پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مداوای فرماندهان داعش در ترکیه

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 404906
نماینده مجلس ترکیه از مورد مداوا قرار گرفتن ۴ تن از فرماندهان عالی رتبه داعش در بیمارستانی در استانبول خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خلق و مخالف دولت از وجود اسنادی مبنی بر مورد مداوا قرار گرفتن ۴ تن از فرماندهان عالی رتبه داعش در بیمارستانی در استانبول خبر داد و خواستار توضیح وزیر کشور ترکیه در خصوص این موضوع شد.

«ایلهان جهانر» با بیان این که اسنادی مبنی بر حضور و مداوای چهار نفر با اسامی «محمد ساسی الفلاح»، «عماد الایوب»، «احمد یحیی» و «سالم بالائو» از فرماندهان شناخته شده داعش که در لیبی در جنگ علیه ارتش این کشور زخمی شده اند، وجود دارد، گفت: وزیر کشور باید با حضور در مجلس ضمن بیان این که آیا این اخبار صحت دارد یا نه، باید توضیح دهد که اگر این افراد در بیمارستان های استانبول حضور داشته اند، با استفاده از چه راه هایی و چه کانالی به ترکیه آمده اند.

وی افزود: وزیر باید توضیح دهد که آیا ارگان های دولتی از حضور این افراد در لیبی اطلاع داشته اند و آیا این افراد در بیمارستان استانبول از اسامی اصلی خود یا اسامی مستعار استفاده کرده اند. آیا از این افراد هزینه های درمان دریافت شده است یا نه و اگر دریافت شده، چه کسانی هزینه درمان این افراد را داده اند؟

این نماینده مجلس ترکیه همچنین از وزیر کشور خواسته است تا در مجلس این کشور پاسخ دهد که از ابتدای مساله داعش تاکنون چه تعداد از عناصر این گروه در بیمارستان های خصوصی، دولتی و دانشگاهی ترکیه مداوا شده اند و میزان هزینه درمان این افراد و راه های تامین این هزینه ها از چه طریق هایی بوده است؟

وی ادامه داد: در سال های اخیر مطبوعات و رسانه های ترکیه و جهان بارها خبرهایی مبنی بر تحت درمان قرار گرفتن عناصر داعش در ترکیه منتشر کرده اند. ما از دولت می خواهیم که مشخص کند که آیا ارائه خدمات درمانی به این افراد جز سیاست های سلامت دولت است یا خیر؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *