سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

بازسازی غزه ۱۸ سال زمان نیاز دارد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 376403
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف " اعلام کرد: در نتیجه اقدام نظامی اسرائیل در غزه، بیش از ۱۷ هزار باب منزل مسکونی ویران شده که بازسازی آن حدود ۱۸ سال وقت می طلبد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه العالم، یونیسف اعلام کرد که در درگیری دو روز اخیر ارتش رژیم اسرائیل با گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه دستکم ۹ کودک جان خود را از دست دادند.

"پرنیل آیرون ساید" نماینده دفتر یونیسف در غزه در کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: براساس اطلاعات جدید، در جنگ اسراییل علیه غزه ۴۶۹ کودک فلسطینی به قتل رسیدند و کارشناسان ما نگرانند که این تعداد در آینده نزدیک افزایش یابد.

این نماینده همچنین از آسیب های روحی و روانی وارده به کودکان فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و نگرانی از آینده آنها خبر داد و گفت: ۳۷۳ هزار کودک فلسطینی از نظر روحی و روانی به کمک فوری نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود ۵۰ تن از کارشناسان یونیسف در نوار غزه مشغول به امدادرسانی و ارایه راهنمایی های لازم به کودکان هستند.

آیرون ساید افزود: در نتیجه اقدام نظامی اسرائیل در غزه، بیش از ۱۷ هزار باب منزل مسکونی ویران شده که بازسازی آن حدود ۱۸ سال وقت می طلبد.

نماینده دفتر یونیسف در غزه همچنین تصریح کرد که در حمله ارتش اسرائیل به غزه ۲۱۹ باب مدرسه آسیب جدی دیده و ۲۲ مدرسه به طور کامل تخریب شده است.

آیرون ساید گفت: خسارت های حمله اخیر اسرائیل به غزه از مجموع دو درگیری قبلی که در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی در غزه اتفاق افتاد، بیشتر است. خساراتی که به زیرساخت های برق و آب غزه وارد آمد، منجر به کمبود شدید و چندین هفته ای آب سالم برای فلسطینیان شده است.

نماینده دفتر یونیسف در غزه خاطرنشان کرد: آب بهداشتی که اکنون در دسترس است، فقط برای آشامیدن استفاده می شود و برای استفاده در موارد بهداشتی دیگر کافی نیست و این امر می تواند منجر به افزایش بیماری های مسری مانند "گال" شود.

وی خواستار پایان محاصره غزه شد و افزود: جامعه بین المللی نمی تواند بازسازی غزه را بر اساس شرایط پیشین بپذیرد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که وزارت اقتصاد فلسطین نیز از خسارت ۴ تا ۶ میلیارد دلاری ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به غزه خبر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *