پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
عبدالملک الحوثی:

آل‌سعود از اسرائیل بی رحم‌تر است

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 449907
رهبر جنبش انصارالله یمن، با اشاره به عزت و شرف مراسم حج، عربستان را به سوء استفاده از مراسم حج و شرافت مکه در جهت اغراض سیاسی و مالی خود متهم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در صحبت‌های امشب (سه شنبه) خود به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری و انقلاب ۱۴ اکتبر یمن، در شبکه المسیره، در ابتدا با اشاره به تاریخ هجرت و رسالت پیامبر اسلام (ص) در هدایت و راهنمایی و پیش‌برد به سوی سعادت بشر و ذکر عزت و حرمت مکه مکرمه، گفت: امروزه نظام سعودی از مراسم حج و شرافت مکه سوء استفاده می‌کند و هیمنه و سیطره خود را بر این مکان مقدس برای رسیدن به اهداف سیاسی و مالی خود گسترده است.
 
عبدالملک الحوثی، در ادامه با تأکید بر این‌که قبائل «اوس» و «خزرج» که به یاری پیامبر اسلام آمده و بر خلاف قریش، نبی اکرم را تنها نگذاشتند، از یمن بودند و مردم یمن با آغوش باز اسلام را پذیرفته و یاری کردند؛ گفت: اسلام دین اخلاق و عزت و عدالت است و متأسفانه امروزه بسیاری در جهت بدنام کردن این دین گام برداشته‌اند و اما دین اسلام دین آزادی است و برای مشکلات بشر برنامه‌های جامعی دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به تحریف اسلام در همه جوانب آن، گفت: آمریکا و اسرائیل با تمام توان در حال تحریف و انحراف در دین اسلام و  عربستان و تکفیری‌ها در حال بدنام کردن اسلام هستند.
 
عبدالملک الحوثی با بیان اینکه عربستان، آمریکا و اسرائیل برای جامعه بشری شر بزرگی هستند گفت:  عربستان خود را نماینده و جوهر اسلام می‌داند، در حالی که بی رحم‌تر و دستانش کثیف‌تر از دستان اسرائیل است و در نقش خود را در راستای کسانی که دین موسی، عیسی و حضرت محمد (ص) را تحریف کرده‌اند بازی می‌کند.
 
رهبر انصارالله یمن ادامه داد: جاهلیت دنیا را در بر گرفته و هر چه قدر سیطره خود را بیشتر می‌کند، مشکلات و سختی‌های بیشتری را سبب می‌شود. وی این سؤال را مطرح کرد که آیا آمریکا، اسرائیل و عربستان، برای جهان آزادی به ارمغان آورده‌اند یا آن‌ها خواستار به بردگی کشاندن انسان‌ها هستند؟ آیا حقیقت تکفیری‌ها و نظام سعودی با صهیونیست‌ها تفاوتی دارد؟
 
عبدالملک الحوثی در جواب تأکید کرد: سعودی‌ها و تکفیری‌ها به همراه صهیونیست‌ها در حال تحریف اسلام و انحراف آن هستند.
 
وی افزود: هر کسی که می‌خواهد، کفار قریش را با تمام زشتی و پلیدیشان تصور کند، به نظام سعودی نگاه کند و آن‌چه مردم یمن امروزه از تهاجم و دشمنی مبتلای آن هستند در امتداد اقدامات ابوجهل و جامعه مشرک آن زمان است.
 
رهبر انصارالله یمن در ادامه با اشاره به هجوم ائتلاف سعودی به جنوب یمن گفت: پیش از این کسانی که برای اشغال جنوب، برنامه ریخته بودند، انگلیسی‌ها بودند، اما هنگامی که مردم به پا خواستند، شکست خوردند.
 
وی با بیان اینکه، یمن در طول تاریخ خود در معرض استعمار و ظلم بوده، گفت: مردم ما در طول تاریخ خود به دلیل آثار زیادی که استعمار در منطقه ما جا گذاشت، طعم ازادی را نچشیدند و این کشور در معرض حملات و تجاوزات بسیاری در تاریخ خود بوده است.
 
عبدالملک الحوثی ادامه داد: استعمار باعث تکه تکه شدن منطقه و ایجاد کشورهای مختلف شده و اسرائیل به عنوان رژیم سرطانی را به وجود آورده است.
 
وی تأکید کرد: باید از فرهنگ استقلال درس بگیریم و بدانیم که اشغال‌گری یعنی چه و آن‌چه که اشغالگران از جنایت‌های مختلف در حق یمنی ها انجام می دهند، به مردم ما فهماند که تجاوز دشمن خارجی چه معنایی دارد.
 
رهبر انصارالله یمن، با بیان اینکه اشغالگری سعودی سعی دارد، بخش‌هایی از یمن را اشغال کند، گفت: مردم یمن باید در مقابل اشغالگری با تمام ابزار و وسایلی که در دست دارند، بایستند و بیدار باشند و مردم ما قادرند تا دشمن را از وجب به وجب این خاک، بیرون کنند.
 
عبدالملک‌الحوثی افزود: سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر از سالروزهای عزت و مجد است و ما امروزه بیش از هر روز دیگری به پاسداشت آن برای مقابله با متجاوزین نیاز داریم و دشمنان فجیع‌ترین جنایت‌ها را در حق کودکان و زنان یمن مرتکب می‌شوند.
 
رهبر انصارالله یمن در ادامه با اشاره به گفت‌‌و‌گوهای عمان، گفت: در این گفت‌و‌گوها هفت پیشنهاد ارائه شد که تمام بهانه‌های سعودی‌ها را از بین برد و این هفت پیشنهاد، آخرین فرصت برای راه حل سیاسی بود، اما هدف دشمن، سیطره بر کشور است.
 
وی در این مورد افزود: گفت‌و‌گوهای عمان، تمام نیات و مقاصد متجاوزان و اصرار آن‌ها را برای اشغال کشورمان و تجاوز به ملتمان را روشن ساخت.
 
رهبر انصارالله یمن در انتها با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تجاوز به یمن گفت: اسرائیل موشک‌هایی را به پایگاه «حمیس مشیط» در عربستان انتقال داده است و اسرائیل و رژیم سعودی هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *