سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

زمان ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای

پنجشنبه ۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 121946
معاون سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ ثبت نام در آزمون آموزشکده های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش را سه شنبه 15 تیرماه اعلام کرد و گفت: آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید روز جمعه 26 شهریورماه برگزار می شود.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ثبت نام در آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید ( آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش غیر انتفاعی و غیردولتی ) سال 1389 از ساعت 9 صبح روز سه شنبه 15 تیرماه آغاز می شود و تا پایان روز سه شنبه 22 تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ثبت نام در این آزمون اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org امکانپذیر است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی و نحوه ثبت‌ نام از داوطلبان در روزهای دوشنبه 7 و 14 تیرماه در نشریه پیک‌ سنجش منتشر می‌شود و بر روی سایت سازمان نیز قرار داده خواهد شد.

وی گفت: آزمون دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید روز جمعه 26 شهریورماه بر گزار می شود.

محمد حسین سرورالدین - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این آزمون به مهر گفته بود: آموزش و پرورش نزدیک به 40 هزار نفر در این آزمون در دوره روزانه دانشجو پذیرش می کند.

به گزارش مهر، وزارت آموزش و پرورش چندی پیش پذیرش دانشجو در دوره کاردانی آموزشکده های فنی و حرفه ای را متوقف اعلام کرده بود از این رو ثبت نام برای متقاضیان آزمون دوره های کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای سال 1389 وابسته به آموزش و پرورش که هر ساله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اسفند ماه انجام می شد امسال انجام نشد و سازمان سنجش در این رابطه طی اطلاعیه ای به داوطلبان اعلام کرد: "به علت عدم اعلام ضوابط و شرایط و ظرفیت پذیرش به موقع توسط وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام از متقاضیان آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سال 1389 وابسته به وزارت آموزش و پرورش در اسفندماه سال جاری انجام نمی شود."

با اعتراض برخی از داوطلبان این دوره، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند برای سال تحصیلی 90 - 89 نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداقل برابر با ظرفیت سال 88 -87 دوره روزانه اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *