شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

30 فروردین آغاز محاکمه مبارک

پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 162608
آغاز محاکمه دیکتاتور مخلوع مصر و پسران وی در ۳۰ فروردین و حبس ۱۵ روزه رئیس پارلمان سابق این کشور از آخرین تحولات مربوط به مصر به شمار می رود.

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، حسنی مبارک و علا و جمال پسران وی ۱۹ ماه جاری میلادی در دادگاه قاهره حضور خواهند یافت.

در همین راستا سازمان بررسی ثروتهای نامشروع در حال بازجویی از دیکتاتور مخلوع مصر در بیمارستان شرم الشیخ است.

خاطرنشان می شود حسنی مبارک که به اتهام فساد مالی و دستور کشتار معترضان در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه در بازداشت به سر می برد سه شنبه شب در جریان بازجویی دچار وخامت اوضاع جسمانی شد و بیمارستان شرم الشیخ انتقال یافت.

پس از گزارش پزشکان دستگاه قضایی و بیمارستان شرم الشیخ مبنی بر بهبود حال عمومی مبارک وی در این بیمارستان تحت بازجویی قرار دارد.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند که دستور بازداشت ۱۵ روزه "فتحی سرور" رئیس پارلمان منحل شده رژیم سابق مصر به اتهام کسب ثروت از راه های نامشروع صادر شده است.

بسیاری از مقامات ارشد رژیم مبارک همچون "صفوت شریف" دبیر کل سابق حزب حاکم مصر، "احمد نظیف" نخست وزیر سابق و "زکریا عزمی" رئیس دفتر حسنی مبارک طی روزهای گذشته به زندان "طره" منتقل شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *