شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سردار یکی از ۳ ستاره آتی فوتبال اروپا

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 425804
یک پایگاه اینترنتی به نقل ازکارشناسان فوتبال از درخشش سردار آزمون در کنار سون هیونگ مین و شینجی کاگاوا به عنوان نمایندگان فوتبال آسیا در فوتبال اروپا سخن به میان آورده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فینال لیگ قهرمانان اروپا در حالی شنبه برگزار می شود که هیچ بازیکن آسیایی در دو تیم یوونتوس و بارسلونا حضور ندارد. همواره آسیایی‌ها حضور بسیار کمرنگی در فینال بزرگترین رویداد باشگاهی در اروپا را داشته‌اند.

در سال ۲۰۰۸ زمانی که جی سونگ پارک در منچستر درخشش داشت، به یک‌باره از حضور در دیدار نهایی برابر چلسی خط خورد. البته او یک سال بعد در المپیکو و فینال لیگ قهرمانان برابر بارسلونا بازی کرد و در آستانه گل زدن به تیم اسپانیایی بود که پیکه دروازه خالی بارسا را نجات داد تا پارک نتواند گلزنی کند.

از دهه ۷۰ بازیکنان آسیایی حضور گسترده در فوتبال اروپا داشتند ولی تاکنون حضور مهمی در فینال لیگ قهرمانان نداشته‌اند.

پایگاه اینترنتی gbooza از کارشناسان فوتبال درباره آینده بازیکنان آسیایی در فوتبال اروپا و اینکه کدام بازیکن جوان آسیایی توانایی حضور در معتبرترین تیم‌ها را دارد، سوال کرده است که سون هیونگ مین کره‌ای که در بایرلورکوزن بازی می‌کند نظر خیلی ها را به خود جلب کرده است. درخشش این بازیکن در لورکوزن باعث شده است هواداران به او لقب سونالدو بدهند که به خاطر شباهت با بازی کریس رونالدو است.

در کنار این بازیکن کره‌ای نام شینجی کاگاوا و سردار آزمون نیز دیده می شود. آزمون که در روستوف بازی می‌کند بسیار مورد تمجید کارلوس کی روش قرار گرفته است و احتمال می رود به زودی راهی تیمی بزرگ در اروپا شود.

البته یک‌بار علی دایی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ و منچستریونایتد روی نیمکت ذخیره های تیم آلمانی قرار داشت و به میدان نرفت. حالا آزمون جوان می تواند راه دایی را ادامه دهد و حضور در بهترین تیم های اروپایی را تجربه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *