سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۵

تعداد روزهای تعطیل سال 1391

يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 215609
بنابر آنچه در تقویم سال 91 نشان می‌دهد تعطیلات اداری حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.
خبرآنلاین نوشت:
امروز آخرین روزتعطیلات نوروزی است اما هنوز تعطیلات عید نوروز تمام نشده که برخی تقویم بدست تعطیلات سال را می شمارند.بنابر آنچه در تقویم سال 91 نشان می‌دهد تعطیلات اداری حدود ۱۳۰ روز می‌رسد.

هرچند از اول فروردین ماه سال جاری تا 29 اسفند ماه تنها 21 روز تعطیل رسمی وجود دارد اما محاسبه روزهای جمعه و تعطیلات اداری روزهای پنجشنبه و آن چه در روال معمول روزهای بین دو تعطیلی نامبرده می‌شود نشان می‌دهد که میزان تعطیلات اداری سال جاری به نسبت کل روزهای سال بیش از یک سوم روزها را تشکیل می‌دهد.

روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه که تعطیل رسمی هستند به ترتیب یکشنبه و دوشنبه‌اند و چون شنبه بین التعطیلین است عملا تعطیل خواهد شد.همچنین یکشنبه و دوشنبه بیست و نهم و سی‌ام مرداد ماه نیز با همین وضعیت مواجهند.

سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطیل رسمی است. چهارشنبه روز کاری و پنجشنبه و جمعه نیز روز تعطیل محاسبه می‌شوند بنابراین در روال اداری کشور روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

همچنین یکشنبه بیست و دوم بهمن ماه تعطیل رسمی است که روز شنبه قبل از آن بین دو تعطیلی قرار می‌گیرد. امسال سال کبیسه است و اسفند ماه 30 روزه است.

در حالی که بیست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطیل رسمی است و چهارشنبه سی‌ام اسفند ماه بین تعطیلی روز اول فروردین ماه و آخرین روز تعطیل سال است. با احتساب این روزها 130 روز تعطیل در سال 91 وجود دارد که 35 درصد کل 366 روز این سال را تشکیل می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام
اين ميزان تعطيلات براي كارمندان اداري تهران وساير شهرها واستانهايی كه روزهاي پنجشنبه تعطيل هستند مي‌باشد نه براي همه كارمندان ما در شهر ورامين بيشتر از كارمندان شهر تهران در ساعات بيشتري سركار هستيم ولي دولت به پايتخت بيشتر بها ميدهد واين يك نوع تبعيض ميباشد البته ميبايست روزهاي آلودگي هوا هم اضافه گردد
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما هم جزو اون دسته از حضرات هستید که فکر میکنید ایران یعنی تهران...آخه عزیز دلم تو شهرستانها ادارات پنج شنبه ها هم بازه!
United States
قرار نیست همیشه به روال غلط سالهای گذشته عمل شود. بهتر است دولت تعطیلی روز پنج شنبه ادارات را لغو نماید تا این تعطیلات کمتر شود.
United States
سلام
پنج شنبه ادارات شهرستانی نیز تعطیل گردد تا مردم کمی هم به خانواده خود برسند . درضمن کیفیت حضور کارمندان در اداره کجاست آیا ملاک فقط حضور می باشد یا کیفیت و بهروری نیز مهم می باشد
Iran, Islamic Republic of
من یک کارمند اداری تهران هستم ، اسمش تعطیل است ولی ما پنجشنبه هم به سرکار میرویم حتی عید قربان وعید فطر هم سر کار بودیم وقتی در یک اداره کار باشد پنجشنبه جمعه نمی شناسد