جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۰

مقایسه برخورد جلیلی و خاتمی با منتقدین+فیلم

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 355703
مراسم جشن هسته‌ای که روز دوشنبه ۲۵ فروردین در دانشگاه امیرکبیر و با حضور سعید جلیلی برگزار شد، حواشی زیادی را به همراه داشت.
به گزارش جهان به نقل از خیبرآنلاین، مراسم جشن هسته ای که روز دوشنبه ۲۵ فروردین در دانشگاه امیرکبیر و با حضور دکتر سعید جلیلی برگزار شد، حواشی جالب و عبرت آموزی را به همراه داشت.

در این مراسم که باحضور پرشور و معنادار دانشجویان برپا شده بود، تعدادی از افراد موسوم به "گروه فشار"، با یک سازماندهی قبلی در قسمت انتهایی سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر تجمع کرده بودند و تلاش داشتند تا با شعارهای ساختارشکنانه، فضایی احساسی و خارج از منطق را بر جلسه حاکم کرده و در نهایت، این مراسم را مختل نمایند.

تلاش نیروهای افراطی با تدبیر جالب جلیلی و همراهی اکثریت حاضران در محل مراسم به بهترین شکل ممکن مدیریت شد و در نهایت، وقتی مشاهده کردند که تیرشان به سنگ خورده، بی سروصدا جشن هسته ای این دانشگاه را ترک کردند.

در این میان، بازخوانی تصویری یک خاطره از سال ۸۳ و نوع برخورد محمد خاتمی در کسوت ریاست جمهوری با دانشجویانی که تا قبل از آن جزو حامیان سرسخت وی بودند اما در آن تاریخ، به جهت برآورده نشدن اهدافشان نسبت به اقدامات خاتمی انتقاد داشتند، و مقایسه این برخورد با نحوه مواجهه سعید جلیلی در برابر "گروه فشار" جشن هسته ای دانشگاه امیرکبیر بیانگر مسایل مهم بسیاری است.

دو فیلم کوتاه ذیل، به خوبی نشان می دهد آنان که فریاد آزادیخواهی و انتقادپذیری‌شان گوش فلک را کر کرده، در برخورد با منتقدین (آن هم حامیان سابق خودشان) چگونه از کوره درمی روند و دانشگاه را با پادگان اشتباه می گیرند، و آنانی که شعار مقاومت سرمی دهند، چگونه در میدان عمل، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم هستند.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امير
United States
فرق مخالفان خاتمي با جليلي اينكه مخالفان خاتمي با چوب چماق گاز انبر به جون مردم ميفتند براي همينه اقاي خاتمي از كوره در ميره
Iran, Islamic Republic of
امیرخان
اونایی که دارن به خاتمی فحش میدن طرفداراشن میفهمی یانه. اتفاقا مخالفاش دارن ازش دفاع میکنن توی اون جلسه و به اون ارازل اوباش میگن بابا این رئیس جمهوره و احترامش را باید نگه داشت
Iran, Islamic Republic of
موافقین امروز خاتمی هیچ اعتقادی به احترام عقاید مختلف ندارند و جز هوچی گری چیزی در چنته ندارند.
اره جون خودت
سروش
Canada
بله برای همین هم بود دیگه که مخالفان خاتمی را با چماق و انبر اینقدر سبزها زدند در خیابان که خون از سرشان جاری شد و بعد باهاش عکس گرفتند. یا اون بسیجی وحشی را برای همین دوستان سبز عریان کردند و ازش فیلم گرفتند.
اصولا در این مملکت فقط یک عده مظلوم هستند و آنها هم سبزها و طرفداران خاتمی هستند که هیچ وقت (تاکید می کنم هیچ وقت) نه کسی را زده اند، نه لخت کرده اند، نه اصولا خشونت می فهمند چیه.
قربان مظلومیت سبزها من بشوم...
ایرانی
درختها هم سبزند اما فتنه بپا نمیکنند
آره موافقان خاتمی همچون آمریکاوانگلیس و اسراییل همه اهل صلح وصفا وآرامش هستند
امیر خان واقعا که
بله قربان . ما چماق و اسپری و گلوله ساچمه ای و گاز اشک آور و باتوم برقی و .. . اینها را از اربابتان خریده ایم که ادعای بشردوستی اش امروز در سوریه و آفریقای مرکزی و عراق و افغانستان در حال اجرا است .
مصطفي
اوّل سلام
ابتدا براي همه عزيزان بگويم كه مردم فهيم و با فرهنگ ايران كاملاً متوجه اين دو طرز تفكر شده اند...
زنده باد احمدی نژاد