشون کنن اون بد بخت و تیکه پارش کرد (شهید خلیلی)
حامی واقعی کرامت زنان همین بچه مذهبی هان
شهلا
United States
شخصا با سخت گیری زیاد به خانومها مخالفم اما این کارو واقعا تایید میکنم
خود بنده از طرف بعضی از همکارام واقعا تحت فشارم توی محل کارمون
به نظرم هر چیزی باید جای خودش باشه
وقت کار،کار
وقت تفریحم تفریح
Germany
احسنت و تفریح با نامحرم بالاخره ، جای مخاطره جدی است و احتیاط شرط نجات
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که خیلی ها کار خانوم هاروبرای کار نمی خوان و برای چیزای دیگه میخوان که غر وفر روشنفکری در میارن و "عصر حجر نیست" و ... امام علی به زنهای جوون سلام نمیکرد که مبادا دلش بلرزه حالا شما فهیمتر وبا ایمان تر از امام علی هستین یا دارین فیلم و ادا در میارین؟
درباره ضرب المثل پنیرشو داغ کردید یکم توضیح بدید !
سیدمحمدجواد
عصر حجر ...
شما ظاهرا توی یه جای دیگه زندگی میکنی
یا اینکه هنوز بچه ای و بعضی چیزها را متوجه نمیشی
یا اینکه بیشتر اهل خوندن رمان و شعری و با واقعیاتهای جامعه کاری نداری یا اینکه ....
خلاصه حرفت خیلی بی راه بود
واقعا دست آقای قالیباف و میبوسم اگه بیاد این طرح تو سازمان ما (هواشناسی) اجرا کنه اینجا محل کار بانوان واقعا مناسب نیست...
هدیه
Iran, Islamic Republic of
کدوم محل کار خانمها واقایان مناسبه؟ازنظر روانشناسی دوتا نامحرم درجوارهم ناخود اگاه جذب هم شده وبه گناه میافتند کاش دستور العمل واحدی برای همه ادارات مخصوصا قوه قضائیه که من کارمند اونجا هستم هم صادر میشد
Germany
کاش. و خدا مرحمت فرماید . خداوند مدافعان و مبلغان و مجریان حجاب و عفاف و حیا را توفیق کامل مرحمت فرماید.
Germany
قابل توجه قوه قضائیه ، بابا از شهر داری عقب نیفتید
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم بالاخره يك مقام مسئول با غيرت پيدا شد ايكاش اين طرح در اداره ما هم اجرا ميشد حالا نسناسان خناس هر چه مي خواهند بگويند
محمد
اشتباهی منفی دادم
یک خانم ایرانی
France
کاش تو دانشگاه ها هم تفکیک جنسیتی اجرا بشه
Germany
با این وزیر فعلی!
پروانه
Iran, Islamic Republic of
با اين طرح هم كرامت بانوان شاغل حفظ ميشه هم كانون خانواده آنها و بقيه زنان و هم آرامش رواني مردان! وقتي اختلاط غير ضروري تو محيط كار از بين بره براي همه جامعه بركت داره. تو رو خدا به همه محيط ها اين مسئله رو تسري بدن شوهر من تو شركت ايساكو كار ميكنه و محيطشون بدجوري مختلطه! متاسفانه برخي خانمها اصلا هيچ حريم خصوصي براي خودشون قائل نيستن و انگار محرم و نامحرم رو فراموش كردن! گاهي حتي مسائلي رو كه آدم با محارمي مثل پدر و برادر هم روش نميشه عنوان كنه راحت تو محيط كار مطرح ميكنن و شوخيهاي زننده با همكاران مرد ميكنن!البته يه وقت به خانمهاي شاغل توهين نشه من خودم هم شاغلم ولي تو اداره ما اتاق خانمها و آقايون جداست و خيلي آرامش دارم البته همه جا بايد خود آدم حدود و رعايت كنه چون ماهم تو محل كارمون شوخيهاي نابجا و ارتباطهاي غيرضروري مي‌بينيم!
Iran, Islamic Republic of
اولا حضور این همه خانم سر کار چه معنی داره؟ با توجه به اینکه این همه جوون مرد بیکار داریم!
دوما اگه اینکار رو انجام بده فقط یه مزیت داره اونم اینه که مردها از صحبت های خاله زنکی خانم در محیط کار با خبر نمیشن و فکر کار کردن هستن
سوما مصیبت این کار زمانیه که اونا قرار باشه تو یه محیط بسته با هم قرار بگیرن بیا و تماشا کن چه شود!!!!
در هر صورت مزایای اجرای این طرح بهتر از معایبش است
پروانه
Iran, Islamic Republic of
برادر يا خواهر محترم! حضور خانمها در محيط كار در خيلي از موارد از سر دلخوشي نيست بلكه شرايط جامعه و تورم و اينكه واقعا با اين درآمدهاي كم يه نفر نميتونه خانواده رو اداره كنه ناگزيره! من خودم به عنوان يه زن شاغل و مادر دو فرزند اگه مجبور نبودم از خدا ميخواستم تو خونه بمونم هم آرامش داشته باشم و هم زندگيم تآمين باشه! ما زنهاي شاغل شديم چوب دو سرطلا! هم بايد بار دو مسئوليت و خستگي و فرسودگي رو به دوش بكشيم هم برخي به ما انگ زياده خواهي بزنن!!
خواهر گرامي انصافا پاسخ اين سوال را وجداني بدهيد: آيا كسب درآمد جبران كمبودهايي كه حاصل از نبودن شما در منزل ميگردد را مينمايد؟
پروانه
البته که بودن مادر در خانه خیلی بهتره ولی من هم سعی کردم تا اونجا که میشه به خونه بیشتر اولویت بدم ولی شما جای من و تو زندگی من نیستید حتما مجبورم که دارم میرم سرکار در ضمن کیفیت حضور خیلی مهمتر از کمیت اونه من دو تا پسر نوجوان دارم که از خیلی از بچه هایی که مادران خانه دار دارن بهتر تربیت شدن
بله هيچ كس از ريز زندگي ديگران باخبر نيست انتقاد من كلي مي باشد. در ضمن مادري كه بيشتر حضور فيزيكي در محل كار دارد بايد توان فكري و جسمي بالايي براي اداره زندگي دارا باشد!!! در مجموع سبك زندگي امروزي يك فاجعه انساني را به ارمغان مياورد
Germany
موارد نیازی و غیر نیازی متفاوتند و متاسفانه خیلی از ماها ویژگی قناعت در زندگیمون کم رنگ شده. البته کم نیستند خانم های شاغلی که فرزندانشون چندان احساس تعلق خاطری بهشون ندارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا معاون رئیس جمهور موضع میگیرد ؟؟ تازه باید از آقای قالیباف تشکر هم بکند! پس معلوم میشه واقعا آب از سرچشمه گندیده هست. وگرنه هیچ عاقل و انسان دانایی با این طرح مشکل ندارد!!!
من خودم یک زن شاغل هستم کاملا با صحبتاب اقای قالیباف موافقم - از روز که زنها شاغل شدند پرادعا شدند ، در زمینه شوهرداری و بچه داری ، زن کار کنه اما نه همه کار خیاطی گلدوزی قالیبافی صد ها هنردیگه ، زنان کارمند دیگه اون حوصله شوهرداری و بچه داری را ندارند - الحمدالله اون موقع که استخدام شدیم 6 تا زن در اداره بودند ولی الان شدیم60تا یعنی جای همه اقایون گرفته شده من خودم با کار زن مخالفم
Germany
صدا و سیما مقصر نیست؟ وقتی کار یک خانم در بیرون خانه (مزرعه ، تراکتور رانی ، مهندسی ساختمان ، رانندگی اتوبوس و ...) با آب و تاب رسانه ای می شود یعنی خانمها چه نشسته اید ارزش در این است بشتابید!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر ارزشی
Iran, Islamic Republic of
دورود برقاليباف
بهترین کاره.این خانوم واقایون قراره تو محیط کار ،کار کنند .نه اینکه ..........
درود بر سردار کار جهادی محمد باقر قالیباف امیدوارم همینگونه به کار خود ادامه دهد و دست خدا به همراهش
United States
از لحاظ اصولی و منطی حرفش کاملا صحیح است. یکی از دلایل عمده اختلافات و طلاق همین ارتباطهای بیش از حد با نامحرم است که سرمنشا بسیاری از مشکلات است
عرفانیان
Iran, Islamic Republic of
بااینکه در بحث تخریب باغات تهران وساخت وساز غیرمجاز شهرداری کارهاش ضد حرف رهبری است. اما این طرح جداسازی بانوان بسیار طرح عالی واسلامی است
حرف قالیباف ؛ حرف درستیه
احسان
قالیباف از این کار شجاعانه که قدم در مسیر اسلام بر داشتی متشکرم

انشالله در مسیر اهل بیت.ع و ولایت ثابت قدم بمانی

حرف چهارتا لاابالی که همه چیز را به سخره می گیرند کار نداشته باشد..


وفقط و فقط برای خدا کار کن
نیکتا
United States
بنده به عنوان یک دختر شاغل با این طرح موافقم و این طرح را موافق با زنانگی خود و متضمن آرامش بیشترم می دانم.
