پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

عدم شفافیت تغییروضعیت مسکن‌مهر پردیس

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب: 371642
برخی متقاضیان مسکن مهر شهر پردیس اطلاعیه شرکت عمران پردیس برای تغییر پروژه از ۹۹ ساله به خودمالکی را اقدامی تهدید‌آمیز و یک‌طرفه عنوان کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت عمران پردیس در اطلاعیه‌ شماره ۴۹ خود که روز گذشته در سایت خود قرارداد از متقاضیان مسکن مهر خواست تا با مراجعه به آدرس سایت و کارتابل خود و بخش «سوالات سازمان از شما» فرم مربوط به نظرسنجی تغییر پروژه از ۹۹ ساله به خودمالکی را حداکثر تا تاریخ ۱۰ مردادماه تکمیل کنند.

برخی از متقاضیان مسکن مهر در واکنش به این اطلاعیه آن را ابهام برانگیز دانسته و اعلام می‌کنند معلوم نیست این اقدام شرکت عمران پردیس برای تغییر پروژه نظر‌سنجی است و یا اقدام برای تغییر وضعیت واحدها؟

این افراد عنوان می کنند: اگر اقدام مدیران شهر پردیس نظر‌سنجی است چرا تهدید کرده است که متقاضی حق‌ انصراف و اعتراض ندارد؟ و اگر قرارداد است چرا به طور مشخص قیمت را مشخص نکرده است تا اگر متقاضی خواست تغییر پروژه بدهد بداند باید چه مبلغی را باید برای این اقدام پرداخت کند و چرا اطلایه شفاف نیست.

قابل توجه کلیه متقاضیان مسکن مهر با طرح ۹۹ ساله؛

پیرو سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید، شرکت عمران شهر جدید پردیس در نظر دارد بخشی از واحدهای پروژه مسکن مهر را ازاجاره ۹۹ ساله به خودمالکی تغییر وضعیت دهد.

در این راستا ضمن مطالعه شرایط زیر در پایان با علامت‌زدن گزینه قبول یا رد، حداکثر تا ۱۰ مردادماه سال جاری این شرکت را از نوع تقاضای خود مطلع نماید.

۱- برای تبدیل وضعیت از اجاره ۹۹ ساله به خودمالکی، در ابتدا میزان سهم شما از زمین مشاع متعلق به قطعه تفکیکی مشخص، سپس برای تعیین قیمت به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌گردد.

۲- سهم الشرکه شما از بهای زمین با شرایط ۵۰ درصد نقد و الباقی در اقساط ۲۴ ماهه اخذ خواهد شد.

۳- در مرحله صدور سند، سند مالکیت قطعی (عرصه و اعیان) به نام شما از سوی اداره ثبت وفق مقررات صادر خواهد شد.

۴- پاسخ موافق شما جهت مالکیت قطعی واحد تخصیص یافته، در کارتابل سامانه، از نظر حقوقی به منزله قبول شرایط بوده و پاسخ مخالف و یا عدم پاسخ در تاریخ مقرر، به منزله رد تقاضای خودمالکی منظور شده و تغییر وضعیت واگذاری، برای این شرکت امکان‌پذیر نخواهد شد.

۵- نظر به اینکه براساس اعلام آن متقاضی محترم، این شرکت برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ممکن است تغییر نظر شما در وضعیت سایر متقاضیان تأثیرگذار باشد. متقاضی پس از تعیین وضعیت، هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می‌نماید و شرکت عمران شهر جدید پردیس هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *