شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۳
۴
مردم به کار شبانه‌روزی دولت عادت کرده‌اند اما تحمل تداوم اشتباهات را ندارند؛

گلچینی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم/ جهت اطلاع رئیس جمهور منتخب

جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 297140
همین موضوع، کار را حسابی بر رئیس جمهور منتخب سخت کرده و انتظارات از دکتر روحانی را برای ادامه نقاط قوت دولت های نهم و دهم - بدون داشتن نقاط ضعف آن - بشدت افزایش داده است. روحانی به خوبی می داند که حفظ و افزایش رکوردهای دولت دکتر احمدی نژاد کار آسانی نیست و نیاز به کابینه چابک و شایسته، برنامه ریزی کارشناسی، تلاش و فعالیت شبانه روزی دارد.
گلچینی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم/ جهت اطلاع رئیس جمهور منتخب
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، رهبر معظم انقلاب روز پنجم تیرماه در ديدار مسئولان و كاركنان قوه‌ى قضائيه‌ تذکر مهمی را درباره مناظره های انتخاباتی بیان کردند که جای تامل دارد.

ایشان عنوان کردند: من در مورد اظهاراتى هم كه نامزدهاى محترم در تلويزيون كردند -  قبل از انتخابات عرض كردم - عرايضى دارم؛ فعلاً خيلى مجال نيست انسان تفاصيل را بگويد؛ ليكن يكى از حرفهاى ما همين است. بله، نقاط ضعفى وجود دارد، اما نقاط قوّت را هم بايد ديد. دولت كنونى هم نقاط قوّت فراوانى دارد، گيرم نقاط ضعفى هم وجود دارد. كدامِ ما در كار كردمان، در عملمان، نقطه‌ى ضعف نداريم؟ نقاط قوّت را هم بايد ديد. كارهاى مهمى در كشور انجام گرفته است. خدماتى كه شده، كارهاى زيربنائى‌اى كه انجام گرفته، سازندگى‌هائى كه انجام گرفته، اينها را نبايد نديده گرفت. اينها در اظهارات نامزدهاى محترم، در برنامه‌هاى دو سه هفته‌اىِ تبليغات انتخابات، غالباً نديده گرفته ميشد. چقدر خوب بود وقتى كه مثلاً معضل اقتصادى را بيان ميكنند، گرانى را بيان ميكنند، تورم را بيان ميكنند - كه البته اينها واقعيت هم دارد - در كنارش كارهائى كه انجام گرفته است، زحماتى كه كشيده شده، اينها را هم بيان ميكردند. اينجور برخورد كردن، انصاف است. انسان بايد هم جهات مثبت را ببيند، هم جهات منفى را ببيند. البته بديهى است كسى كه خود را به مردم عرضه ميكند، اشكالات موجود را مى‌بيند، به مردم هم ميگويد، اين ايرادى ندارد؛ اما در اين زمينه نبايد مطلق نگاه كرد و فكر كرد؛ نقاط مثبت هم بايد گفته شود، نقاط منفى هم گفته شود.

در همین راستا، جهان نيوز در کنار انتقادات منصفانه و بازتاب توفیقات دولت، اکنون هم گلچینی از گزارش کار اخیر رئیس جمهور را منتشر می کند که به نظر می رسد بسته کاملی از موفقیت های دولت های نهم و دهم است.

جهان نيوز اظهارنظری درباره صحت و درستی اظهارات دکتر محمود احمدي نژاد در گفتگوي زنده تلويزيوني عنوان نمی کند زیرا برخی از مواردی که به عنوان نقطه قوت دولت مطرح شده اند، در میانه اجرا دچار ضعف های مختلف و انتقادبرانگیز شده اند. همانند قانون مهم
از سال ۵۷ تا ۸۴ حدود ۶ هزار کيلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم ۱۵ هزار و ۵۷۰ کيلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شده که معادل سه برابر است.
هدفمندی یارانه ها که کلیدزدن آن نشانه شجاعت، توانمندی و هوشمندی دولت بود اما دولت در ادامه به متن مصوب قانون هدفمندی کم توجهی کرد و مشکلات متعددی را پدید آورد.

در هر صورت، مروری بر توفیقات دولت نشان می دهد که با وجود نقاط ضعف متعدد، اقدامات و خدمات تحسین برانگیزی در هشت سال گذشته صوت گرفته که برخی از آنها بویژه در حوزه عمرانی اساسا قابل مقایسه با خدمات تمام دولت های پیش از آن نیست.

همین موضوع، کار را حسابی بر رئیس جمهور منتخب سخت کرده و انتظارات از دکتر روحانی را برای ادامه نقاط قوت دولت های نهم و دهم - بدون داشتن نقاط ضعف آن - بشدت افزایش داده است. روحانی به خوبی می داند که حفظ  و افزایش رکوردهای دولت دکتر احمدی نژاد کار آسانی نیست و نیاز به کابینه چابک و شایسته، برنامه ریزی کارشناسی، تلاش و فعالیت شبانه روزی دارد.

گلچینی از دستاوردهای دولت های نهم و دهم به روایت رئیس جمهور:

*  حرکت به سمت عدالت با رسیدگی به اقشاری از مردم که تا پیش از سال 84 از بسیاری از امکانات عمومی محروم بودند.

*تا کنون بيش از ۴۰ ميليون نفر سهام عدالت به نامشان ثبت شده و تعلق گرفته است. شناسايي اين افراد اقدام بسيار بزرگي است؛ البته ۸ ميليون نفر نيز در حال شناسايي و ثبت است. ما بقي افراد را هم سهام عدالت تعلق خواهد گرفت.

*(هدفمندی یارانه) يکي از عوامل تبعيض توزيع عمومي يارانه هاست. خيلي ها از محل يارانه ها ثروتمند شدند بدين صورت که انرژي ارزان را مي‌گرفتند و مي‌فروختند. اين افراد يارانه مي‌گرفتند اما محصول‌شان را دربازار آزاد مي فروختند. هدفمندي يارانه ها آثار ديگري از جمله کاهش مصرف انرژي و اصلاح ساختارها و بهره وري از جمله آنها است.

*ساماندهي توزيع منابع قرض الحسنه بانکي به خوبي پيش رفته است و عمده منابع آن در اين حوزه توزيع شده و وام هاي قرض الحسنه را هم عمدتاً طبقات درآمدي پايين دريافت مي‌کنند که سهم آن در سال ۱۳۸۴ حدود ۶۰ درصد بود و هم اکنون به بيش از ۹۶ درصد رسيده است.

*چهار ميليون و ۵۰۰ هزار نفر بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان وام ازدواج گرفتند که از طبقات پايين هستند و بيش از همين ميزان هم به عنوان وام ضروري قرض الحسنه پرداخت شده است.

*در چهار سال اول ۸ تا ۹ درصد تسهيلات بانکي را به سمت بنگاه هاي کوچک هدايت کرديم. حدود ۳۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت و حدود ۱.۲ ميليون شغل ثابت ايجاد شده است.

*طرح مسکن مهر در چارچوب خدمت به طبقات پايين بود. بيش از ۳۴ هزار ميليارد تومان عمدتاً به صورت قرض‌الحسنه
چهار ميليون و ۵۰۰ هزار نفر بيش از ۱۱ هزار ميليارد تومان وام ازدواج گرفتند که از طبقات پايين هستند و بيش از همين ميزان هم به عنوان وام ضروري قرض الحسنه پرداخت شده است.
در قالب اين طرح پرداخت شده است و خيلي کساني که در آرزوي خانه دار شدن بودند، صاحب مسکن شدند.

*ما اکنون شهرستاني نداريم که در آن مراکز آموزش عالي نداشته باشيم و اين مراکز همه جا در دسترس است و تعداد دانشجويان در حال افزايش بوده و هم‌اکنون به دو برابر رسيده است.

*کارمنداني که پايه حقوق آنها در سطح پايين قرار داشت، به صورت پلکاني طي دو سه سال در اين دولت به سطح بالا پيش رفت.

*دولت برخي بدهي‌هايش به کشاورزان را که از سال ۷۲ باقيمانده بود پرداخت کرد و از سال ۸۵ تاکنون حقوق کشاورزان به هيچ عنوان عقب نيفتاده است.

*زلزله‌ها ، سيل‌ها همه اين مناطق به سرعت بازسازي شد و شايد براي نخستين بار در تاريخ کشور بعد از حادثه، مهاجر نداشتيم و مردم آن منطقه آسيب ديده حتي بيشتر نيز شده است و دليل آن خدماتي است که دولت داده است و در آذربايجان با بازسازي مناطق آسيب ديده در طي سه ماه رکورد زده شد.

*روندي در دولت ايجاد شد تا به پيام‌ها و مکاتبات مردم پاسخ داده شود و تاکنون ۳۸ ميليون پيام و نامه به نهاد رياست جمهوري رسيده که به آنها رسيدگي و حدود ۷۳ درصد به آنها پاسخ مثبت داده شده است.

*تعداد روستاهايي که گاز داشتند و از گاز طبيعي استفاده مي‌کردند، حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار روستا بود، اما اکنون به بيش از ۲۲ هزار روستا رسيده است. همچنين بهسازي روستاها نيز صورت گرفته و جاده هاي روستايي نيز آسفالت شده است.

*مجموعه کار دولت اين بود که نسبت هزينه ده درصد بالاترين درآمد کشور، يعني آن ده درصدي که بالاترين درآمد کشور را دارند و آن ده درصدي که پايين ترين درآمد کشور را دارند در سال ۸۴ حدود ۱۴ برابر شده بود و الان ۹.۹ دهم شده است که اين هم مطلوب نيست و بايد زير ۵ درصد بيايد.
همين نسبت در روستاها از ۱۲.۷ به ۸.۸ دهم رسيده که هم در روستا وهم در شهر اصلاح شده و به معناي عدالت است. اين تلاش ها به کاهش فاصله طبقاتي و عدالت کمک کرده و روند ضريب جيني هم اين طور است.

*ضريب جيني در شهرها از ۰.۴۰۲۳ در سال ۸۴ به ۰.۳۵۷۵ در سال ۹۱ رسيد در صورتي که قانون برنامه گفته است که در سال ۹۵ بايد به ۰.۳۵ بايد برسيم. اما اکنون به ۰.۳۵ نزديک شديم و در روستاها به ۰.۳۳۵ رسيديم و هدف برنامه محقق شده است.

*در شاخص توسعه انساني که شامل درآمد، سواد و سلامت مي‌شود، رتبه ما در طبقه بندي جهاني ۹۴ بود که به ۷۶ رسيده ايم.

*شاخص توسعه انساني سه طبقه بالا، متوسط و پايين دارد. در گذشته در طبقه متوسط بوديم، اما امروز به طبقه بالا رسيده‌ايم و اگر به همين شکل پيش برويم به طبقه‌بندي
تعداد روستاهايي که گاز داشتند و از گاز طبيعي استفاده مي‌کردند، حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار روستا بود، اما اکنون به بيش از ۲۲ هزار روستا رسيده است. همچنين بهسازي روستاها نيز صورت گرفته و جاده هاي روستايي نيز آسفالت شده است.
خيلي بالا مي‌رسيم.

*امروز يک فرزند مدرسه‌اي روستايي به اين باور رسيده است که مي تواند به بالاترين مقامات کشور دست يابد و براي او ديگر يک آرزوي خيالي نيست. همين فرد روستايي مي‌گويد، مي خواهم وزير و رييس جمهور شوم، قبلاً حداکثر مي‌گفت مي خواهم معلم شوم، البته مقام معلمي خيلي بالاست و ما بحث مقام نداريم اما ادعاي او در حال حاضر اين است که مي توانم يک جامعه را اداره کنم.

*اصل عدالت را بايد عدالت اصلي پياده کند اما اينکه شما حرفش را مي زنيد و پايش مي ايستيد ولو يک ميلي متر به سمت جلو حرکت کنيد، حتي اگر نتوانيد به جلو برويد و موانع زياد باشد، همين پافشاري شما احساس شخصيت، اميد، حرکت و خودباوري مي آورد.

*در تاريخ بوده و هست اينکه عده اي وقتي وارد منصبي مي شوند اين حس به آنها دست مي دهد که برتر از مردم و حاکم بر مردمند؛ در حاليکه مسئولان خادم مردمند و اگر اين حس و باور به وجود بيايد، صحنه عوض مي شود.فکر مي کنم اين دولت توانست در برانگيختن اين باور تا حدود زيادي موفق باشد.

*خيلي سنت ها و آداب و رسوم و حتي اشرافيت دولتي پيش از اين شکل گرفته بود که اينها مخالف خدمت گزاري است، ما نوکر مردميم و اين نوکري توهين نيست، بلکه افتخار ماست و نوکري براي ملت بزرگ ايران، افتخاري است که افتخاري بالاتر از اين نداريم.

*از سال ۵۷ تا ۸۴ حدود ۶ هزار کيلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شد، اما در دولت نهم و دهم ۱۵ هزار و ۵۷۰ کيلومتر آزاد راه و بزرگراه ساخته شده که معادل سه برابر است.

*از سال ۷۶ تا ۸۴ حدود ۱۲۷ هزار مسکن روستايي ساخته شد، اما در اين دولت اين آمار به يک ميليون و ۷۰۰ هزار واحد رسيد که معادل ۱۳ و نيم برابر است.

*ميزان ساخت مسکن شهري در همين مدت ۲ ميليون و ۲۰۳ هزار بوده که در دولت نهم و دهم به ۵ ميليون و ۲۶۷ هزار يعني معادل ۲ و نيم برابر شده است.

*هر چقدر تا قبل از دولت نهم سالن ورزشي مدارس ساخته شده است معادل نصف آن در دولت نهم و دهم ساخته شده است.

*کارهاي زيادي در عمران روستايي صورت گرفته که به عنوان مثال گازرساني به ۲۲ هزار روستا در هشت سال گذشته است که پيش از آن اين رقم ۲ هزار روستا بوده است.

*در بخش نفت و گاز نيز سرمايه گذاري هاي زيادي صورت گرفته است به طوري که در هشت سال گذشته اين رقم به ۱۷۰ ميليارد دلار رسيده که پيش از آن ۴۶ ميليارد دلار بود.

*در دولت نهم و دهم با همکاري وزارت راه، اورژانس، پليس راه و ديگر نهادهاي ذيربط توانستيم تلفات جاده اي را به طور محسوسي کاهش دهيم‌ به طوري که در سال ۸۴ که کل خودروها در کشور شش ميليون عدد بود، ۲۷ هزار و ۸۰۰ کشته تلفات جاده اي داشتيم که اين ميزان تا سال ۹۱ عليرغم افزايش تعداد خودروها به ۱۸ ميليون
امروز يک فرزند مدرسه‌اي روستايي به اين باور رسيده است که مي تواند به بالاترين مقامات کشور دست يابد و براي او ديگر يک آرزوي خيالي نيست. همين فرد روستايي مي‌گويد، مي خواهم وزير و رييس جمهور شوم، قبلاً حداکثر مي‌گفت مي خواهم معلم شوم، البته مقام معلمي خيلي بالاست
و نيز افزايش مسافرت جاده اي، به کمتر از ۱۹ هزار کشته رسيد که اين سريع ترين کاهش نرخ تلفات جاده اي در جهان محسوب مي شود.

*مهار آب در ۲۷ سال قبل از دولت نهم ۲۱ ميليارد متر مکعب بود که در هشت سال گذشته نيز تقريباً به همين ميزان به آن اضافه شده است.همچنين در هشت سال گذشته چهار برابر کل دوره هاي گذشته شبکه آبياري ساخته شده است و به همين ميزان به سطح آبياري تحت فشار اضافه شده است.

*در آغاز دولت نهم ۸ ميليون سيم کارت تلفن همراه وجود داشت که اين عدد به ۱۱۳ ميليون رسيده است.همچنين مبلغ سيم کارت تلفن همراه در اغاز دولت نهم ۲ ميليون تومان بود که امروز مي توان با ۲۵۰۰ تومان آن را تهيه کرد.

*رييس‌جمهور همچنين به ايجاد صندوق مهر امام رضا، بانک قرض الحسنه، سه برابر شدن تعداد خودروها در دست مردم، از رده خارج کردن يک و نيم ميليون خودروي فرسوده و گازسوز کردن خودروها اشاره کرد و گفت: در هر بخشي خدمات اين دولت چند برابر است.

*در سفرهاي استاني به حدود ۲۰ هزار زنداني معسر کمک کرديم تا آزاد شوند.

*رييس‌جمهور تصويب قانون کاهش ساعت کار پرستاران و ۹ ماهه شدن مرخصي زايمان براي بانوان را از جمله ديگر طرح ها خواند و گفت: ما همه را دوست داريم چرا که معتقديم معتقديم انسان ربات نيست بلکه به معناي واقعي انسان است.

* اقتصاد کشور ما از رده ۲۲ جهاني به رده ۱۷ رسيده است و تراز و جايگاه ايران در دنيا بالاتر رفته، الآن هر جاي جهان که برويد اسم ايران و عشق به ايران را مي بينيد.

*توليد فولاد از۹.۷ ميليون تن در سال ۸۴ اکنون به ۲۴ ميليون تن رسيده است، اين رقم واقعي و کارخانه‌ها را يکي پس از ديگر به افتتاح و بهره‌برداري رسيد. رتبه جمهوري اسلامي ايران در توليد فولاد از ۲۲ به ۱۵ رسيده است و اين در شرايطي است که بسياري از کشورهاي جهان روي فولاد سرمايه گذاري مي‌کنند.

*ظرفيت توليد سيمان کشور در ابتداي سال ۸۴ رقمي معادل ۳۳ ميليون تن بود و اين رقم الآن به بيش از ۸۰ ميليون تن رسيده است که کارخانه آن و ميزان توليد آن مشخص است و اين نشان مي دهد که پيشرفت داشته‌ايم. ما سال گذشته ۱۲ ميليون تن سيمان صادر کرديم در حالي که در سال هاي ۸۴ و ۸۵ براي مصارف عمراني سيمان وارد مي کرديم.

*در توليد کاشي و سراميک هم رشد خوبي داشته ايم، ميزان توليد کاشي و سراميک از ۱۷۶ ميليون تن در سال ۸۴ به ۳۸۰ ميليون تن يعني دو برابر آن رسيده است.

*از سال ۵۷ تا سال ۸۳، رقمي معادل ۲۱ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري صنعتي انجام شد در حالي که از سال ۸۴ تا کنون اين رقم به ۱۱۵ هزار ميليارد تومان رسيده است.

*در ۲۷ سال ۵۵ هزار پروانه بهره برداري صادر شد در حالي که طي هشت سال همين تعداد پروانه بهره برداري صادر شد.

*توليد خودرو از ۹۶۰ هزار دستگاه در ابتداي سال ۸۴ به دو ميليون دستگاه در حال
خيلي سنت ها و آداب و رسوم و حتي اشرافيت دولتي پيش از اين شکل گرفته بود که اينها مخالف خدمت گزاري است، ما نوکر مردميم و اين نوکري توهين نيست، بلکه افتخار ماست و نوکري براي ملت بزرگ ايران، افتخاري است که افتخاري بالاتر از اين نداريم.
حاضر رسيد.

*در صنعت پتروشيمي ظرفيت توليد در ابتداي سال ۸۴ رقمي معادل ۱۸.۲ ميليون تن بود که اين عدد اکنون به بيش از ۵۸ ميليون تن رسيده است، ضمن اينکه توليد هم ۱۷ ميليون تن اضافه شده و ظرفيت پتروشيمي در حال حاضر بيش از ۵۷ ميليون تن است.

*صنايع تبديلي کشاورزي ۶.۸ ميليون تن در سال بود که ۲۴.۵ ميليون تن به آن اضافه شده است.

*تعداد دانشجويان کل دو برابر، دانشجويان دکتري سه برابر و دانشجويان فوق ليسانس پنج برابر شد.

*تعداد مقالات از پنج هزار در سال، به ۲۵ هزار مقاله رسيده است که اين نشان مي‌دهد ما در مسير اعتلاي کشور حرکت مي‌کنيم.

*رتبه علمي ما در دنيا از ۳۲ به ۲۰ رسيده و سرعت رشد علمي ۱۱ برابر سرعت رشد جهان شده است.

*در زمينه فرهنگ در۲۷ سال، ۶۵ هزار عنوان کتاب چاپ شد که در اين دولت بيش از ۳۶۵ هزار عنوان کتاب چاپ شده است.

*قبل از اين دولت دو هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان واگذاري شد که در اين دولت به۱۱۹ هزار ميليارد تومان رسيد که بخشي از آن سهام عدالت است و اکثر آن در بورس قرار دارد.

*به رغم همه تحريم ها، فشارها و حرف ها از سال ۵۷ تا ۸۴ مجموعا ۱۲ ميليارد و ۹۲۰ ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي به ايران آمده است.

*در اين هشت سال ۲۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي به ايران آمده است که اين غير از فاينانس ها است. اينها سرمايه گذاريهاي مستقيم خارجي است، سرمايه گذاران مشارکت و يا به طور مستقيم سرمايه گذاري کرده اند و به کشور پول آورده اند.

*مجموعه ذخاير ارزي با طلا به بيش از ۱۰۰ ميليارد دلار مي رسد و منابع صندوق توسعه ملي بالاي ۵۰ ميليارد دلار است.

*براي اولين بار در اين دولت ۲۰ درصد درآمد نفتي را کنار گذاشتيم در حالي که در دولت هاي قبلي به طور کامل و ۱۰۰ درصد هزينه مي شد.

*مجموع بدهي ها و تعهدات خارجي کشور در اوايل دولت ما ۴۱ ميليارد و ۸۵۳ ميليون دلار بود که هم اکنون به ۱۴ ميليارد و ۳۷۴ ميليون دلار رسيده است و ۲۷ تا ۲۸ ميليون دلار دولت از تعهدات خارجي را پرداخت کرده است.

*اکنون دولت هيچ بدهي به بانک مرکزي ندارد و صاف شده است و حتي ما بدهي هاي سال ۵۷ را نيز تسويه کرديم يعني اين بدهي ها اکثرشان مال دولتهاي قبل است و اين دولت نسبت به دولت هاي قبل کمترين بدهي را دارد.

*اين دولت ۱۰۷ سفر استاني داشته و خود من به بيش از ۴۰۰ شهر سفر کرده ام علاوه بر اين ۱۰۷ سفر ؛ ۲۰۰ سفر جداگانه به استانها داشته ام و در کنار مردم حرف آنها را شنيده ايم.

*تا کنون رييس جمهور، وزرا و معاونان ۹۲۶ هزار و ۷۷۵ ديدار فرد به فرد داشته اند اين اتفاق يک رکورد جهاني وتاريخي است. ما ملاقات کرده ايم، نشسته ايم و پاسخ داده ايم، نمي گويم مشکلات را حل کرده ايم،اما حرف مردم شنيده شده و اين علاوه بر ملاقات هاي عمومي است که وزرا و ما رفتيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انصافا کار کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان نیوز، یادت رفت بنویسی از دیگر کارهای دولت نهم ودهم: مبارزه با شرکتهای تامیین نیروی انسانی یا همان برده داری مدرن- که از سال 68 به اسم خصوصی سازی کارگران را خرید و فروش میکردند. دولت نهم و دهم تا توانست این شرکتهای برده داری را حذف کرد و کارگران را قرار دادی کرد- با این کار کارگران با شوق بیشتری کار میکنند و از بر باد رفتن بیت المال و حق کارگر در جیب چند نفر پیمانکار تامین نیرو جلوگیری میشود. این موضوع مهمی بود
مومنی
خداییش این دولت خیلی کار کرده که خیلی هاش به چشم و به زبان نمیاد . خدا به دکتر خیر بده و همیشه موفق باشه . ما هیچ وقت زحمات دکتر رو یادمون نمی ره . دعای میلیون ها مردم ایران پشت سر شما خواهد بود .
یا علی مدد
این ارقام را خود احمدی نژاد گفتند؟