Germany
خداوند به شما همسر خوبی مرحمت و از کار بیرون رهایی بخشد انشاء الله
تمام اين مسائل سياسي است و سخنان اخيرا اقاي قالي باف جناحي است . ايشان در سنوات گذشته درشهرداري چرا اين روش را پيش نگرفت. سخن به نرخ روز گفتن و اينکه فعلا همين بهانه براي حمله به دولت باشد سوژه نخ نماست . شهرداري در سال هاي گذشته چه روشي داشته است ؟ چه شده انتخابات مجلس در پيش است !!! اميدوارم منبعدشوراي شهر مصوبه اي داشته باشد شهردار از بين مردم تهران باشد .نه مهاجر به تهران
Germany
البته فرهنگ هم بدون سیاست درست به سرانجام نمی رسد. مردم تهران رو متهم به قومیت گرایی نکنید
Germany
فرهنگ هم سیاست درست برای اجرا می خواهد
Germany
اگر در گذشته مرتکب اشتباهی شدیم باید ادامه دهیم؟
Germany
برخی از روش ها در گذر زمان آثار زیان بارش مشخص می شود
Germany
تهرانی ها رو به قومیت گرایی متهم نکنید
اقای شهردار شما یکبار مسله خوابیدن دختر بزرگ در کنارپدرومادر مطرح کردی واپارتمان سازی تبلیغ کردی والان تواپارتمانهای شما از دیوار صدای همه کار های همسایه شنیده میشود والان هم این مورد درست کردی این کار شما بابت حمایت اصولگریان از شما درانتخابات اتی است ضمنا باید شرایطی به وجود اورد که اقا وخانم هنگام کار اصلا به هم فکر نکنند وفقط فکرشان کارشان باشد با جدا کردن هیچ چیزی حل نمی شود
از نظر روانشناسی ،جامعه شناسی ،احادیث اسلامی ارتباط زن ومرد هم جوار بودن مرد وزن موجب فسادهای جبران ناپذیری میشه.که هم اکنون نتیجه اش رو تو جامعه میبینیم بالارفتن سن ازدواج بالا رفتن شمار زنان مجرد بالا رفتن آمار طلاق کاهش میل به ازدواج بالارفتن آمار افسردگی و...
Germany
پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت زهرا سلام اله علیها فرمودند: چه چیزی برای زن بهتر است؟ آن بانو در پاسخ عرضه داشتند : این که مرد نامحرمی را نبیند و مرد نامحرمی او را نبیند.بعد پیامبر وی را مورد ملاطفت قرار داده تایید مجددی از فرزندی یعنی اهلیت او نمودند. حال اگر در آن سطح نباشیم باید فاصله مان بیشر باشد یا کمتر؟
Iran, Islamic Republic of
ممنون شهردار گرامی خدا خیرت بده ای کاش همه جای نظام ما رویکرد اسلامی و مدیریتی قوی داشت تا همگان می دیدند که اسلام چه نعمت بزرگی است
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی بیاد این طرح رو توی اداره ی ما هم اجرا کنه، تا ما راحت تر کار کنیم و خانمها هم راحت تر به صحبتاشون برسن.
نه قصد دیوار کشی ندارد
افکار ... در ايران کارائي ندارد
خیلی طرح خوبیه
....
ای ول قالیباف
شاد
توان تبعات این به اصطلاح کارهای غیرتی دینی را اکنون در جامعه به وفور مشاهده کرد . هیچ کس از اینکه بانوان و در کل انسانها محیطی شاد و به دور از مزاحمت داشته باشند مشکلی نداشته و ندارد اما جدا کردن انسانها در محیط کار توهین شادبه شعور و انسانیت انسانهاست . کسانی که حتی در محیط کار به چنین مواردی فکر می کنند و یا ذهنیتشان به این سمت می رود دارای ناراحتی های روحی و روانی می باشند که باید درمان شوند و نمی توان برای درمان این انسانها تمامی مردم کره زمین را از هم جدا کرد .
اگه غیرت دینی توجامعه ما به معنای حقیقی وکاملش وجود داشت این بی عفتی ها دیگه نبود و وضع خیابونای تهران این قدر اسف بار نبود!حالا هم که یکی از مسولین استثناء داره غیرت دینی به خرج میده چرا مخالفت میکنین!!!؟!غرب زدگی و بی حیاییه یه عده وضع رو به این جا کشونده نه غیرت دینی!!!
خوشحالم که به ایشون رای ندادم
شیما
Iran, Islamic Republic of
واقعا تو ادارات بین دو کارمند زن ومرد گاهی صمیمیتهایی بوجود میاد که باعث دلسردی از همسرانشون میشه-تورو خدا همه جا اجرایی بشه-من یک کارمند خانمم گاهی مشکل دارم ونمیتونم نمازبخونم همش باید مواظب لباسم باشم وزمان نمازهم از همکارم خجالت بکشم!خداخیرت به اقای قالبیاف این دستور روهمگانی کن.
بیریا
اقای سردار طرح عالیه ما خانما تو محیطهای اداری

واقعا معذبیم
1 با تفکیک راندمان و باز دهی بالا میره
2امنیت وارامش روانی زنان ومردان بیشترمیشه
3فسادو بی بندباری وطلاق کمتر میشه
4رقابت شغلی بین زن ومرد ایجادمیشه
5ذهنیتهای بدی که گاهی همسران را مشغول میکنه ازبین میره و....
اقای قالیباف دستت دردنکنه عالیه خانمای بقیه ادارات هم منتظراجرای طرح هستن سردارمتشکریم مدیریت جهادی افتخارشماست
زهرا
اگر می فههیدند..... منشا خیلی از فروپاشی های خانواده ها همین اختلاط زن ومرد هاست خوب بود قالیباف ممنونیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
از تیتر خبر معلومه که تاحالا محیط ناسالم بوده و تازه یادشون افتاده که الان...!
Germany
به فرض تا حالا بد بودیم باید ادامه دهیم؟
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف خدا خیرت بده من دارم دیونه می شم توی اتاق کار.میز منو گذاشتن دم در همش باید موقع نوشتن حواسم به آستینم باشه بالا نره و وزمان پاشدن از صندلی لباسم به بدنم نچسبیده باشه آخه شش نفر آقا پشت سرم نشستن مشغول کارن خجالت می کشم ازشون ومدام عصبی میشم ازین وضع....
خیلی هم کار خوبیه.دست اقای قالیباف درد نکنه.همین قدر که شجاعت به خرج داد و این کار رو مطرح کرد و خیلی حرف ها رو به جون خرید کلی ارزش داره.البته بعضی ها کارشون زدن همین حرف ها است....بهتر اقای قالیباف به حرف موافقای این طرح گوش بدهند که چه قدر خوش حالند و با دلگرمی به کارشون برسند...
درود بر قالیباف
این کارها هیچ فایده ای نداره و اگر هم نتیجه بده بصورت موقتی هست، باید فرهنگ سازی بشه نه با زور و اجبار و دستوری بخواهیم فرهنگ سازی کنیم چون همیشه نتیجه عکس داده.
امین
من واقعا از جناب آقای قالیباف بابت شروع این فرهنگ سازی تشکر میکنم و از ایشان میخواهم که این راه را ادامه دهند.
مگه جایی که زنان کار میکردند ناسالم بود؟مردای ما بهترازشما هان
رهگذر
سلام خیلی خوبه بنظرم واقعا امنیت روانی میاره وهم زنان وهم مردان تمرکز بیشتری برکارشون پیدا میکنن.
من امیدوارم دایره این تغییرات در سراسر کشور حتی تا اهواز هم برسد. مشکل که هست این هست که جامعه ما وحتی بعضی از مسئولین بین سنت و مدرنیته گیر کردن در قانون امده که مرد باید نفقه وسایر مسئولیت ها رو در زندگی به دوش بکشد چگونه است بخش دولتی و نیمه دولتی در این 10 سال خیل عظیمی از بانوان را جذب کرده . به بعضی از مسولین باید گفت که بلاخره تکلیف مارو روشن کنید ما در یک جامعه اسلامی زندگی میکنیم یا مدرن تا طبق مو لفه های اون عمل کنیم؟
بک بانو
سلام انشاءالله تواین کار ثابت قدم باشن اقای قالیباف بااین کار خیر دنیا واخرت رابرای خود می خرن
همسرمن بهترین کارشو رهاکرد چون
دیگه تحمل محیط کارفاسدونداشت که زن ومرد خانواده دارچه دل وقلوه ای به هم می دن وتذکربه مدیران هم هیچ فایده ای نداشت وواکنشی ازخود نشون نمی دادن می گفنن همینه که هست
مادرشوهرپیرمن که مادرشهیدهم هست هرروزازخدامی خواد که این مدیرا سزاشوببینن که باعث شدن همسرم کارشوترک کنه چون معتقده تواین محیط کارحفظ دین کارسختیه گناه روببینی نتونی کاری بکنی برای حفظ دینش قید کارشو زد
Germany
خداوند شر بی غیرتانی که در لباس مسئولیت ضربات فراوانی بر پیکره فرهنگ دینی مردم زدند را از سر همه کوتاه فرماید انشاء الله