شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شاهکار بوسنیایی‌ها فوتبالی‌ها را خنداند

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب: 321043
برخی هواداران تیم ملی فوتبال بوسنی‌هرزگوین شاهکار کرده و به جای لیتوانی، سر از لتونی درآوردند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در چند روز گذشته هواداران فوتبال در قاره اروپا همتایان خود در بوسنی‌هرزگوین را به تمسخر گرفتند. در اکثر شبکه‌های اجتماعی و در وبلاگ‌ها، اروپایی‌ها دوستداران تیم ملی بوسنی‌هرزگوین را مورد طنز و کنایه قرار داده‌اند.
 
علت این امر به خاطر اشتباه عجیبی است که گروهی از هواداران تیم ملی بوسنی‌ مرتکب شدند. آنها که تیم کشورشان عاقبت به جام جهانی صعود کرد، می‌خواستند شاهد آخرین بازی آن در مرحله مقدماتی در روز سه‌شنبه گذشته و در دیدار خارج از خانه در شهر کانواس لیتوانی باشند.
 
اما به خاطر بی‌توجهی در ثبت و اخذ بلیت هوایی، سر از لتونی درآوردند!
 
*انتقاد خودی از خودی
 
این موضوع آنقدر مورد بحث و شوخی قرار گرفت که حتی رسانه‌های بوسنی نیز از این رفتار انتقاد کردند.
 
به گزارش فارس، یک روزنامه چاپ سارایووا نوشت: در هیچ کجای دنیا چنین هوادارانی پیدا نمی‌کنید که ندانند به کدام کشور سفر می‌کنند. هوادارانی که حتی در بدو ورود‌شان به مرکز لتونی، ساکت باقی ماندند و زحمت سئوال کردن را به خود ندادند.
 
این روزنامه ادامه داد: آنها پس از ورود به فرودگاه ریگا،‌ راحت و بی دغدغه،‌ چمدان‌های خود را دریافت کردند اما به تابلو‌های فرودگاه نگاه نکردند کجا هستند.
 
گزارشگر این نشریه نوشت:‌ تازه وقتی وسایل خود را دریافت کردند، از مقام‌های فرودگاه آدرس محل بازی را می‌گرفتند. واقعا که این رفتار، نهایت بی توجهی و نادانی است.
 
*کاری کردند که کل اروپا بخندند
 
همچنین در مورد این شاهکار عجیب هواداران بوسنی هرزگوین، یک سایت محلی نوشت: حدود 2 ساعت پس از ورود این عده که حدود 300 نفر بودند، تازه متوجه شدند به جای لیتوانی، سر از لتونی درآورده‌اند. یعنی کلی فاصله با محل انجام بازی دارند و به خاطر کمبود زمان و امکانات مالی، قادر به انجام پرواز مجدد و رفتن به لیتوانی نیستند. به ناچار باید در لتونی، ‌از طریق تلویزیون شاهد بازی تیم کشورشان باشند.
 
این سایت از قول یکی از این هواداران که نامش را فاش نکرده بود،‌ عنوان کرد: مثل آدم‌های نادان رفتار کردیم. کاری کردیم که کل اروپا به ما بخندند. من که تا عمر دارم این اشتباه از ذهنم بیرون نمی‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *