پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایران؛ قدرتمندترین یگان زرهی منطقه

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 404203
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تانک‌های بهینه‌سازی شده نزاجا با سامانه‌های زرهی روز دنیا برابری می‌کنند، گفت: ایران قدرتمندترین یگان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نزاجا، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با دفاع پرس با اشاره به توانمندی یگان زرهی این نیرو در مقابله با تهدیدات احتمالی اظهار داشت: خودروهای زرهی که امروز در نیروی زمینی از آن استفاده می‌کنیم از تانک‌های بهینه‌ شده‌ای هستند که به لحاظ قدرت و کارایی با مدل‌های روز دنیا برابری می‌کند.

وی چالاکی، حجم بالای آتش و جابجایی سریع را از ویژگی‌های بارز خودروهای زرهی نیروی زمینی ارتش عنوان و تصریح کرد: خودروهای زرهی این نیرو قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارند، و می‌توانند در عرصه منازعات زمینی و جنگ ناهمگون خواسته‌های مورد نظر را تأمین کنند.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشک‌های ضد زره، تسلیحات مورد نیاز را از وزارت دفاع دریافت کردیم، افزود: نیروی زمینی در این حوزه از موشک‌های هدایت‌شونده استفاده می‌کند که برای نمونه می‌توان گفت تمامی موشک‌های ضدزره ما و خصوصاً موشک "دهلاویه" قابلیت‌های لازم جهت انهدام اهداف زمینی را تا شعاع مورد نظر دارند.

فرمانده نیروی زمینی خاطر نشان کرد: در مجموع امروز حوزه زرهی و ضد زرهی نیروهای مسلح کشور با توجه به تجربیات کسب شده در دوران دفاع مقدس، قدرتمندترین یگان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *