پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۴
۱۴۷

نطق عجیب علی مطهری در مجلس در دفاع از فتنه گران

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 302404
علی مطهری اظهار داشت: مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی نکند با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به رییس‌جمهور منتخب تحمیل کند.
نطق عجیب علی مطهری در مجلس در دفاع از فتنه گران
به گزارش جهان، نماینده مردم تهران، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: همه می‌دانند که خوارج دشمن شماره یک علی(ع) بودند و ایشان به دست این گروه به شهادت رسید. سیره و روش ایشان در زمان حکومتش در برخورد با خوارج باید برای ما درس باشد خوارج به طور علنی ابراز مخالفت می‌کردند و گاهی خطبه حضرت را قطع و به او انتقاد می‌نمودند امام علی(ع) خوارج را از حقوق اجتماعی خود محروم نکرد حتی حقوق آن‌ها را از بیت‌المال قطع نکرد و با آ‌ن‌ها مانند سایر مردم رفتار می‌کرد تا زمانی که دست به شمشیر بردند و مزاحم امنیت جامعه شدند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله مطهری از سیره علی(ع) در برخورد با خوارج به دموکراسی علی(ع) تعبیر می‌کرد. اکنون برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می‌برند این امر با سیره امام علی(ع) سازگار نیست و لازم است رییس قوه قضاییه بدون اعتنا به فشارهای مقامات امنیتی این افراد را آزاد کند.

نماینده مردم تهران گریزی نیز به انتخابات بحث برانگیز سال ۸۸ داشت و ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از تجربیات سال ۸۸ به خوبی برگزار شد. نقطه آغاز فتنه ۸۸ آن‌جا بود که عده‌ای به اصطلاح ولایت‌مدار راه‌ افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی‌نژاد است و جامعه را دوقطبی کردند اما در انتخابات اخیر رهبر گرامی ما این راه آسیب را بستند و چندبار فرمودند نظر من را هیچکس حتی اعضای خانواده‌ام نمی‌داند و در روز رای‌گیری نیز چند بار بر حفظ امانت مردم تاکید کردند.

وی تاکید کرد: همچنین ایشان به برخی نهادهای نظامی چندبار توصیه اکید فرمودند در انتخابات دخالت نکنند، نتیجه انتخابات هم برخلاف سال ۸۸ با تانی و به مرور اعلام شد و در نتیجه هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد انتخابات ۹۲ متمایز از انتخابات ۸۸ برگزار شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری اخیر پیام‌ها و عبرت‌های زیادی برای کسانی داشت که در هشت سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند، ابراز عقیده کرد: این‌که چهار سال تمام آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه‌ها مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آن‌ها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر این دو پیروز شوند بسیار پرمعنی و حاکی از رشد اجتماعی و سیاسی مردم ماست.

نماینده مردم تهران با اشاره به میزان آرای کسانی که گفتمان آن‌ها را «گفتمان افراط» نامید ، ابراز عقیده کرد: اما سروصدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می‌کنند، گویی پیروز انتخابات بوده‌اند. باید قبول کنند که پیروز انتخابات اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل بودند که برخلاف افراطی‌ها هیچ دیواری میان آن‌ها نیست. حلقه اعتدال آن‌ها را به یکدیگر پیوند داده است.

مطهری خطاب به مجلسیان و کسانی که آن‌ها را «اصولگرایان افراطی» نامید، گفت: مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی نکند با بهانه‌های واهی مانند ارتباط با فتنه‌گران، وزرای کابینه را به رییس‌جمهور منتخب تحمیل کند. اصولگرایان تندرو به جای مصادره انتخابات باید به آسیب‌شناسی گفتمان خود بپردازند و برداشت خود از اصل ولایت فقیه که آن را مرادف با تعطیل عقل و ترک اظهارنظر و هرگونه اقدام و ابتکار برای اصلاح امور تفسیر می‌کنند و برداشت خود از آزادی بیان که بسیار ضیق تفسیر می‌کنند و برداشت خود از مساله حفظ نظام را که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را در این راه مجاز می‌شمارند اصلاح کنند و به موازات دفاع از نظام، دفاع از حقوق مردم را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران با اشاره به پایان دولت دهم نیز خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در آستانه استقرار است همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند خوب است که دولت آینده نقاط قوت دولت فعلی را دارا و نقاط ضعف آن را نداشته باشد، از نقاط مثبت دولت فعلی تحرک و سرکشی به تمام نقاط کشور، صلابت در برابر تکبر و سلطه‌گری غربی‌ها، توجه به توده مردم و بخشی از شعارهای اولیه انقلاب است هرچند این دولت برخی از شعارهای اولیه انقلاب خصوصا در حوزه اخلاق را میراند.

هم‌چنین به اعتقاد وی نقاط ضعف دولت دهم که دولت آینده باید از آن مبری باشد این‌هاست: رییس‌جمهور تصور می‌کرد که چون مردم به او رای داده‌اند باید همه نظریات او در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ و اجتماع اجرا شود غافل از این‌که رییس جمهور مجری قانون اساسی، سیاست‌ها‌ی کلی نظام و مصوبات مجلس است نه مجری نظریات خود در نتیجه بیشترین قانون‌شکنی‌ها در این دولت اتفاق افتاد تا آن‌جا که گاهی رییس جمهور به صراحت اعلام می‌کرد که فلان قانون را اجرا نمی‌کنم. متاسفانه مجلس در این مورد به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد. نقطه ضعف دیگر این دولت عدم انضباط مالی بود که گزارشات دیوان محاسبات بهترین گواه آن است، مورد دیگر نگاه خاص فرهنگی این دولت بود. در این دولت تز مکتب ایران به جای مکتب اسلام توسط آقای مشایی مطرح شد و رییس‌جمهور به شدت از آن حمایت کرد. تلاش برای بازگشت به ایران باستان و پیش از اسلام صورت گرفت که با مخالفت علمای اسلام و شخصیت‌های سیاسی ابتر ماند. همچنین این دولت وظیفه خود در آن مرتبه از امربه معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون و اجماع فقهاست قبول نداشت؛ لذا اموری مانند پوشش اسلامی در این دولت که به عنوان حزب‌اللهی برسر کار آمد انحطاط پیدا کرد ضعف محتوای فیلم‌های سینمایی، فقدان اراده برای مبارزه با مظاهر غربی در جامعه و کم‌توجهی به ترویج سبک زندگی اسلامی نمونه‌های دیگری از نقص فرهنگی این دولت است که دولت جدید باید از آنها مبری بماند.

وی از روحانی خواست به شعارهای خود از جمله دفاع از حقوق ملت و اجرای قانون اساسی پایبند باشد و ادامه داد: اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی تحقق یافته است باید آثار بحران سال ۸۸ محو گردد. زندانیان سیاسی که اکثر آن‌ها جرمی جز انتقاد ندارند آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز مشخص شود. اگر این دو نفر باید عذرخواهی کنند آیا نیازی به عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتارهای بعدی خود مطرح کرد نیست؟ حداقل این است که به آن‌ها اجازه دفاع از خود داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت:‌ دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود تعهداتی را برای دولت جدید از طریق استخدام‌ها و واگذاری‌ها در مناطق آزاد و به صداوسیما ایجاد کرده است. از رییس‌جمهور منتخب می‌خواهم که به این روند پایان داده شود.

به گزارش ایسنا،مطهری بخش پایانی سخنان خود را به قرائت گزارش فتنه ۲۲ بهمن قم در مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و ابراز عقیده کرد: قرائت گزارش این فتنه برکاتی خواهد داشت از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی مستقر در قم که سال‌هاست در حمله به بیوت مراجع تقلید و علمای آزاده و حر و برهم زدن جلسات مذهبی از طریق تحریک جوانان مذهبی و انقلابی فعال است. به تعبیر شهید مطهری شعارهای خوارج مرده است اما روح خوارجی‌گری در برخی از ما حلول کرده است امام علی(ع) فرمود فتنه خوارج مانند بیماری هاری در حال سرایت کردن به جامعه مسلمین بود و من بودم که چشم فتنه را درآوردم و جز من احدی جرات آن را نداشت. امروز نیز باید چشم این فتنه را درآوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر رضا امیری
Iran, Islamic Republic of
این همون بنده خدایی نیست که حضرت آقا با تعریض فرمودند مجلس در راس امور است نه این که یک نماینده خود را در راس همه امور بداند
صحبت حضرت آقا کلی بود.
اقا بارها هم تاکید کرده اند هر نماینده می باید آزادانه نظرش را در مورد مسائل گوناگون ابراز کنند.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
مطهری هرچی بگه میشه نظریه! ولی اگه ما چیزی بگیم میشه تند روی
مهدی
خوبه که اختلاف رای 250هزار بود اگه با 11میلیون اختلاف برنده میشدن چی میگفتن؟
البته اینا هم دنباله روی رئیسشونن که سال 88 و اون حضور گسترده رو مشکل دار و مبهم و رای آوردن با اختلاف 250هزار رو بدون شبهه نامید. اینا رسمشونه برخلاف شعارهای عامه پسند دموکراسی و ... تاب و طاقت شکست رو ندارن . احترام به رای مردم رو باید از رقبای انتخاباتی 92 خودشون یاد بگیرن. احسنت بر قالیباف و جلیلی و دیگر رقبای بامرام
Iran, Islamic Republic of
بالاخره امام علی(ع) چشم فتنه را درآورد یا به شیوه علی مطهری آن را نوازش کرد!
شاید نظر آقای مطهری اینست که آقایان فتنه گر دست به شمشیر نشدند بعد از اون همه آشوب ...
کی گفته دست به شمشیر نشدند اگر ذکاوت نیروهای امنیتی نبود کم نبود سلاحهای قاچاق که وارد کرده بودند برای جنگ داخلی
با سلام
این آقای مطهری که افراد فتنه را بیگناه دانسته است ، آیا فکر کرده است که چه ضربه ای اینها با نظام و کشور زده اند؟ آیا 80% آرای مرم را باید اینطوری جواب داد چرا از درب قانون وارد نشدند تا بتوانند موقعیت استراتژیک نظام را حفظ کنند ؟ چرا خود کامی و خودخواهی خودشان را به اوج رساندند ؟ آیا برای این افراد باید درخواست عفو کرد !
آقاي مطهري خودتون ميكيد امام علي وقتي ديدخوارج امنيت ودين مردمو بخطر انداختند باهاشون وارد جنك شد ،خب آقاي مطهري اون افرادي كه شما ازشون بعنوان زنداني سياسي نام مي بريد مگه توسال 88 بابيانيه هاشون باعث سلب امنيت مردم نشدن؟مگه مغازه و اموال عمومي مردمو به آتش نكشيدند؟خب اقاي مطهري اين كسايي كه شما ازش دفاع ميكنيد مگه افرادي كه خيمه امام حسين(ع) رو روزعاشورا آتش زدن،چندتاجوونو عريان كردن به رقص و هلهه پرداختن مردم خداجو نناميدند؟
اما یه جا حق باشماست علي (ع‏)تاديد خوارج امنيت مردمو بخطرانداختن و باعث انحراف دين مردم شدن خوارجو قلعوقمع كرد،اگه ما شيعه علي (ع) هستيم ماهم بايد پيرو علي(ع) باشيم و مثل علي(ع) عمل كنيم

لعنت خدا به هتاكان روز عاشورا لعنت خدا به كسايي كه هتاكان به حسين بن علي (ع) رو مردم خداجو دونستن
علی
Iran, Islamic Republic of
خدائیش حق مطلبو به جا آوردی لعنت خدا هزاران بار برای کسانی که در روز عاشورا هلهله کردند همچون یزیدیان شور و نشاط و برای کسانی که آن هتاکی ها را ندیدند و همیشه یا سکوت کردند و یا حق را به هتاکان و روسایشان ( موسوی و کروبی و آمریکای جنایتکار ) دادند .
رضا
باسلام
سال1392حقیقت 1388رازنده کرد وانقلاب را به مسیر اولش باز گرداند
با تشکر از دلسوزان هاشمی خاتمی ناطق و....
بروبابا کشکتو بساب مگه روحانی اصلاح طلبه که خاتمی و... رابه اومی چسبانید.
آقا زاده محترم شما خودت رییس خوارج زمانه هستی مگر شما عقل کل این انقلاب هستی که تعیین تکلیف می کنی نظام باید به چه کاری عمل کند یا عمل نکند به خدا مردم به احترام شهید مطهری کاری به شما ندارند وگر نه جایت پیش همین رفقای 88 بود. نه در خانه ملت و استفاده ابزاری از آن به نفع افکار بحث برانگیزت
من يكي از همان 4 ميليون افراطي هستم كه به خاطر اعتقاد ديني و دوست داشتن انقلاب و ميهنم راي دادم و به اين راي خودم افتخار مي كنم، لفظ خوارج و افراطي هم بيشتر شايسته آدمهاي خودبزرگ بين و متكبري است كه 13-12 سال پيش تفكرات شديد ضد چپي و الان تفكرات شديد چپي دارند،در مسابقات ورزشي پخش مستقيم از تلويزيون چشمانشان دنبال زنهاي برهنه مي گردد ولي صحبتهاي غليظ و شديد درباره حجاب مي كنند و معلوم نيست چگونه مي انديشند و چگونه فكر مي كنند و چه مرام و مسلكي دارند؟!
فرشید شهبازی
با سلام
نمی دانم این آقای به خواب زده کی باید بیدار شود می ترسم آن وقت دیر باشد . فتنه گران و حامیان آنها اگر هم تا دیروز جزو یاران امام بودند امروز از قالی سلیمان همراهی امام خروج کرده اند و ملاک حال افراد است نه سابقه ی افراد . چه بسا سابقه دارانی چون طلحه و زبیر که با سابقه بودند اما پس از رسول خدا راه انحراف را پیش گرفتند و از صراط رهبر و ولی ا ... اعظم و و صی رسول خدا خروج کردند . پس آقای مطهری به کجا چنین شتابان
مواظب باش که پدر بزرگوارت از شما شرمنده نباشد لااقل
مابقی پیشکش شما
اميد
Iran, Islamic Republic of
اين نطق نشانه ايست بر آغاز اين ديالوگ :
" مخالفين و منتقدين دولت تندرو و خوارج هستند"
و
" مخالفين و بلكن معاندين نظام انسانهايي دگر انديش هستند"
سید محسن
مجلس در راس امور است ولی یک نماینده در راس امور نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه آقای علی مطهری به منتخب مردم احترام می گذارد و به اقای احمدی نژاد که منتخب مردم بوده اند احترام می گذارد !!!!
ایشان در مدت چهار سال دوم ریاست جمهوری هر چه در توان داشته اند برای تخریب دولت و شخص رئیس جمهور مضایقه ننموده اند و انواع تهمت ها و دروغ ها و تفاسیر غلط خودش را به دولت منتصب نموده اند . ولی خداوند قهار روزی به اعمال ما رسیدگی خواهد کرد و باید از آن روز ترسید که به خاطر خودخواهی ها ، کج فهمی ها و منفعت های شخصی و یا حزبی کسی را تا این حد تخریب نمائیم آن هم کسی که تمام توان خود را صرف پیشرفت و سربلندی و عزّت ایران اسلامی نموده و می توان گفت جوانی و 8 سال عمر خود را به پای اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی ریخت.
باید از خدا ترسید !!!!!!
ولی فکر نکنم آقای مطهری چنین برداشتی داشته باشند و خودخواهی و غرور بیجا چنان سرمستشان کرده که هیچ به چشمشان نمی آید .
سرور
مگر همه حرفهای پدرش درست است که حالا باید این را به خاطر پدرش تحمل کرد.
آیا واقعا انتشارات صدرا که کتابهای مرحوم مطهری را منتشر می کند زیر نظر این اقا است؟ اگر اینطور باشد باید در نوشته ها هم شک کرد.
دوست عزیز!
حرف های پدرش را که امام هم گفته بی استثنا قابل استفاده است
ولی از فضل پدر این آقا چه حاصلی برده است؟
دیگر برای من اثبات شده مطالبی که درباره ایشان است را نباید بخوانم چون فقط اعصابم را خورد می کند
امام فرموده اند قابل استفاده است نه درست است. توجه فرماييد
عمادی
والا من از موقعی با ایشون آشنا شدم از پدرش هم بریدم. اگه حاصل خوندن کتابهای شهید مطهری این بابس بنده عطایش را بر لقایش بخشیدم
اشتباهات ایشون چه ربطی به شهید مطهری داره؟
اگه اینطور تفکر درست باشه باید از قران هم برد چون سلفی ها مدعای عمل به قران هستند!
Iran, Islamic Republic of
با علم به اينکه دکتر احمدي نژاد امشب مي خواهد حرفهايي بزند که به ضرر همفکران ايشان است، با اين حرفهاي نسنجيده اش خواسته ذهن رئيس جمهور و وقت گفتگوي تلويزيوني اش رو درگير خودش کنه
زاهدانی
سلام
با ادعای روشنفکری و آزاد اندیشیش، خیلی راحت 4 میلیون نفر از مردم رو به عنوان خوارج! و افراطی! معرفی می کنه. من نمیدونم چطور می خواد از اینها حلالیت بطلبه.
برچسب زدن کار این منور الفکرهاست.
این آقا چون وجهه خاصی نداره سعی میکنه هر از گاهی با چنین مواضعی خودش رو بر سر زبونا بندازه و خوراک خوبی برای بی بی سی فارسی و رادیو فردا تامین کنه.
United States
خدا را شکر یک آدم عاقل هنوز پیدا میشه اگر چه بقیه تحمل حرق حق را ندارند به خصوص این اصولگرایان افراطی. واقعا با این تیتر زدنتان!
زاهدانی
معنی عقلانیت رو هم فهمیدیم. به راحتی به 4 میلیون نفر برچسب خوارج و افراطی بزنیم و بگیم عاقلانه رفتار می کنیم. یا خوراک تبلیغاتی برای بی بی سی فارسی و رادیو فردا فراهم کنیم بگیم عاقلانه رفتار می کنیم. یا با این مواضع برای خودمون اسم و رسم درست کنیم و بگیم داریم عاقلانه رفتار می کنیم. اگه عقل اینه پس بی عقلی چیه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بي عقلي تبديل ميشه به بهترين چيز
حاضرم بي عقل باشم اما اينطوري عاقل نباشم
مجید
شما هم در همه مسایل استادی واظهار نظر وتعیین تکلیف می کنی
چطوره مجلس یه قانونی تصویب کنه که اقای مطهری هم به جای رییس جمهور وهم به جای رییس مجلس ورییس قوه قضاییه سخنگو باشه یا چطوره رییس مجمع تشخیص بشه!
علي م ط ه ر ي به خوارج بيشتر شباهت دارد تا گروهي كه عليه آنها هتاكانه انتقاد مي كند.
نورانی
در فتنه 88به دورغ وناجوانمردی ظلمی به ایران رواداشتند که اگر برای این مصیبت وآسیب وجهه ایران در مجامع جهانی خون گریه کنیم کم است ،چه رسد به اینکه با دلایل آبکی آنرا تطهیر کنیم .به نظرم ایشان اگر فرصت پیدا کند در مقابل ولایت هم می ایستد .
این آقا همین حالا هم جلوی ولایت ایستاده،موضع گیری هاش درباره فتنه88 و دولت دقیقا عکس موضع گیریهای رهبریه،مرتبا میگه کسایی که میگن نظر آقا روی موضوعی مثبته یا منفی عقل و شعور و تعطیل کردن،مجلس شده شاخه ای از بیت رهبری و ...
محمد رهنما
اقای مطهری من برای ان افراد ساده لوحی افسوس میخورم که در دفتر کار انسان معلوم الحالی مثل جناب عالی دستگاه شنود کار میگذارند کسی که خود خوارج زمانه است دم از خوارج میزند البته اقای هاشمی نیز چنین نظراتی را بیان کرده بودند که ایشان وضعشان به زبیر بیشتر شبیه است شما یک نماینده پر حاشیه بیشتر نیستید پس لطفا از مطرح کردن خود به شیوه های نخ نمای اقای مهدی خز علی و امثالهم دست بردارید که رسواتر خواهیدشد این جماعت اصلاحات قابل اعتماد وتکیه زدن نیستند کمی تعقل این امر را اثبات میکند ای خود مهم پندار 
Iran, Islamic Republic of
دستگاه شنود شايد كارخودش بوده!
Iran, Islamic Republic of
رو که نیست چند روز دیگه میگه مردم فتنه گری که نه دی راهپیمایی کردند رو هم بگیرید !!!!
یعنی بدتر از این آقا در مجلس وجود نداره
اگر اینان خوارجند و رهبر معظم انقلاب هم که علی زمانست پس آقای مطهری و کسانی که سنگ آنان را به سینه می زند آل ...ند
امیرحسین وکیلی
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی داخل کشورمان همچنین افراد بی بصیرتی داریم دیگر هیچ نیازی به دشمنی دشمنان اسلام نخواهیم داشت.
بسمه تعالی
نمونه کاملی از خوارج یکی خود این شخص است
امان از این جیفه کثیف دنیا
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری فرمایشات خوبی بود، ولی چرا در چهارسال گذشته به رای مردم احترام نگذاشتید و به بهانه های واهی هر چیزی را به دولت تحمیل کردید؟؟؟ چشم فتنه تفکر جاهلیت شما و امثال شماست. اشکالات اقای احمدی نژاد و افراطیون سرجای خود، ولی شما که از تحلیل ساده ترین مسائل عاجزید باید رفع فتنه شوید. قضیه نظراتتان در برنامه پارک ملت رو فراموش نکردیم قربان!
واقعا حرف هاشون منطقی هست
لطفا جهان نیوز نظراتی که با عقایدش موافق نیست را هم نشون بده
الان شما از کدوم طرفین؟اصلاح طلب یا اصولگرا؟
افراطی یا معتدل؟
یه حزب هم هست که نمی دونم قانونی هست یا نه ولی بهش میگن حزب باد!!!
آقای مطهری یا رومی روم یا زنگی زنگ
حسین
واقعا نمیدونم چرا این بشر اینطوریه
حتی یه درصد هم شبیه باباش نیست
خیلی تفکر بسته و خشکی داره و مثل اینکه واقعا فکر نداره
واقعا مشکل فتنه 88 اینجا بود که یه عده ای ولایتمدار بحث اینکه نظر آقا به احمدی نژاده رو مطرح کردن. به خدا قسم خیلی نامردیه و این اصلا انصاف نیست. واقعا همه مسائل از اعلام پیروزی، بحث با نهضت آزادی و مراسمات خیابونی و ... و توهین به آقا رو واقعا ندیدی.
ان‌شاءالله خداوند شما رو با ایشان که ازشون حمایت میکنی محشور کنه
خیلی ناراحت شدم و جگرم سوخت
یاد همه حرمت شکنی های سال 88 افتادم و درنهایت باز ما مقصر شدیم!
فکر کنم دائما ما باید خون دل بخوریم.
Iran, Islamic Republic of
عجیب است که ایشان در یکجا (در خصوص نظر اقا در خصوص انتخابات) از نظر رهبری دفاع و در جای دیگری (در خصوص فتنه گران) خلاف انرا مطرح میکنند!! یک بام و دو هوا !!! و نمایندگان مرعوب !!
گاهی فکر میکنم این آقا از کجا اومده ؟!! یعنی واقعا نمی دونه در سال 88 چه اتفاقی افتاد یا مثل سایر فتنه گران و اعوان و انصارشون خودشو به اون راه زده؟؟؟؟؟!!!!!
راستی نظر ایشان در مورد اظهارات همسر ایت الله هاشمی که مردم را دعوت به شورش خیابانی کرد چیه یا سخنرانی فایزه هاشمی که گفت دیگه نذارید این ... انتخاب بشه یا از علاقه ایشان به ساندویچ چطور است مجلس برای احمدی نژاد باید به وظیفش عمل کنه اما اینجا باید سکوت کنه.................
نظر چیه .جرات نداره راجع به هاشمی و خاتمی حرف بزنه . فقط برا احمدی نژاد ... از رفتار احمدی نژاد سو استفاده میکنه . تندرو تو و دوستانت هستی که هیچکس جرات نمیکرد در زمانشان انتقاد کند. تو این 8 سال هر کسی راحت حرفشو زد . 8 سال دیگه رو ببینید !!!
علیرضا
این آقا خوب بود از نامه خجالت آورشان که برای رهبری راه را (به زعم غلط خودش!) روشن میکردن هم حرف میزدند!!!!!!!!
دقیقا چه کسانی به صرف انتقاد در زندان به سر میبرند همان کسانی که در خیابانها راه می افتادند و عده ای فریب خورده را با آتش زدن سطلهای زباله تشویق به اعتراض آرام! و مدنی! میکردن؟؟!!
اتفاقا بعضی از اینا باید به دوستانشون در زندان ملحق بشن.
Malaysia
خدائيش تو سواد و تحليل آبكي اين آقا من موندم! بابا پدر شما فاضل بود ولي از فضل ايشون هيچي شامل شما نشد.
عجیب نیست!
حقیقت تلخ است؟
کلا حالش خوب نیست
این اقا می بینه نمی تونه با منطق و اسلام شناسی به محبوبیت بابش برسه حالا مجبوره با مجیزگویی فتنه گران و دفاع تلویحی از اونها و تبرئه شون خودشو محبوب اون عده کنه.
ادم یاد داستان حاتم طاعی و برادرش می افته که برادره دید نمی تونه مثل حاتم کریم باشه رفت تو آب زمزم کاری کرد تا مثل داداشش مشهور بشه
ایشون میگن که به جرم انتقاد از حکومت معاندین دستگیر شدن. 8 ماه تمام از هیچ عناد و ضربه ای به امنیت ملی در لوای اعتراض دریغ نکردن بعد این بابا میگه انتقاد!!!
خدا بهت بینش بده تا دیگه گل به خودی نزنی
آخر لجاجت و خودبيني اندازه اي دارد! جناب م ط ه ر ي! شما تا كي ميخواهي چشمها و گوشهايت را ببندي و حقايق فتنه 88 را نبيني؟ ظاهرا عشق و علاقه به فتنه گران بدجور حواست را پرت كرده است. حبّ الشيء يعمي و يصم...
میراب
Iran, Islamic Republic of
علی جان با این حرفها قرار نیست پست وزارت بهت بدن .پست وزارت ارشاد را به نام دیگری کردند
باز هم آنقدر بي منطقي در اين سخنان هست كه براي پاسخ داد، بايد صفحاتي سياه كنيم ولي حيف كه فايده ندارد... از نشانه هاي نادان، افراط و تفريط است، همان كه گاهي ديگران را به آن متهم مي كنند.
اگه امتیاز دادن به جک استراو اعتداله ترجیح میدم که به من بگن افراطی
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری خیلی زود فراموش کرده ای که اینها(فتنه گران) چکار کردند یکبار دیگر خودت با خدای خودت خلوت کن وآنزمان را مرور کن وقضاوت کن ، در تریبون رسمی کشور آنهم در ماه رمضان دروغ گفتن ...(جل الخالق) چها سال خیلی زمان زیادی نیست ،جنابعالی زمان صدر اسلام وخوارج را بیاد داری اما فتنه 88 که من وشما در کنار هم در خیابان علیه فتنه گران شعار میدادیم را فراموش کرده ای آقای فریمانی(مطهری) به کجا می روی چنین شتابان ؟
United States
اگر قرار باشد هر کس از نگاه خود دیگری را فتنه گر بنامد که سنگ روی سنگ بند نمی شود و همه فتنه گر خواهند بود . در فتنه 88 هر کس جرمی را مرتکب شده باید از طریق مراجع قضایی رسیدگی و مجازات شود. قرار نیست افراد دائما به یکدیگر تهمت بزنند و فضای جامعه را ملتهب کنند. همین که افراد مجازات نمی شوند خود دلیل نوعی بی عدالتی در جامعه است هر کس با وصل شدن به یک منبع قدرت از مجازات فرار می کند گویا تنبیه و مجازات فقط برای مردم بیکس است .
Iran, Islamic Republic of
البته علی مطهریه دیگه ! اگر حرف منطقی و در جهت انقلاب و اسلام بزنه باید تعجب کرد . ضمنا ایشون که دم از حجاب و عفت میزنن و میگن برای همین چیزها با احمدی نژاد مشکل داشته الان با طرفدارهای اصلاح طلبها و بی قید و بندی اونها و همین کتک زدن زن محجبه میخواد چیکار کنه ؟
خدا رحمت کنه شهید مطهری رو که نیست تا الان از دست پسرش خون به جگر بشه
دوستان به جای یاداوری شخصیت ضعیف اقای مطهری به نظرم اگر وقایع فتنه 88 رو براشون یاداوری کنید بهتر بهشون کمک کردید تا به خود بیان
رضا
ایشون خواب نیست که بشه بیدارش کرد چطور میشه که عمق فتنه و هزینه ای که به کشور تحمیل شد و کشور تا لبه پرتگاه رفت رو ندید ولی عکس سیاه سفید 2*3 آن خانم رو بهانه کرد و دید در صورتی که عکس خانم در مقیاس بزرگ در سطح شهر نصب بود (با ارایش!) یعنی جرم احمدی نژاد هم تراز با جرم ک و م و ه ف و خ بود گل اقایی است برای خودش
خدا ایشان و بقیه دوستانشان که به مردم ظلم کردند را نیامرزد
منتقد
حوادث تلخ بعد از انتخابات سال 88 همانطور كه در رفتارهاي غير قانوني و غير اخلاقي آقاي موسوي و بعضي حاميان ايشان ريشه داشت، در رفتارهاي غير قانوني آقاي احمدي نژاد و گروهي از حاميان ايشان و بعضي نهادهاي حكومتي هم ريشه داشت... اگر رفتارهاي هر دو طرف را دقيق بررسي كنيم به اين نتيجه ميرسيم كه هر دو طرف دست به دست هم زمينه هاي آشوبهاي خياباني و لطمه رساندن به مردم و تخريب چهره نظام را فراهم كردند... تحليلهاي مقام محترم رهبري هم تقريبا جامعيت دارد اما متاسفانه بعد از گذشت چهار سال هنوز عده اي به ماجراهاي تلخ سال 88 يكطرفه نگاه كرده و بدون قائل شدن به سهم بزرگي براي احمدي نژاد، حاميان او، دولت او و برخي نهادها و شخصيتهاي حكومتي فقط چوب بر سر موسوي و جريان اصلاح طلبان فرود مي آورند كه البته همانطور كه گفتم آنها هم با رفتارهاي غير قانوني و غير اخلاقي خود سهم بزرگي در آن حوادث دارند اما فكر مي كنيد جو و شرايطي كه دوستان و جريان به اصطلاح حزب اللهي به وجود آورد در شكلگيري رفتارهاي غلط موسوي و يارانش چقدر موثر بود؟! آيا تاكنون تحت فشار رواني و جنگ اعصاب قرار گرفته ايد؟! آيا مي دانيد اقدامات غير قانوني طرف مقابل در زمينه سازي اقدامات غير قانوني آن طرف ديگر چقدر مي تواند تاثير داشته باشد؟! به هر حال به نظر من همانطور كه از سر تقصيرات يك سوي ماجرا گذشتند بايد از سر تقصيرات طرف ديگر هم بگذرند البته آقايان موسوي و كروبي با اقدامات خود به ويژه در 25 بهمن 89 اوضاع خود را خيلي ملتهب كردند، اقداماتي كه در آن زمان با واكنش تند بسياري از شخصيتها مثل آقاي روحاني هم مواجه شد،‌ به هر حال آنها هم مي توانند به تعبير جناب روحاني با توبه و عزم بر تغيير مسير به زندگي عادي خود بازگردند... البته ميدانم موانع زيادي وجود دارد...
دوست عزیز
هم به نعل هم بهمیخ زدن اعتدال و انصاف نیست.
به نظرم فتنه 88 یک جورچین بود که با درکنار هم قرار دادنشان میشه به تصویری کلی از حقیقتی که در واقعیت جریان داشته رسید.

1- از سال 84 که احمدی نژاد وارد گود شد و معادله حضرات ریشه دار در قدرت رو بهم ریخت توهین هاو تحقیر ها و سنگ اندازی ها شروع شد. مثل شعارهایی که در تحقیر شخصیت ایشون و نوع نگاه ایشون به فرهنگ از دیو.ار کشیدن ایشون در پیاده روها تا نامگذاری خودروی سمند به ذوالجناح و حتی توهین درباره حموم رفتن یا نرفتن ایشون

2- از همون موقع بد محلی ها و نادیده انگاری ها نسبت به رییس جمهور رسمی باب شد و انقدر سبکش کردن که خارجی ها هم مثل بی بی سی و صدای امریکا تشجیع شدن تا بدتر رفتار کنن.

3- نسبت های ناروا از جمله افراط و تفریط و غیره به ایشون دادن خود بخشی از ماجرا بود

4- اشاره درستی داشتید. جنگ روانی روان ادمو مختل می کنه. هرکسی دیگر هم اینطور مورد هجمه باشه از در دوستی در نمیاد اما برسیم به فتنه 88

5- از ماه ها قبل اناخبات ساز برنامه گسترده تقلب در انتخابات کوک شد و شعارهای تحقیر کننده تشدید گردید

6- تهمت هایی که درباره اختلاس و پولدزدی دولت زده شد سر به فلک گذاشت.

7- خودبرتر انگاری و جو بیخود دادن به معرکه از طرف طیف رسانه ای مخالف رو به ازدیاد گذاشت و باعث شد جو کاذب ایجاد بشه

8- سکوت احمدی نژاد در قبال تخریب های رقیب (سه کاندیدای مقابل) نشان از طوفانی داشت که درراه بود

9- در مناظره جنجالی طوفان احمدی نژاد بنای رقبارو خراب کرد و البته خیلی حرفهاش شاید حق بود اما روش اظهارشون غلط بود

10- من به سهم خودم از سهم احمدی نژاد و برخی شخصیت های گل به خودی زن مثل الهام و برخی شخصیت های نظامی نمی گذرم که با اظهارات نابجا شائبه ها رو در اون گرد و غبار تقویت کردن اما اگر به صحنه نگاه کنیم احمدی نژاد و موسوی رو بازی خورده های صحنه گردانانی زرنگ تر از اونها می بینیم.

11- فرق احمدی و موسوی این بود که احمدی شامه تیزی داره و زود خودشو کنار کشید و تا اخر فتنه سکوت کرد که باز از طرف برخی طرفداراش مواخذه شد اما وا نداد و اتش بیار معرکه نشد.

12- اما موسوی با تکرار ادعاهای بی سند و به قول زنش با استناد به دامادی لرستان و فرزندی اذربایجان! باور نکرد مردم اورا نپذیرفته اند

13- بحث در این باره زیاده ولی فعلا اینها رو گفتم تا بعد ببینم فرمایش شما و دوستان معتدل و منصف چیست
خوب تمام نظام که طرفدار اقای اجمدی نژاد بود با منطق از خودش دفاع می کرد.این چه توجیهی هست که تخریبهای سه کاندیدا باعث اون همه بی اخلاقی در مناظرات شدند! اونها نقد کردند نه تخریب شخصیت.شما دیدید در برابر استدلال آقای رضایی واقعا کم آورد .
اگه حرفهای احمدی خوب بود ولی روش غلط ، درست بود در مورد بستگان احمدی و مشایی صحبت می شد؟انسان حرمت دارد ، بی اخلاقی رو توجیه نکنید! اخلاق نسبی نیست!!!
مشکل اینه که شماها اصلا حرفهای این طرف رو که همش میگید فتنه فتنه اند، نشنیدید!!! اگر هم چیزی شنیده اید از زبان صدا وسیما و مخالفان اونها بوده که عملا 180 درجه فرق می کنه! اگه واقعا راست میگید چرا از برگزاری مناظرات مستقیم و منصفانه بین معترضان و حکومت طفره رفتند.بنده خدا کروبی 100 بار گفت محاکمه کنید تا حقایق مشخص بشه. از همون اول به جای اینکه بذارن طرف حرف بزنه ، همشون رفتند زندان! وعملا فقط شماها داشتید فکر میکردید و حرف می زدید! خوب خدایی بی طرفی اعضای شورای نگهبان ، صداو سیما ، فیلترکردن کلیه سایتهای معترضان(من تا اون موقع فیلترشکن استفاده نکرده بودم!) ، قطع مخابرات ، دستگیری های بی حد و اندازه و... خوب آن را که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است؟
اگر در یک فضای ارام اجازه مناظره بدن اون موقع معلوم میشه کدوم یکی بیشتر حق با اونه نمی گم 100 درصد حق با اونه...
ظاهرا شما اصرار داری خودتو حق ببینی و منصفانه به موضوع نگاه نکنی
1- کجا همه نظام طرفدار ایشون بود؟ بیشترین انتقادها از سوی اصولگرایان به ایشون می شد و برخی از سران و استوانه های نظام هم نه تنها موافقش نبودن بلکه از هیچ اقدامی تقریبا در تضعیفش دریغ نداشتن

2- جالبه که توهین ها و تحقیرهای اون حضرات رو که حتی حاضر شدن از سایتهای صهیونیستی امار دروغ بدن تا دولتو تخریب کنن انتقاد می دونید و رفتار احمدی رو بی اخلاقی! من بی اخلاقی هیچ کسو توجیه نمی کنم بلکه معتقدم ادم منصف باید هر دو طرفو ببینه و از روی حب و بغض قضاوت نکنه. اگر در خلوتتون به شعارها و سناریوسازی های سرانتون علیه دولت و احمدی نژاد نگاه کنید متوجه می شید که چقدر اخلاق ازش میبارید اونماز مدعیان ادب مرد به ز دولت اوست!!! البته اختصارا برخی بداخلاقیهاشونو در مورد دولت در شعارها و رفتارها در کامنت قبلی براتوننوشتم ولی گویا شما بنای دیدن یا خوندن ندارید

3- در مورد بستگان و نزدیکان احمدی هم صحبت شد اما از طرف دادگاه ولی چون ایشون هم مثل سران شما یک منی تشریف داشتو اخلاقش تابع سیاستش بود نذاشت اقدامی صورت بگیره. در مورد اصل اخلاق و این حرفها هم شلوغش نکنید چون اگر بنا باشه به مقایسه و قضاوت در اینموارد بپردازیم بسیاری از دوستان و سران شما ضرر می کنن

4- کی گفته نشنیدیم؟ بیانیه ها و فیلم هاشون در سراسر اینترنت هست و هیچکس نتونست دسترسی مارو به اونها ببنده البته شایدشما از بی تجربگی در استفاده از اینترنت نتونید به منابع دست پیدا کنید اما شکر خدا ما حرفهای اونا رو هم شنیدیم خصوصا حرفهاشونو از رسانه های طرفدارشون خصوصا بی بی سی و صدای امریکا ئ اون دکترین مشعشع داماد لرستان و فرزند آذربایجان رو. مشکل شماها اینه که با همه چیز حب و بغضی برخورد می کنید و طاقت شنیدن نقد رو ندارید که اینه تمام نمای نقدناپذیری شماها دوران سیاه اصلاحاته که حتی خدا رو هم به زیر کشیدید اما وقتی بهتون نقد می شد به منتقدین تهمت گروه فشار لباس شخصی و تندور و افراطی و امثالهم می زدید! درست مثل این متفکر نمای مطهری نسب

5- جوابتون در مورد سانسور و اینها رو در بالا دادم و ما خیلی راحت حرفهای این حضرات رو خوندیم و منطق عقلایی درش ندیدیم. البته دستمالهایی پیدا شدکه بخاطرش این حضرات قیصریه رو به اتش کشیدند.

6- کدوم اینها وجود کردن بیان مناظره؟ کروبی ساده لوح یا موسوی لجباز؟ یا خاتمی دودوزه باز؟ هر کدوم که دعوت شدن تا مستنداتشونو ارائه بدن طفره رفتن و پا در یک کفش کردن که یا ابطال یا اردوکشی خیابانی.
چرا سرانتون به دعوت قانون لبیک نگفتن و مستنداتشونو ارائه نکردن؟ چرا از اول سراغ بی قانونی رفتن؟ هر عاقلی بدون حب و بغض این رفتارها رو ببینه می فهمه کاسه ای زیر نیم کاسشون بوده. مگر شما فیلم اظهارات تاجزاده مبنی بر عدم تقلب رو ندیدید؟ البته دیوار حاشا بلنده و شما طبق عادتتون هرجا کم بیارید به هوچیگری و مظلوم نمایی دست می زنید

7- خود خاتمی در قضاوت برای تقلی شدن یا نشدن در انتخابات گفت رفتار الهام و یا برخی سیاسیون و امثالهم مصداق تخلف است نه تقلب. بعد شماها کاسه داغتر از آش شدید که نه تقلب بوده. هر انتقادی به رفتار شورای نگهبان و غیره باشه توجیه فتنه گری که بزرگترین خیانت اجتماعی در اسلام معرفی شده نیست. شمام به جای توجیه رفتار غلط سرانتون و پل ساختن از گردنتون برای تبرئه خطاکار کمی منصف باشید

8- درمورد سانسور و قطع مخابراتو این رفتارها ما نمی گیم لزوما همش درست بوده اما دوست عزیز وسط دعوا نه نرخ تعیین می کنن و نه حلوا خیرات. اصل مساله وقتی بر بنای کج نهاده بشه به دنبال خودش باعث تقویت افراط و اشتباه میشه و سوتی های دو طرفو افزایش میده. ما هرگز اشتباهاتمونو انکار یا توجیه نمی کنیم و اونقدر مرد هستیم که پای مواضعمون بایستیمو در قبال اشتباهاتمون فروتن باشیم

9- هنوز بزرگان دلسوز این حضراتو به مناظره دعوت می کنن و اماده اند تا حق رو تبیین کنن اما این اقایون نشون دادن که راستگو نیستن و مثل 25 بهمن 89 که قرار بود برای دفاع از بیداری اسلامی بیان تو خیابون صحنه رو برای جولان ضدانقلاب و توهین به ارکان نظام اماده کردن
hamed
درود بر مطهری حالا چون حرف حق تلخه شما باید اشفته بشین والا هرچی گفته حرف دل مردمه
شما کمی تعقل کنی همه نظرات خودت را مردود میکنی عزیزم تععقل کن
Iran, Islamic Republic of
منتقد عزيز چطور ميگي از سرتقصيرات بعضي ها گذشتند درحالیكه هرروز از محاكمه افراد كهريزك و ..... سخن گفته ميشه ولي هنوز محاكمه سران فتنه شروع نشده باشه اينا محاكمه بشوند ومحكوميت خود را بگذرانن اگه اونوقت عمري براشون باقي موند توبه كنندو به جامعه برگردند!
حسین
سلام اخوی
دیروز آقا در این مورد صحبت داشتن و من فقط شما رو به سخنان ایشون ارجاع میدهم که متوجه بشی:

يكى از برادرها به قضاياى سال ۸۸ و اين حرفها اشاره كردند. من خواهش ميكنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح ميكنيد، مسئله‌ى اصلى و عمده را در اين قضايا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهيد؛ آن مسئله‌ى اصلى اين است كه يك جماعتى در مقابل جريان قانونى كشور، به شكل غير قانونى و به شكل غير نجيبانه ايستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟ البته ممكن است در گوشه و كنار يك حادثه‌ى بزرگ زد و خوردهائى انجام بگيرد كه انسان نتواند ظالم را از مظلوم تشخيص دهد؛ يا يك نفر در موردى ظالم، در موردى مظلوم باشد؛ اين كاملاً امكان‌پذير است؛ اما در اين قضايا، مسئله‌ى اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجهه‌ى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟! چرا اين را جواب نميدهند؟! صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟! در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نميكرد، گروه‌هاى مردم به جان هم مى‌افتادند، ميدانيد چه اتفاقى مى‌افتاد؟ مى‌بينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهائى كه گروه‌هاى مردم مقابل هم قرار ميگيرند، چه اتفاقى دارد مى‌افتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصيرت به‌خرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئله‌ى اصلى است؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟! درباره‌ى حادثه‌ى سال ۷۸ هم ما حرف زياد داريم؛ آن هم داستان ديگرى است.
سید روح اله
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری انهمه تهمت که به نظام زده شد را فراموش کرده اند یادشان نیست که چه کسانی از چند ماه قبل انتخابات تهمت تقلب به نظام زدند و کمیته صیانت از ارا تشکیل دادند! آری یادشان نیست چون احمدی نژاد (با همه انتقاداتی که به او وارد است) دست همه ویژه خواران قبلی را کوتاه کرد و ایشون دم از جلوگیری از بیان مواضع وزرای پیشنهادی در رابطه با فتنه می زنند چون خودشان به عنوان یک ساکت فتنه و برخی موارد حامی بلامنازع فتنه گران در این لیست قرار دارد.

مجلس محترم هرچند کارنامه 2 ساله اش نمره مردودی دارد با (امثال اقایان مطهری و توکلی و لاریجانی که مجلس را صحنه یکه تازی خود و تخریب همه جانبه دولت و مانع تراشی های خودخواهانه اشان کردند) باید مواضع وزرا را راجع به فتنه 88 بند به بند دنبال کرده و موضع ایشان را در برابر اصل مترقی ولایت فقیه بررسی کند ونگذارد انقلاب عزیز اسلامی ما بدست نااهلان ونامحرمان بیفتد.

درباره سند اظهارات بنده در رابطه با نمره مجلس، می توانید به اظهارات آقای توکلی در رابطه با بودجه تصویبی سال 92 نگاه کنید.
جواد
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی اقا سیدروح الله که حرف ماروزدی
زندان شدن اگر به صحبت کردن بود تو تاکنون باید اعدام شده باشی
چمران
خیلی برات متاسفم آقای فیلسوف نما.
ابراهیمی
من اولین بار که علی مطهری را از نزدیک دیدم در سال 79 یا 80هنگام خروج تالار موسسه امام خمینی (زیر نظر آیت الله مصباح یزدی) بود که برای سخنرانی دعوت شده بود و بنا بود بعد با مابیایددانشگاه قم برای سخنرانی دیگری.
خوب است موسسه نوارهای صحیت های آن سالهای او را منتشر کند.
نمی دانم الان وی چرا اینطور موضع می گیرد ؟فدا چه موضعی خواهد گرفت.
هميشه مقابل افراط تفريط بوده واگه جايي ديديم عده اي افراط كردند يا متهم به افراطي گري ميشن حتما عده اي مقابل اهل تفريط يا متهم به ان هستند وامير كلام فرمود كه هردو جاهل اند
اگر هم مرز ولايت پذيري از ولايت فقيه راهم اظهار نظر ولي فقيه در هر مسئله بدانيم درمورد اتفاقات 88ولي فقيه بارها كلمه فتنه وظلم بزرگ رابه كار بردند بنابر اين در اينكه فتنه اتفاق افتاد وظلم بزرگي صورت گرفت ديگر جاي ترديد نيست حتي بنابر قرائت حداقلي از ولايت پذيري از ولايت فقيه .

حالا بگذريم از اينكه طرفين دعوا چه كساني بودند؟ داخلي بودن ان يا خارجي بودن آن ؟ وهركدام چقدر تقصير دارند دوري از افراط وتفريط به اين است كه هيچكدام از دوطرف را بري از خطا واشتباه ندانيم ودر گفتار به هردوی انها اشاره كنيم وانصاف را رعايت كنيم

اگر علي مطهري افراط را مي كوبد نبايد دچار تفريط شود بطوري كه اغاز فتنه را در نطق مجلس خود اين را بیان كند كه برخي دنبال اين القا بودن كه نظر اقا احمدي نژاد است. ايا واقعا اعلام پيروزي زود هنگام تحريك به تجمع خياباني كه بستر نفوذ منافقين وكشته شدن برخي را فراهم كرد وبيانيه هاي پي در پي حتي بعد نماز جمعه ولي فقيه (با همان قرايت اقاي مطهري از ولايت فقيه) اتش فتنه را نيافروخت؟كه نظر برخي اقايان براينكه راي اقا احمدي نژاد است فتنه ساز شد ؟

بله اگر افراط رابه گروهي نسبت داديم حتما تفريط در سوي ديگر خواهد بود تا اين حد كه مي گوييم اگر بنا به عذر خواهي موسوي وكروبي است احمدي نژاد هم بايد عذر خواهي كند اما نمي گوييم آن دو ازچه چيز واين يكي از چه چيز ؟آن دو از تهمت به نظام وظلمي كه به خون شهيدان وامام و ولايت فقيه و از اميدي كه دردل دشمن به وجود اوردند بايد عذر خواهي كنند واحمدي نژاد از تهمت به اشخاص وظلم به افراد در غیر جایگاه آن.

تشخيص ظلم وتهمت بزرگتر كار خيلي دشواري نيست.
ايا هردوي اين دو ظلم را با يك چوب راندن اعتدال ودوري از تفريط است؟!
خدایا به رهبر انقلاب صبر بده که باید چنین افرادی رو تحمل کنه
درد ما اینه که فقط ایشون نیست...
حسين طلبه اي از شهر مقدس قم
اقاي مطهري با اين مواضع تند وغير منطقي حكمت وفلسفه ي ان شهيد بزرگوار را نمي تواني خراب كني شما كه پسر اين بزرگوار هستي چند روزي از مجلس مرخصي بگير ودر اين ماه خدا گوشه ي عزلت گزين ويك بار بدون پيش داوري كتاب هاي حكيمانه ي پدرتان را مطالعه كنيد تا بفهميد كه درست است به خوارج از بيت المال مستمری ميداد كه اين نظام هم دارد به اصحاب فتنه بالاتر از حق شان ميدهد ولي هرگز از اقدامات انها دفاع نكرد وشما دفاع ميكنيد
(انك ميت وانهم ميتون) من ميترسم در سال هاي اينده شما را در رسانه هاي بيگانه ببينم
آقای مطهری ما الان با کسانی مواجهیم که از کسانی که به اصطلاح شما دست به شمشیر بردند و به جان مردم افتادند حمایت کردند و انها را خداجو نامیدند لذا اینقدر نباید عجولانه برخورد کرد.
روح اله
چطور شما و همفکرانتون در مجلس برای کابینه احمدی نژاد تعیین تکلیف میکردید اون موقع؟
ضمنا مصداق بارز خوارج موسوی و کروبی اند
بابک
یک زمان فکر می کردم این آقاساده اس ولی واقعاً احساسم اینه که این فرد این 4سال اخیر با برنامه در جهت تخریب دولت پیش رفته است آقای مطهری ، شما، هاشمی وخاتمی و موسوی و کروبی جزء عوامل فتنه هستید.شک ندارم.
ایمان
Russian Federation
یک توصیه : آقای مطهری ای که داری نان پدر شریفت را می خوری ؛ اگر نمی توانی حرف زدنت را درست کنی لطفا حرف نزن و سکوت کن .
چراتیتر زدید عجیب. یعنی از جایگزین خلف فرزند نوح انتظار دیگه ای داشتید.
United States
اینکه علی مطهری از فتنه دفاع کرده نطقه عجیبیه واقعا؟!!
ایشون از همون ابتدای فتنه درحال دفاع از اونها بود
مطهری مرد اصولگراست.
اما...
علی
آقای علی مطهری اگر فکر میکنید با این حرافی های بی ریشه و غیر منطقی و یکطرفه شما , خللی در عشق و ارادت مردم به شهید بزرگوار مرتضی مطهری ایجاد میشود بسیار در اشتباهید و این را بدانید همانگونه که گروه فرقان (علیرغم احساس قرابت ظاهری) نتوانست با ترور فیزیکی شهید مرتضی مطهری , بین مردم و تفکر او جدایی بیاندازد , جنابعالی نیز نمیتوانید با شگردی جدید(علیرغم احساس قرابت نَسَبی) چنین هدف نامبارکی را پی ریزی نمایید
آقای مطهری، سید محمد خاتمی نیز به این صراحت خواستار ازادی زندانیان سال 88 نشده بود که شما در تریبون مجلس شدید.
عبدالحسینی
خدانبخشد نماینده ای را که در رای اعتماد به وزرا دقت نکند و آدم های فتنه گر بر ما حاکم شوند
محمد
اگه شماراهم به جای اون بسیجی اونا لخت کرده بودندو.... همین حرفهارا میزدی .برو خداوند عاقبت همه مارا ختم به خیرکند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری درست است که در قضایای 88 آقای احمدی نژاد خطاکار بود ولی آیا جنس خطای آن‏ها با یکدیگر یکی بود، خطای آقا احمدی نژاد از جنس اخلاقیات بود ولی خطای آن دو نفری که شما ذکر کردید از جنس خیانت بودکه بدترین گناهان اجتماعی است
...امام علی(ع) خوارج را از حقوق اجتماعی خود محروم نکرد حتی حقوق آن‌ها را از بیت‌المال قطع نکرد و با آ‌ن‌ها مانند سایر مردم رفتار می‌کرد تا زمانی که دست به شمشیر بردند و مزاحم امنیت جامعه شدند.
در این مورد حرف شما کاملا درسته اقای مطهری
مگه نظام غیر از این رفتار کرد، مگر نبود که بارها بارها از اونا خواستن که از راه قانون درخواست هاشون رو پیگیری کنن و چقدر توهین کردند و افترا زدند و بازم مسئولین نظام صبر کردند تا زمانی که امنیت مردم رو به هم زدند و به قول خودتون مزاحم امنیت مردم شدند که نظام مجبور به برخورد شود
حسن
آقای مطهری عین افراط وتفریط وتندروی است.
مهدی
United States
سلام

آقای علی مطهری نقطه تعادل شما کجاست؟ آیا شما همو نبودید که رهبر انقلاب بخاطر تندروی های شما در مجلس بارها انتقاد کردند؟ مثل سوال از ریس جمهور و استیضاح و ...
آی آقای مطهری! کاش کمی برای پدر خود حرمتی قائل می‏شدید... بیش از اندازه در تاخت و تازی، مراقب روزی باش که راه برگشتی نداشته باشی.
هادی قدیری
جناب اقای مطهری. شما که می فرمایید حرفهای احمدی نژاد در سال 88 باعث تحریک آقای موسوی و کروبی شد یا به قول شما "آقای احمدی نژاد آتیش بیار معرکه بودند" خداییش به این صغری کبری بافتن و نتیجه گیری خودت تو این شبها فکر کن. خدا وکیلی این استدلاله یا مغلطه. کاربران قضائت کنند؟
هاشم زاده
از دوستان عزیز خواهشمندم اصلا در باره ی این شخصیت معلوم الحال بحث نکنن !!! چون بیخودی باعث بزرگ شدن ایشون میشن یعنی همون خاصه ی خود علی نا مطهری از حرفاش...
ما نسبت به مواضع ایشان انتقاد داریم، اما نوع برخود شما نیز توهین آمیز به نظر می رسد.
سید
United Kingdom
آقای مطهری گفته بودند که افراطیون 5 میلیون رای آوردند و باید ساکت بشینند.مگه وقتی کاندیدای شما(معین) سال 84 کمتر از 5 میلیون رای آورد شما ساکت نشستید؟؟؟
یوسف
Iran, Islamic Republic of
بوی نفسانیت از تک تک جملاتت پیداست.
این ره که تو می روی به ترکستان است. به کجا چنین شتابان.
من موندم این بابا چه طور تونسته از شورای نگهبان تأیید صلاحیت بگیره؟
آقایان شورا یه کم بیش تر دقت کنن لطفا
صادقی
جواب این آقا به فرموده قرآن همان (سلاما) میباشد وبس
اصغر
Mozambique
بنام خدا . هنوز سوزن آقای مطهری روی مناظره های سال 88 گیر کرده . بابا علی آقا : دوره آقای احمدی نژاد تموم شد ، شما هنوز اندر خم یک مناظره ای !!
Iran, Islamic Republic of
پس هروقت راي مردم منطبق با راي ما بود هرچند با كمترين فاصله لازم الاحترام است در غير اين صورت حتي اگر اكثريت مطلق هم باشد تقلب است.!!!!
مطهری = نماینده هاشمی در مجلس شورای اسلامی برای تطهیر فتنه گران
نکته جالب اینجاست که ایشون به حادثه 22 بهمن قم میگه "فتنه"
به حوادث سال 88 میگه "بحران" و اصلا اون وقایع رو فتنه نمیدونه!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري ممنون که چهار ميليون رأي دهنده را جزو افراطي‌ها و خوارج آوردي واقعا ادب شما نمونه اي است از آداب اسلامي!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگراشكال ميگيري كه اجازه دفاع داده نشد بعلاوه شما مشايي را مجوز دفاع بده اگرچه تفكرباطل اورا قبول ندارم.ثانيا رفسنجاني كه دائما حرف ميزنه ضمنا خوارج تاوقتي دست به خروج وشمشير زدند حضرت در يكروز 4000نفرازانها را کشت. امثال خاتمي كه اساس نظام را نشانه رفته اند همين كه اعدام نشدند برو خدارا شكر كن.
ایرونی
جناب مطهری! من از شما می پرسم : کجای کار کروبی و موسوی جای دفاع داره که شما ازشون دفاع میکنی؟ موضع آقای هاشمی 4 سال قبل چی بود و الان چی هست؟ انتخابات 4 سال قبل ناسالم بود و الان با همون دولت و همون شورای نگهبان سالمه؟؟ علی آقا! شما اگر با شخص احمدی نژاد مشکل داری چرا تو این شرایط حساس از تریبون مجلس استفاده می کنی؟ در پایان باید بگم مواضع شما کاملا انحرافی و ضد ولائیه چراکه از کسایی دفاع می کنید که بیشترین صدمه رو به ولایت فقیه زدند. آقای مطهری بصیرت را فراموش نکنید.
اقای مطهری کسانی که شما از آن ها داری دفاع می کنید بر اساس ویژگی هایی که خود شما بیان کردید جرو خوارج هستند مگر همین ها نبودن که مغازه ها را به آتش کشیدن، مردم را کشتند ،خانم های محجبه را اذیت کردند و...
شما چکاره ای که برای نظام و مردم تکلیف تعیین می کنید ؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
ایشان آتیش بیار معرکه هستند
میان دو کس جنگ چون آتش است سخن چین بدبخت هیزم کش است
امیر
به نظر می رسد منبع تحقیق آقای مطهری در رابطه با خوارج منابع هم راسته ی این گروه ضد دین می باشد ، اگر در آن زمان هم حضرت علی (ع) می خواستند بساط این فتنه گران و خائنبن به دین را بر هم بزنند مگر امثال علی مطهری ها می گذاشتند ، علی (ع) آنجا مظلوم واقع شد چون بی بصیرت هایی هم چون مطهری در میان بودند .
حرفهای ایشان اصلا" هم غیرمنطقی نیست. این همه جار وجنجال برای چیه؟
Iran, Islamic Republic of
ايشون حتي حرمت پدرشون را نگه نميداره
چه برسه به نظام و اسلام و پيامبر و خدا
علي
دمت گرم سيد روح الله
گل گفتي
داریوش
درود بر دکتر علی مطهری که هوشیاری و بینش سیاسی بالای پدر بزرگوارش شهید مرتضی مطهری را به ارث برده است.
حسینی
چه جالبه یک نفر از ایشون حمایت نکرده اینجا بر خلاف سایت های دیگه که اکثریت از ایشون دفاع میکنن خیلی عجیب و مشکوکه نضرات مثبت و منفی و انتقادات همه بر ضد ایشونه همین که یک نظر موافق در این سایت برای ایشون نمایش نمیدن یعنی آزادی برید بابا 80 درصد مردم به شماها نه گفتن برید خودتونو اصلاح کنید تا خدا رسواتون نکرده
مهدی محسنی اژیه
وای به حال روحانی اگر ایشون هم خود را نماینده اعتدال بنامد .
آقای مطهری نماد واقعی تحجر است و افکار متحجرانه و حجتیه نسبت به حجاب دارد
محمد
ببخشید این وب سایت مختص افراد اصولگرا و تندرو هستش؟ متشکرم
حنان
خوب شما برید تو همون سایتهایی که مختص افراد فتنه چی وطن فروشه نظرتون بزارید شما که جوابی به حرفهای منطقی ندارید کم که میارید مارک تندرو میزنید
Iran, Islamic Republic of
شما منفی‌هاتو بشمر جناب حنان!
غلی
زنده باد علی مطهری
م . ر.
این سخنان نه تنها عجیب نیست بلکه متین ، صریح و منطبق بر منطق اسلام ناب است!
ali
البته اسلام ناب ازنوع آمریکاییش
درود خدا بر انسان آزاده وانقلابیمان دکتر مطهری
هدایت الله حبیبی
آقای علی مطهری متأسفانه بلندگوی لیبرالها شده است. ایشان شایسته است اندکی بیندیشد وعملکردسران فتنه گر که اهداف نظام سلطه را پیاده کردندببیندودست ازحمایت از فتنه گران بی ابرو بردارد.
Iran, Islamic Republic of
این نظرات سازماندهی شده ارائه شده اند! مطهری واقعا جزء اندک نمایندگان واقعی و شجاع مجلس است. من با ایشان اختلاف نظر دارم ولی معتقدم شبیه مدرس است. ما چند نماینده واقعی داریم مخصوصا راستی ها: همین مطهری، توکلی و دیگر هیچ! نماینده ی واقعی از قدرت دفاع نمی کند از حق دفاع می کند!
علیرضا
سعی دز تطهیر فتنه و فتنه گر و کم اهمیت کردن این ظلم بزرگ با برجسته کردن مسایل فرعی برای کم رنگ کردن اصل مطلب این دفاع از حق است؟!!
مدرس بودو بصیرتش!!کجایند مدرسان بصیرت؟!!
zahed-galili@yahood.comm
نماینده باید دل و جرئت داشته باشد اگر بعضی ها همیشه در مجلس نمره انظباتشان 20است و ساکت و دست به سینه نشته اند و کارشان بله قربان است نماینده ما نیستند آفرین بر مطهری
از نظر شما هزینه درست کردن برای نظام و چنگ به صورت نظام انداختن و دفاع از فتنه گران که کشور را به لبه پرتگاه بردند نشانه یک نماینده است!! حال وروز این روزهای مصر نتیجه و هدف فتنه گران بود اگر کمک خداوند نبود !!
رضا
آقای علی مطهری لپ اصلی کلام را گفتند ....
احمد
تا امثال علی مطهری در مجلس داریم انشااله این جماعت اندک ....
خدا خيرت بده كه حقو گفتي
محمد
درود و صد درود به آقای مطهری
اگر افرادی همچون خاتمی و هاشمی و ... نبودند معلوم نبود چه بلایی سر ملت میومد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
... معلوم نیست خون شهدای ما چرا باید دست همچنین افرادی بیفته؟
مگه امام نفرمودند، نگزارید انقلاب دست نااهلان بیفتد؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر.
فاطمه
United States
بزرگ مردی که حرفانش ...را خشمگین کرد. درست می گوید ....
متاسفم برای این مواضع
علی اصغر
پسر شهید مطهری باید همین گونه باشد شجاع و نترس....
هادی
یه روز تو محضر عدل الهی بهت ثابت میشه که رو سیاهی
به خاطر همین حرفاشه که انقد انگلیسی ها دوستش دارن دیگه
درود بر علی اقا که کاسبین فتنه را رسوا کرد....
به راستی که این مردیکه بویی از اندیشه...نبرد
مهدی
دوستان ترو خدا افراطی فکر نکنید خاتمی....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
علی جان برو فوتبال و والیبال از تلویزیون ایران نگاه کن، فقط چشمت به تماشاگرا باشها، اگه یه بار تو تماشای تماشاگران دیدی خانومی اون ته تها یه کم لباسش مشکل داشت خبر بده. مردم بازی رو نگاه میکنن شما فقط خبر تماشاگران رو به مابده. باشه؟
مشق
باسلام
آقای مطهری ساز مخالف است وهنوز نتوانسته اصول گرایی یا اصلاح طلب بودن خود را انتخاب کند.
حسین
United States
اینجا کجاست دیگه؟
فکر نمیکردم جایی در فضای مجازی پیدا کنم که نظراتشان.....
مطهری دقت کن