پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

آماری تکان‎دهنده از تجاوز جنسی در قالب جهادنکاح

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 315905
وزیر کشور دولت موقت تونس در گزارشی اعلام کرد که شماری از دختران تونسی که به منظور جهاد نکاح به سوریه سفر کرده بودند، پس از آن که به طور میانگین روزانه با 20 تا 30 تن و گاه تا 100 نفر از عناصر جبهه النصره همبستر شدند، باردار به کشور بازگشتند.
به گزارش جهان، رجانیوز نوشت: پس از آنکه دختران تونسی که در نتیجه جهاد نکاح باردار شده و به این کشور بازگشتند، برخی از علمای تونس قرار است وزیر امور دینی در دولت موقت تونس را به سبب حمایت از مفتیان جهاد نکاح پای میز محاکمه بکشاند.
 
فاضل عاشور دبیرکل اتحادیه ائمه جمعه و جماعات تونس، روز چهارشنبه اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد از نورالدین الخادمی وزیر امور دینی تونس اقامه شکایت کند و او را به اتهام حمایت از شماری از مفتیان که فتوا به جواز جهاد نکاح داده اند، به دادگاه بکشاند، زیرا این فتواها سبب شد شمار زیادی از زنان تونسی به سوریه سفر کنند و باردار به کشور برگردند.
 
عاشور، وزارت امور دینی را مسئول ناکامی در اداره مساجد و مدارس قرآنی در کشور دانست و تصریح کرد که اتحادیه ائمه جمعه و جماعات در پی تشکیل ستادی در همه مساجد کشور، تحت عنوان نه به وهابیت است.
 
پیش از این لطفی بن جدو وزیر کشور دولت موقت تونس در گزارشی برای نمایندگان مجلس این کشور آماری تکان دهنده درباره جهاد نکاح دختران تونسی ارائه داد.
 
به گفته بن جدو شماری از دختران که به منظور جهاد نکاح به سوریه سفر کرده بودند، پس از آن که به طور میانگین روزانه با 20 تا 30 تن و گاه تا 100 نفر از عناصر جبهه النصره همبستر شدند، باردار به کشور بازگشتند.
 
جهاد نکاح و سفر جوانان تونسی از این کشور برای جنگ در سوریه، دو دغدغه اجتماعی بسیار مهم مردم این کشور در ماه های اخیر بوده اند.
 
در همین حال فیلمی از اظهارات یک دختر 16 ساله سوری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که پدرش با دلیل ارتباط با تروریست های تکفیری وی را در اختیار آنان قرار می داد.
 
روان قداح در این قطعه ویدیویی جزئیات مصیبت وارد شده بر خود و اجبار از سوی پدرش برای شرکت در جهاد نکاح را تشریح می‌کند.
 
این دختر نوجوان می‌گوید که در ابتدای حوادث سوریه از سوی پدرش به تنهایی در اتاقی زندانی شد،‌ پدرش شورشیان سوری را به خانه دعوت کرده بود تا روابط جنسی با وی داشته باشند، او در این اتاق به تناوب و مکررا از سوی تروریست‌ها مورد تجاوز وحشیانه جنسی قرار گرفته است.
 
روان گفت که حتی مادرش نیز او را تهدید می کرد که در صورت گفتن این موضوع به دیگران او را خواهد کشت، این در حالی بود که مادر وی نیز برای جهاد نکاح به روستاهای مجاور می رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *