پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

بیانیه بسیج امام صادق(ع) درپی رحلت استاد

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 387140
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اعلام کرد: رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی این یار دیرین انقلاب اسلامی غم سنگین یتیمی را بر قلب فرزندان معنوی گذاشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی یار دیرین انقلاب اسلامی اعلام کرد: رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی غم سنگین یتیمی را بر قلب فرزندان معنوی ایشان گذاشت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

کاروان حسینی در راه کربلا و ما سیاه‌پوشان در انتظار محرمی دیگر بودیم و دعاگویان برای شفای استاد و پدر عزیزمان چشم به دستان شفا بخش حضرت اباعبدالله داشتیم که ناگهان خبری آمد؛ خبر آمد که یتیم شده‌ایم و چند روزی زودتر چشم‌هایمان تر شد

و لباس عزا بر تن کردیم؛ حضرت آیت الله مهدوی کنی، آن یار دیرین امام و پدر معنوی دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به لقاء الله پیوست.

آن مجاهد نستوه که در کوران مبارزات طاقت‌فرسای انقلاب با تکیه بر معرفت عمیق اسلامی و در نور ایمان به خداوند یاری‌گر دین خدا بود و در این راه موج سختی‌ها و لطمات و تهمت‌ها از سد صبرشان عبور نکرد و همواره در سنگر سربازی ولی زمان ایستادگی کردند و شهادت‌طلبی را بر راحت‌طلبی ترجیح داده و لحظه‌ای از جهاد فی سبیل الله باز نایستادند.

آیت الله مهدوی کنی بی شک استمرار مکتب فقهی فقهای گذشته و در عرصه‌ سیاست نیز تابع اندیشه‌ سیاسی امام خمینی(ره) بود.

هیچ میدانی از عرصه‌های انقلاب اسلامی غیبت ایشان را به خود ندید. از سیاست تا فرهنگ و اداره کشور و از حوزه تا دانشگاه، همه شاهد خدمات ایشان بودند. آیت الله مهدوی کنی فقیهی قدرتمند، عالمی روشن‌بین و سیاستمداری کهنه کار بود که با داشتن روحیه‌ای انقلابی و ولایی جایگاهی برجسته در نزد امام(ره) و رهبری، ‌نخبگان سیاسی و مردم داشت. ایشان همواره در بحران‌ها و محمل‌های حساس و تأثیرگذار نقشی برجسته و اثرگذار داشتند.

بیانات و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری خود تأیید بر این مدعاست. جایگاه فقهی و سیاسی آیت الله مهدوی کنی بارها از سوی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفته است. علاوه بر این، جایگاه علمی، فقهی، ‌اخلاقی و سیاسی آیت الله مشکینی توسط شخص ایشان پر شد و توانست مجلس خبرگان را از حاشیه‌های رقابت‌های عرفی دور کند و آبی بر آتش باشد.

شاید کمتر فقیه مبارز و مجاهدی را بتوان پیدا کرد که همانند ایشان از ابتدای مبارزات انقلاب اسلامی تا کنون ثبات قدم داشته و در تمام صحنه های حساس انقلاب و پیچ‌های تاریخی حضور داشته و از آزمون و امتحان‌های فتنه‌گون به سلامت و با صلابت و ثبات پای به بیرون نهاده باشد.

از طرفی دیگر بی شک گران‌بهاترین میراث ایشان، دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است که ثمره بصیرت و آینده‌نگری ایشان نسبت به انقلاب اسلامی‌ است. دانشگاهی با ‌‌هدف مرجعیت علمی در عرصه ی علوم انسانی اسلامی که ابداع ایشان در تلفیق دروس معارف اسلامی و علوم انسانی است و بی شک از مهمترین ثمره‌های آن، تربیت اشخاص متخصص و متعهد برای انقلاب اسلامی است. دانشگاهی که هم اکنون نیز بعد از گذشت سی و دو سال از تأسیسش، از جایگاهی حیاتی برای انقلاب اسلامی برخوردار است.

از خداوند متعال مسألت داریم تا توفیق قدردانی از این میراث گران‌بهای پدر مهربان خود را به دانشجویان و اساتید این دانشگاه، تفضل فرماید و این حرکت مبارک را به تایید و نصرت خود به مقصد نهایی برساند.

در پایان، ضایعه فقدان این فقیه جلیل القدر و مجاهد انقلاب اسلامی را به پیشگاه امام زمان ارواحنا فداه و نائب بر حقش مقام معظم رهبری ایده الله بنور توفیقاته و امت حزب الله، خاندان مکرم و برادر عالیقدر ایشان، حضرت آیت الله باقری کنی و همین طور اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق علیه السلام تسلیت گفته و صبر جمیل و اجر جزیل را برایشان مسألت داریم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *