شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اطلاع از میزان دارایی بی اعتمادی نمی آورد

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 354605
نماینده مردم کرمان گفت: قبول ندارم این که دولت از اطلاعات بانکی متقاضیان دریافت یارانه مطلع شود باعث بی اعتمادی در جامعه می شود.
به گزارش جهان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص میزان اختیارات دولت برای کسب اطلاع از میزان درآمد خانوارها برای پرداخت یارانه گفت: بر اساس مصوبه قانونی دولت وظیفه دارد که بر اساس درآمد سرپرست خانوار به افراد خانواده یارانه بدهد اما آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت نوشته می شود.

وی افزود: بنابراین روش این که چگونه قانون اجرا شود مختلف است و تعیین آن بر عهده دولت است. اگر دولت بر اساس روش مورد نظر خود اقدام کرده و بتواند بر اساس درآمد احصا کرده و یارانه پرداخت کند قانون تحقق پیدا کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که پیشنهاد دولت برای اجرای قانون روش خوداظهاری است گفت: این روش، روش خوبی است، خود مردم اطلاعاتشان را اظهار می کنند.

پورابراهیمی درباره اطلاع از حساب های بانکی متقاضیان گفت: در تصمیمات اقتصادی نیازمند اطلاعات شفافی هستیم. تا زمانی که اطلاعات شفاف وجود نداشته باشد تصمیم گیری امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته هیچ کجا سابقه ندارد که اطلاعات بانکی یک نفر شفاف نباشد. البته این اطلاعات را در اختیار همه قرار نمی دهند اما به هر صورت این اطلاعات وجود دارد.

نماینده مردم کرمان افزود: دولت نمی خواهد از این اطلاعات علیه کسی استفاده کند، این شفاف سازی اطلاعاتی از فرد شروع می شود و به بنگاه ها و تعاونی های اقتصادی ختم می شود.

وی با بیان اینکه قبول ندارم این مساله در جامعه بی اعتمادی به وجود می آورد ادامه داد: شفاف سازی نمی تواند عامل بی اعتمادی به دولت باشد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: چوبی که اقتصاد کشور می خورد به خاطر عدم شفافیت مالی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *