پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هدف آمریکا فرسایشی کردن مذاکرات است

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 392504
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه شرط مجلس برای سکان‌داری فرهادی در وزارت علوم، مواضع صریح نسبت به فتنه است، گفت: آمریکا به دنبال وقت‌کشی و فرسایشی کردن مذاکرات است.
به گزارش جهان؛ نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ادبیات آمریکایی‌ها در مذاکرات از ابتدا تاکنون به گونه‌ای بوده که هر چه دلشان خواسته گفته‌اند، اظهار کرد: با توجه به ادبیات طرف مقابل ما در مذاکرات هسته‌ای به ویژه آمریکا که تا به امروز شاهد هر نوع سخن و صحبتی از آنان بوده‌ایم به نظر می‌رسد، آنها در حال حاضر فقط به دنبال وقت‌کشی و فرصت گیری از ما بوده و هیچ هدف دیگری دنبال نمی‌کنند.

* تمدید مذاکرات به صلاح نیست

وی تصریح کرد: در یک مذاکرات فرسایشی چیزی حاصل نمی‌شود و مذاکره کنندگان ایرانی باید محکم در برابر طرف مقابل بایستند، در نهایت آنچه وجود دارد این است که یا آنها در مقابل منطق صحیح ما تسلیم شده و یا اگر بخواهند همچنان به زورگویی خود ادامه دهند، این موضوع مذاکرات را تمام کنیم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه مسلم بوده این است که تمدید مذاکرات به صلاح نبوده چرا که فرسایشی شدن روند مذاکرات فقط وقت ما را می‌گیرد.

پژمانفر با تاکید بر اینکه مذاکرات فقط بخشی از کار دولت بوده و نباید خود را فقط در نتیجه مذاکرات متوقف کنیم، گفت: در رأس مهم‌ترین اقدامات، تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و نکته حائز اهمیت اینجاست که اگر امروز و در شرایط فعلی خود را معطل مذاکرات کردیم، فشار طرف مقابل نیز بر ما افزایش یافته چرا که به این اطمینان می‌رسد که تحریم‌ها بر ما تاثیر گذاشته و اگر در این مسیر به بخش‌های دیگر توجه داشته و رونق را در تمامی حوزه‌ها ایجاد کردیم دشمنان به این نتیجه می‌رسند که جمهوری اسلامی ایران نفوذناپذیرتر از گذشته است.

* «محمد فرهادی» مواضع خود را نسبت به فتنه صریح و شفاف اعلام کند

وی در زمینه گزینه جدید معرفی شده از سوی دولت برای سکان‌داری وزارت علوم، گفت: فضای مجلس نسبت به رای به محمد فرهادی در قیاس با گزینه‌های قبل، مثبت بوده اما باز هم وی باید در مجلس حاضر شده و در تمام مسائل به ویژه خط قرمز مجلس که همان خط قرمز انقلاب اسلامی است، یعنی فتنه، مواضع خود را صریح و روشن اعلام کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم، فرهادی نگرانی ما را نسبت به موضوع فتنه رفع کند، البته هم شخص رئیس جمهور و هم فرهادی به طور حتم پیام مجلس را در این مورد گرفته و درک کرده‌اند.

پژمانفر با اشاره به سوابق محمد فرهادی یادآور شد: در مجموع فضای مجلس نسبت به فرهادی مثبت بوده و اگر مواضع وی در مجلس نسبت به فتنه صریح و روشن باشد، مجلسی‌ها به وی برای سکان‌داری وزارت علوم اعتماد می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *