جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شهریه دانشگاه‌ آزاد ‌تا مهر ۹۴ ‌افزایش نمی‌یابد

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 392603
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال کنکاش در گذشته نیستم، گفت: دانشگاه آزاد را با یک ‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید میرزاده عصر امروز در بازدید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد ساری در جمع خبرنگاران افزود: مازندران یک استان مهم، تاریخی، ولایی، عالم‌پرور و سرزمین نیما یوشیج و ورزشکاران بنام ایران و دانشمندان معاصر، سرزمین شیخ طبرسی، طبری، ابن شهرآشوب، سرزمین فرهیختگان و دانشمندان و چهره‌های سیاسی است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری را یک نگین علمی در مازندران توصیف کرد و گفت: امروز با دیدن این دانشگاه، مدیریت مدبرانه و ظرفیت‌های آن، بدون اغراق باید گفت که دانشگاه آزاد واحد ساری یک نمونه موفق با استاندارهای علمی و شاخص‌های برجسته آموزش عالی و جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی بیان داشت: امروز در جلسه‌ای که برگزار شد، ۳۳۰ رشته کد محل برای کارشناسی ارشد و ۷۳ رشته کد محل برای دکترای تخصصی به تصویب رسید و زمینه‌ساز یک توسعه همه‌جانبه کیفی است؛ این در حالی است که در سال ۹۲ فقط یک دکترای تخصصی و ۲۰۵ رشته کارشناسی ارشد داشت که به همین دلیل، دانشجویان مجبور بودند به شهرهای دیگر بروند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بازدید کاملی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری داشت، تصریح کرد: استادان و ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی بسیار خوبی در این دانشگاه وجود دارد که هیچ فرقی با تهران ندارد بلکه به مرتب بهتر است.

میرزاده همچنین با بیان اینکه امروز تصمیم‌های خوبی درباره شرکت‌های دانش‌بنیان گرفته شد، افزود: علاوه بر بازدید و افتتاح مرکز رشد فناوری ساری، قرار شد در استان مازندران یک پارک علم و فناوری، امحای پسماندها از طریق پلاسما، تشکیلات واحدهای جامع در سطوح مختلف را نیز به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طرح تاثیر پلاسما بر روی پسماند را به صورت آزمایشگاهی انجام داده است،گفت: تفاهمنامه‌ای برای ایجاد یک واحد امحای روزانه ۱۳۰ تن زباله با هزینه ۵۲ میلیارد تومان را نیز انجام دادیم که یک طرح کاملا نو و دانش‌بنیان از سوی دانشگاه آزاد است؛ در این راستا شهرداری آمل آمادگی خود را برای اجرای صنعتی آن اعلام کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به دنبال کنکاش در گذشته نیستم و به هموار ساختن راه توسعه آینده می‌اندیشم، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی را با ۲۳۵ واحد زیان‌ده، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بدهی سررسید شده و نشده، تحویل گرفتم که اکنون واحدهای زیان‌ده به ۱۷۱ واحد و بدهی‌ها نیز در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: با سیاست‌هایی که انجام شد این روند(واحدهای زیان‌ده و بدهی‌ها) در بسیاری از موارد نه‌تنها متوقف شده بلکه واحدهای زیان‌ده به سودآور تبدیل شده است، گناهش را نمی‌توان به مدیران قبلی نسبت داد زیرا کاهش جمعیت دانشجویی و خالی شدن ظرفیت‌ها از یک‌میلیون به ۵۰۰ هزار دانشجو و وجود رقبای زیاد دانشگاهی، از عوامل ایجاد این مشکلات بود.

به گزارش فارس، میرزاده با اشاره به تاثیر تورم در شهریه‌های دانشجویی، گفت: حتی با وجود این احتمالات، تا مهر ۹۴ هیچ مبلغی به شهریه فعلی دانشگاه‌های آزاد اضافه نخواهد شد و امیدواریم با برنامه‌هایی که انجام می‌دهیم، دانشگاه با وابستگی کمتری به شهریه، بتواند خود را اداره کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه نباید فقط متکی به شهریه باشد و باید به دنبال ارزش افزوده و کارآفرینی برود، افزود: بخشی از کسری‌ها با افزایش تحصیلات تکمیلی تامین شده است و بخشی دیگر نیز با مدیریت خوب، به‌زودی جبران می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *