سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۷
۵۸
راستی‌آزمایی 'ادعای دولتمردان برای بستن دهان منتقدان'

آیا منتقدان دولت یازدهم، در مقابل اشتباهات دولت گذشته ساکت بودند؟

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 356702
از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، ‌هر یک از منتقدان اصولگرا که درباره اقدامات اشتباه دولت، تذکری داده و نقدی را مطرح کرده است، متهم به سکوت و همراهی با دولت سابق و یا حتی همدستی با جریان انحرافی و مفسدان سال‌های گذشته شده است؛ تا شاید وی از ادامه انتقاد و روشنگری منصرف و ساکت شود!
آیا منتقدان دولت یازدهم، در مقابل اشتباهات دولت گذشته ساکت بودند؟
گروه سیاسی جهان نيوز "منتقدان دولت یازدهم که این چنین انتقاد می‌کنند، در دولت سابق کجا بودند و چرا در برابر اشتباهات مسئولان اجرایی دَم بر نمی‌آوردند". معلوم نیست اگر این بهانه هم برای این روزهای بخشی از دولتمردان و رسانه‌های حامی آنان وجود نداشت، چگونه می‌خواستند اشتباهات،‌ ضعف‌ها و اقدامات گاه شگفت‌آور خود را از کانون توجه افکار عمومی خارج کنند و به حاشیه ببرند؛ البته برخی مسئولان دولتی حتی این بهانه را دلیلی بر درستی مسیر و عملکردشان می‌پندارند و اینگونه به خود تسلی می‌دهند.

در آخرین نمونه آن، اسحاق جهانگیری،‌ وزیر دولت اصلاحات و معاون اول حجت الاسلام حسن روحانی در برابر انتقادات و سوالات بسیاری که منتقدان و ناظران سیاسی درباره هزینه مالی و جزئیات جشن جنجالی سعدآباد مطرح کردند،‌ همین شیوه "فرار به جلو" را انتخاب کرد. او در صفحه شخصی خود در سایت فیلترشده "فیس بوک" نوشت: "پیش خودم گفتم منتقدین ما که اینطور رگ های گردن را به حجت قوی کرده اند کجا بودند وقتی که در دولت قبل جلساتی با دعوت از ایرانیان مقیم خارج کشور و استقرار در هتل پنج ستاره، با پرداخت کلیه هزینه ها از جمله هزینه بلیت و گاهی تا ده هزاردلار برای هر نفر با آن همه ریخت و پاش برگزار می کردند؟ جالب است که در آن زمان آرام و خاموش و حتی دعاگوی دولت بودند ولی امروز به یک برنامه رسمی اینطور با توسل به دروغ، گیر می دهند. پیش خود گفتم: قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را."

این شیوه تبلیغاتی در هفته‌های اخیر رویه‌ای شده برای کنار زدن منتقدان و سپر قراردادن آن در برابر انبوه انتقاداتی که از عملکرد دولت یازدهم مطرح شده است؛ انتقادات در موضوعاتی همچون پنهان‌کاری در مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو، رویکرد نادرست در عرصه فرهنگی،‌ تغییرات گسترده مدیران و روی کارآوردن سیاسیون تندرو، ناتوانی در کنترل قیمت‌ها،‌ توزیع پراشکال سبدکالا،‌ سکوت و استیصال در برابر فشار و تحقیر غربی‌ها، بستن رسانه‌های منتقد و فشار به منتقدان، برگزاری جشن‌ها و سفرهای پرهزینه و اشرافی، واردات گسترده کالا بویژه از چین همزمان با سردادن شعار اقتصاد مقاومتی و...

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، ‌هر یک از منتقدان اصولگرا که درباره اقدامات اشتباه دولت، تذکری داده و نقدی را مطرح کرده، متهم به سکوت و همراهی با دولت سابق و یا حتی همدستی با جریان انحرافی و مفسدان سال‌های گذشته شده است؛ تا شاید وی از ادامه انتقاد و روشنگری منصرف و ساکت شود!

هرچند نادرستی محتوا و کم و کیف این ادعا برای مسئولان منصف دولت یازدهم و ناظران مستقل سیاسی روشن است و این اتهام‌زنی مفری جز برای فرار از پذیرش حقیقت و توجیه عملکرد اشتباه نیست اما جهان نيوز برای اثبات نادرست بودن آن بخشی از انتقادات صریح و بی‌پرده اصولگرایان از دولت سابق را مرور می کند؛ انتقاداتی که حتی تا کشاندن معاون اول رئیس جمهور به دادگاه و انزوای یاران غار و خط قرمز رئیس جمهور سابق هم پیش رفت و هیچ روزی نبود که دولتمردان سابق از عواقب اقدامات اشتباه خود، تصور "در امان بودن" بکنند.

برای این کار از اتهامی شروع می‌کنیم که معاون اول آقای روحانی مطرح کرده است. به دلیل اینکه میزان انتقادات و حوزه آن محدود به چند رسانه نبوده است،‌ جهان نيوز با توجه به محدودیت حجم و چارچوب خبر، تنها بخشی از انتقاداتی را که خودش تولید یا به نقل از دیگر رسانه های اصولگرا منتشر کرده، مرور می کند.

خلاف ادعای آقای جهانگیری، انتقادات اصولگرایان به همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در دولت سابق آنقدر سنگین و پر حجم شد که متولیان برگزاری آن را در یک انفعال کم سابقه قرار داد و مجبور به توضیحات چندین باره کرد. در ادامه مطلب چند تیتر از دهها مطلبی را که جهان نيوز در این باره منتشر کرده، می خوانید:

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی: سرمایه ایرانیان مقیم خارج با همایش و کارت دعوت جذب نمی شود

آخرین آمار از تعداد جاسوس ها در یک همایش رسمی

سرو مشروبات الکلی و رقص مختلط در همایش ایرانیان خارج از کشور

دف و تار دختران در همایش ایرانیان مقیم خارج

دعوت از فتنه گران؛ اسناد جدید کیهان از همایش مشائی

دعوتنامه دولت برای هوشنگ امیر احمدی منتشر شد!

اختلاس بزرگ بانکی،‌ مشهور به اختلاس 3000 هزار میلیاردی از دیگر مواردی است که دولتمردان و سیاسیون انتقادناپذیر کنونی مدعی اند که با سکوت و همراهی اصولگرایان و منتقدان دولت یازدهم همراه شده است. یک مشت از خروار مطالبی را که جهان نيوز در این باره تولید و منتشر کرده برای روشن شدن کیفیت این ادعا ببینید:

دهقان: تخلف وزیر اقتصاد محرز است

موضع قهرمانانه وزير اقتصاد در برابر فساد بانكي

اختلاس بزرگ، ۲۷ شهریور را فراموش نمی کند

سؤالات کلیدی درباره اختلاس بزرگ

اختلاس تاریخی نتیجه جدی نگرفتن کدام توصیه‌ها بود؟

آژیر خطر!

نگرانی از محل هزینه کردن این ۳ هزار میلیارد تومان

اعترافات جدید و میلیاردی جعبه سیاه اختلاس درباره آقای 'م. ر'

اولین جایی که فساد 3 هزار میلیاردی را کشف کرد کجا بود؟

آیا "الف.م" در دادگاه فساد بزرگ حاضر می‌شود؟

سئوالی از رییس جمهور که از صدا و سیما پخش نشد

بزرگترين اختلاس تاريخ كشور چگونه لو رفت؟/ناگفته هائی از اختلاس 3 هزار میلیاردی

شاهکارهای جالب عامل اختلاس‌ بزرگ

حضور متهم فساد بزرگ بانکی در جلسات مهم دولتی+تصاویر

اعتماد به نفس اختلاس گر بزرگ در زندان!

نقش جریان انحرافی در اختلاس نمایان است

در دولت سابق،‌ گرچه محمود احمدی نژاد عنوان کرد کابینه اش خط قرمز است اما برای اصولگرایان تحول‌خواه این ادعا محلی از اعراب نداشت و مفاسد و اشتباهات یاران نزدیک رئیس جمهور هرگز از تیغ تیز انتقاد آنان در امان نماند. اصولگرایان بویژه طیف تحول خواه در این عرضه هم پیشتاز بودند. تعداد مطالب منتشره در این موضوع بسیار زیاد است اما برخی نمونه‌های آن را در ادامه ببینید:

افشاگری جدید نادران از عملکرد رئیس ستاد مبارزه با فساد

بگومگوی نادران و وزیر علوم درباره مدرک تحصیلی رحیمی

ابراز امیدواری زاکانی نسبت به برخورد با دانه درشت های اقتصادی در آینده نزدیک


رانتخواري بزرگ در شركت خصوصی متصل به مشائی و بقائی

نوری زاده: نظر مشایي همان حرف شاپور بختيار است

یک تصویر سه بعدی از 'حلقه انحرافی'

حلقه اول یاران احمدی نژاد از کجا به کجا رسید!

حاج منصور ارضي هم درباره مشائي مي گويد

اوصاف مشایی از دیدگاه احمدی‌نژاد +جدول

احمدی نژاد افشا می کند؛ مشائی حمایت!+سند

ادعاي كارمند مشايي: همه اصولگراها بجز رئيس جمهور جريان انحرافي هستند!

رئیس جمهور می توانست دستور رهبری درباره مشایی را اجرا نکند

ماجرای زانتیای مشکی مشائی و دعوت از جاسوس، بهائی و سلطنت طلب

سالگرد انتصاب تلخ +تصاویر

فردی که برخی اطرافیانش غرق فساد هستند نمی‌تواند مدعی‌مبارزه با مفاسد باشد

وابستگان به قدرت نباید مصونیت داشته باشند

زاکانی: برخی معاونان آقای وزیر زندانی‌اند/ علت اصرار جریان انحرافی بر کنار زدن مصلحی


در موضوعات انتقادبرانگیز دیگر از ماجرای انتصاب اسفندیار مشایی به سمت معاونت اولی رئیس جمهور و انحراف عقیدتی، سیاسی و اقتصادی جریان انحرافی گرفته تا عزل و نصب‌های جنجالی مانند برکناری ناگهانی منوچهر متکی یا حجت الاسلام مصلحی و اجرای نادرست هدفمندی یارانه ها،‌ طیف غالب اصولگرایان در میدان انتقاد از اشتباهات حاضر بودند و دولت را برای برگشت به مسیر صحیح در فشار رسانه ای و سیاسی گذاشتند.

اما جالب آنکه در اغلب این موضوعات،‌ واکنش درخوری از جبهه اصلاحات دیده نشد که حتی وقتی بوی ایستادگی جریان انحرافی در مقابل ارزش ها به مشام می رسید،‌ یا سکوت یکپارچه بر جبهه اصلاحات حاکم بود و یا فعالان فرصت طلب این جریان فضای ایجاد شده را میدانی برای مچ گیری و انتقام کشی از رقیب اصولگرا دیدند؛‌ بی آنکه اندکی به منافع ملت و کشور بیندیشند.

با توجه به این واقعیت ها،‌ روشن است که ادعای امثال آقای جهانگیری تنها یک "بهانه جویی" برای بستن دهان منتقدانِ اقدامات نادرست و حساب‌نشده خود و دولت و فرار از پاسخگویی مستدل و مستند به سوالات افکار عمومی است؛ زیرا با فرض اینکه حتی اگر منتقدی حامی عملکرد دولت سابق هم بوده باشد،‌ طبیعی است که حق انتقاد و گرفتن پاسخ از دولتمردان کنونی را دارد و مسئولان اجرایی آنچنان که خود وعده و شعار داده و می دهند،‌ موظفند به سوالات و انتقادات اصولی و همه گیر جامعه پاسخ صریح بدهند و دنبال توجیه و برچسب زدن بر منتقدان و درخواست های بحق آنان نباشند؛ بویژه اینکه فعالان این جریان همواره مدعی شعار "زنده باد مخالف من" بوده اند چه رسد به منتقدان.

اکنون باید دید دوران "تو چون قبلا ساکت بودی،‌ اکنون حق انتقاد نداری" کی به پایان می رسد و آن بخش از دولتمردان ناکارآمد و بهانه‌جو چه زمانی حقوق منتقدان را به رسمیت می شناسند و بر کرسی پاسخگویی خواهند نشست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مـرتـضـی
حالا که نوبت خودشون شده دولت تو دَس گرفتن انتظار داری بیان دریچه انتقاد از خودشون رو وآ کنند ؟؟
این بهونه جویی ها هم همش واسه مزاح و تمسخر مطرح می کنن اگرنه خودشونم اینقدر دیگه تو جاده خاکی نیستن
ارمیا
ممنون جهان جان شاید دیروز بیش از یک ساعت داشتم دنبال اینگونه موارد توی سایت شما و الف میگشتم...
دوستان سرشونو از تو فیسبوک و دیگر رسانه های مساله دار در نمیارن بعد همه رو هم به کیش خود میپندارن...
ان مردمی که 24 ساعته بهش فحش می دادن و سکوت می کرد اکنون رفته است
حسن خان الان تحمل یه ذره نقد نخودی صداوسیما رو نداره نمونش همین مجری برنامه دوم تلویزیونی که دکتر جان اونو یه مشکل پنداشت.
آن مردی نه مردمی
حامد
سلام
می دانیم که شما ید طولانی در لگدمال کردن دولت قبل رو دارید واز این باب زیاد به خودتون می نازید چرا ماجرای 900میلیارد برای نمایندگان توسط مشایی رو که آقای زاکانی گفت نزدید یا بزرگترین خطر از صدر اسلام به بعد یعنی بزرگتر از شمر ویزید شما رسانه تکو صدایی روحیه تان نظامی است وگرنه حجداقل یک نظر می زدید درود براحمدی نژاد در ضمن جلیلی رای نداره زیاد زور نزنین
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه متوهمین شفای عاجل عنایت فرماید...
ابراهیم
Tajikistan
در مورد جلیلی و درود بر احمدی نژاد ش موافقم بخصوص جلیلی که الکی دارید زور میزنید
علیرضا
خیلی جالب بود
امیدوارم همیشه همینطور مستند، با مخالف جدال احسن کنیم.
ارائه مستندات دهان مخالف را میبندد و زبان موافق را برای دفاع و پاسخگویی گویا میکند.
مهناز
مطلب خوبی بود. آقا جان! فعلاً بازار منتقدکشی و فرافکنی و مظلوم‌نمایی داغ داغ است. امیدوارم قاطبة مردم ایران و خصوصاً کسانی که به حسن روحانی رأی دادند بعد از همه افتضاحات او و دولتمردانش، حقیقت ماجرا را فهمیده باشند و برای دوره بعدی ریاست‌جمهوری، حتماً به فرمایشات و رهنمودهای سید علی خامنه‌ای عزیزتر از جانم توجه کنند و کسی را انتخاب کنند که عزت‌شان را در دنیا پایمال نکند.
بسیار عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود متشکریم
Sweden
ما که میدانیم زمان احمدی نژاد چه انتقادات سختی از او و جریان انحرافی نشد.اصلا کلمه جریان انحرافی و فعالیت های خلاف مصالح کشور و نظام را خود اصولگرایان کشف کردند. اقایان مثلا اصلاح طلب باید جواب بدهند خودشان چه انتقاداتی از ان جریان انجرافی کردند! ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست تا زمانی که کفکگیر اقایان اعتدال و تدبیر به کف دیگ بخورد و مملکت در اثر انتقاد ناپذیری به مشکلات فراوان برسد البته کک اقایان تدبیر این وسط گزیده هم نمیشود و انگار نه انگار اینها خودشان هم در این کشور دارند زندگی میکنند.
خدا عاقبت کار همه ما را ختم به خیر گرداند
Iran, Islamic Republic of
این انتقادات در برابر ثنا گویی های فراوان و معجزه ی هزاره سوم گفتن و به بهشت نمیروم مگر احمدی نژاد انجا باشد .... خیلی ناچیز و تصنعی است. به علاوه اینها برای سالهای آخر دولت است و همچنین سکوت در برابر 11 روز خانه نشینی و ایستادن مقابل رهبری و عدم اجرای حکم حکومتی و یکشنبه سیاه مجلس و 45 درصد تورم و رشد اقتصادی منفی 5/8 و صدور قطعنامه های پیاپی از شورای امنیت و پارلمان اروپا و تخلفات قانونی فراوان از جمله حمایت صریح از یک نامزد انتخاباتی و حضور در وزارت کشور و بی توجهی به اسناد بالا دستی...
افرين به اين نظر
pldn
اما علمکرد دولت قبل انقدر بد بود که خودتان اگر انتقاد نمی کردید خجالت می کشیدید پس مجبور بودید که کمی هم انتقاد کنید
ارمیا
یعنی به جای همه چیز شما "رو" دارید (همون که مث سنگ پای قزوینه)
به جای انصاف...
به جای جرات قبول اشتباه و به جای خیلی چیزهای دیگه که جاش اینجا نیست بگم...
اون زمانی که هیج کس از احمدی نژاد چیزی نمیدونست و شما هم هی آسمون ریسمون میکردین و سعی میکردید از جرز دیوار سوژه در بیارید برای کوبیدن دولت متقن ترین و محکم ترین انتقادات رو همین اصولگرایان مثل کیهان و جهان به احمدی نژاد میکردن...
ولی فرق منش اصولگرایی با شما اینه که از روی هوای نفس انتقاد نمیکنه به خاطر همینم هست که از کارهای مثبت دفاع میکنه چه در دولت قبل چه در این دولت...
جهان جان افتخار میکنیم بهت...
اصولگرایی یعنی انصاف
اصولگرایی یعنی نجابت
اصولگرایی یعنی آزادی بیان واقعی
اصولگرایی یعنی از منافع نظام و مردم دفاع کنی حالا توی هر دولتی باشه...
اصولگرایی یعنی حقیقت رو بگی حالا چه دو مورد دوست باشه چه غیر دوست
اصولگرایی یعنی "لا تخافون لومه لائم"
اصولگرا انتقاد رو از خودش شروع میکنه
درود بر منش اصولگرایی چه اصولگرا باشد چه اصلاح طلب!
مطمئن باش نکات مثبت قبل دولت قبل از این دولت بیشتر بوده. البته اشتباه هم داشته که اصولگرایانی که اهل معامله نبودند تذکر دادند و بد و بیراه هم شنیدند
Iran, Islamic Republic of
در واقع یکی مثل بنده دیگر تحت هیچ عنوانی حاضر نیستم به احمدی نژاد اعتماد کنم...
اما در همین حال خدا را گواه میگیرم که حتی یک موی گندیده احمدی نژاد با کرور کرور امثال روحانی و خاتمی و هاشمی قابل قیاس نیست
آفرین!
محمد رضا حدادیان
Iran, Islamic Republic of
این دولت ما دولت تدبیر و امید است؟ یا دولت تعلیق به اعجاز کلید است؟
این دولت ما دولت نقاد پذیر است گر منتقدش جاهل و عقلش نرسیدست
این دولت ما دولت دانش و سواد است بین برق سوادش که به افاق جهیدست
این دولت ما دولت مردان جلیل است زین سوست که رنگ از رخ کفار پریدست
این دولت ما دولت مرد دیپلمات است مانند ظریف کسی سپه دار ندیدست
این دولت ما دولت لبخند به دنیاست با خلق خوشش تمام دنیارو خریدست
بر باد شده تمام خونهای شهیدان این دولت ما دولت تدبیر و امید است؟
Germany
خیلی به موقع و جالب بود زنده باد جهان نیوز
خدا خیرتون بده با این مطلب مستند و محکم. دولتی ها لطفا ساکت نمونن!
United States
جهان ترسیدیا !
از افعال معکوس استفاده کردی یعنی؟
جهان و ترس!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حالش خوب نبوده... یه چیزی پرونده...
یک سایت خبری باشه که شجاعانه حرف بزنه بگردی میبینی فقط جهانه. هم این دولت هم دولت قبل. همین الان هنوز که هنوزه دار و دسته مشایی میان گه گاه بد و بیراه به جهان میگن.
صدرا
این مورد لا اقل برای بنده کاملا محرز است که افرادی مثل آقایان زاکانی ، توکلی ، نادران ، دهقان چه در دولت قبل و چه حالا در بحث مفاسد اقتصادی بدنبال منافع مردم بوده اند و بدون وابستگی جناحی، عیب و ایراد (احتمالی) دولت ها رو گوشزد می کنند.
حسن
به نظرم دولت فعلی و حامیانش به دنبال دوای درد مردم اند اما اصولگرایان تنها به جیب خودشان می اندیشند. این را در عمل دیده ایم و نمی توان منکر آن شد.
عصمت بابلی
خس ! نظرت برای در کوزه کار آیی داره
Iran, Islamic Republic of
شما یا کلا نمیدونی جیب چیه؟ یا معنی دوام و درمون رو برعکس فهمیدی
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) ممنون که موجبات خنده و شادی فراهم میکنید برای ملت.
علی اصغر
اصلاح طلبان طالبانی چقدر تبلیغ کردندکه اگه جلیی بیاد همان احمدی نژداه و اگر روحانی بیاد کشور گل و بلبل درست میکنه با کلید کذایی حال آقایون هرگندی که میزنند میگن دولت قبلی هم اینطوری بود پس چرا از اول نگفتید میخواهیم بدتر از دولت قبلی عمل کنیم پس کلید و تدبیرو دولت راست گویان و حقوق دان امیدو اعتدال حرمت پاسپورت و زبان تکریم و صد تا شعار دیگه کجا رفت مردم هم فهمیده اند به این دولت هیچ امیدی نیست تاحرف بزند دولت قبلی را به رخ آنها میکشند .
Iran, Islamic Republic of
صادقانه بگویم... این دولت توانایی ندارد...
س
احسنت به نکته خوبی اشاره کردی
Iran, Islamic Republic of
برخی منتقدین اینطرفی: اونطرفی ها اشتباه می کنند.

برخی منتقدین اونطرفی: اینطرفی ها اشتباه می کنند.

مقصیر کیه...؟

راه حل: مناظره زنده تلویزیونی
با نظرت کاملا موافقم اما با حضور کارشناسان و مجریان سیاسی و اقتصادی نه با مجری گری اقای حیدری
اسمعیل غزاله
سلام
یاد بچه های شهید و همرزمانم بخیر که بلند شوند و ببینند به نام حضرت صدیقه کبرا(ع) و به کام اشراف و ... ثمره خونشان را چگونه میخورندو میبرند.
کلنگی را که معاویه در شام به زمین زد و حکام وقت را با توجیه همسایگی با روم خام کرد امروز عده ای .... به بهانه جشن برای معصومین بدست گرفتند و بر زمین میزنند وای بر شما . پناه میبرم به خدا ...
آواره
آرى اينچنين است برادر اسماعيل غزاله! ياد ساير شهداى انقلاب و جنگ به خير كاش ميبودند و ميديدند كه كسانى با نام مهرورزى و عدالت پرورى و خدمت به قشر محروم جامعه چگونه از واريز كردن 53 ميليارد دلار پول نفت به خزانه خوددارى كردند؟ و جالبتر آنكه عليرغم گزارش رسمى دستگاههاى نظارتى و سؤال پى در پى افكار عمومى هنوز هيچ مسؤل يا نهادى حاضر نشده تا آقايان را بازخواست كند
عبدالله
کار شما انتقاد نیست هوچی گری وابرو ریزی است وبه دنبال بهم ریختن کشور هستید حرف کلنگی می زنید نه حرف باحساب وکتاب!!
مهدي
واقعا همينطوره... حرف دل مارو زدي.
بعله. اگر منتقدان در برابر انحراف و بخور و بچاب آقایان ساکت باشند، حتما اسم این کار میشه باحساب و کتاب.
لطفا این عینک جناح بازی رو از رو چشماتون بردارید و دغدغه توده ملت رو ببینید.
تا 100 سال آینده همه مشکلات تقصیر احمدی نژاده.

تا 200 سال آینده تنها کسانی حق انتقاد دارند که در دوره 8 ساله احمدی نژاد انتقاد کرده باشند.
جالب بود ممنون.
علي
من از خبرنگاران جهان نيوز خواهش مي كنم درباره معاون ... و .... يك گزارش تهيه كند.
اگه مي خواهيد بيشتردرباره اين مرد بدانيد لطفا درباره معادن زغال سنگ شهرستان .... در مازندران گزارش تهيه كنيد كه چطور با يك اختصاصي سازي ميليادرها تومان پول بيت المال را به هدر دادن
حامد
علی رغم اینکه یک کارمند بازنشسته هستم ، چون عزت و اقتدار کشور اسلامی برایم مهم بود از گرفتن یارانه انصراف دادم تا به افراد نیازمند تر بیشتر توجه شود ، ولی با اخباری که این چند روز شنیده ام عزاب وجدان گرفته ام که ایکاش این پول را می گرفتم و خودم به نیازمندان کمک می کردم چرا که به این حضرات نمیشود اعتماد کرد چون از قرائن ایجوری تلقی میشود که این ها بیشتر فکر ... هستند تا مردم نیازمند ، خداوند آنها را در مسیری که امام عزیز و رهبری حرکت میکنند قرار دهد و کمی نیز به فکر دهک های پائین باشند
شک ندارم اولین نفری که واسه یارانه ثبت نام کرد خودت بودی
...
این جواب کلیشه ای همه اقایان حتی در سطح جامعه است و اصلا گوئی چنان است که تخلف مجاز است انهم بدلیل تخلف قبلی ها . کسی هم نمیگوید بد، بد است از هرکه باشد .
بقو ل معروف مهمان مهمان را نمیتواند ببیند صاحبخانه -ملت- هر دو را
سید رضا علوی
با با اینارو ولش کنبد برید سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد ببینید که چه آمارهایی در طی این 7 سال گذشته دادند که همه ... و تازه صداش دراومده یعنی این آقایون منتقد فعلی قبلا و در طی این 7 سال کجا بودند.
این قضیه 3000 میلیارد انقدر بزرگ و غیر قابل هضم بود که اگه چیزی راجع بهش نمینوشتین خودتون رو ضایع میکردین... پس ادعای منتقد بودن بی جناح رو نکنین...
چرا راجع به سفر خانوادگی دولت با کل پاچه خواراشون به نیویورک چیزی نزدین؟؟؟...
یا چرا اون زمان که ریگی مثل آب خوردن هموطنانمون رو میکشت یقه دولت رو نمیگرفتین؟؟؟
الان تا روحانی رفت کیش همه جا جار زدین، یا سر همون مرزبانای ایرانی هوچی گری کردین...
این مطلبتون فقط بیشتر ضایعتون کرد...
fatemeh
خانم جان، من از طرف کسانی که این افتضاح بزرگ را به نام شما به بار اوردند و به روی مبارک هم نیاوردند عذر خواهی میکنم .
همون انتقادات بیجا و بعضا بهونه های بنی اسرائیلی که بیشتر بازی رقابتی و انتخاباتی بود باعث قدرت گرفتن اینا شد.
هنوز یادم نرفته وقتی یه زلزله تو کشور میومد همین روزنامه شهرداری چقدر سیاه نمایی میکرد و حالا انگار نه انگار...

به عبارتی از ماست که بر ماست.
اینها تاوان همان ظلمهایی است که به احمدی نژاد کردید
تازه اول عشق است...
Iran, Islamic Republic of
بیا احمدی نژاد ولی بدون مشایی
آدمیزاد
Colombia
مشکل آقای احمدی نژاد این بود و هست که
مطابق میل بعضی قدرتمندان درون نظام و قدرتهای بیگانه حرف نمی زند ،بنابراین دسته بندی های سیاسی (اصول گرا همراه با لیبرال ...) ازو حمایت نکردند و نمیکنند و حتی اگر دوباره کاندید شود احتمالا رد صلاحیت خواهد شد.
رضا
احسنت مطلب خوبی بود، همین حرفها تو گلوم گیر کرده بود.
United States
كارتان براي خدا نيست
اتهاماتي كه اشتباه بود و مشخص شد را دوباره تكرار كرديدز
ايا از هاشمي تبعيت مي كنيد؟؟؟
حسن
حرف دل منتقدان رو زدید با این مطلب. خدا خیرتان بدهد.