شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کاهش ۵ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 356801
قیمت جهانی طلا امروز با ۵ دلار و ۴۰ سنت کاهش به ۱۲۷۸ دلار و ۳۰ سنت رسید که خروج سرمایه و کاهش تقاضای خرید از عوامل کاهش قیمت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از "کیتکو" قیمت طلای جهانی در لحظه انتشار با ۵ دلار و ۴۰ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۲۷۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

رویترز در تحلیل قیمت طلا نوشت:، قیمت طلای جهانی روز چهارشنبه اندکی بالا رفت اما در همان سطح دو ماه گذشته باقی ماند. طلای جهانی دو ماه گذشته به دلیل کاهش سرمایه و تقاضا کاهش یافته است، همچنین تقاضای جواهرسازان نیز به دلیل اینکه آنها منتظر افت بیشتر قیمت هستند پایین آمده است.

براساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار بیکاری در امریکا و آمارهای سفارش کالاهای ماندگار هستند. آنها معتقدند این آمارها سرنخی برای تعیین سلامت اقتصاد بزرگترین اقتصاد جهان در اجلاس پیش روی فدرال‌رزرو برای تعیین نرخ بهره خواهد بود.

طلای جهانی امروز صبح یک دلار و ۴۶ سنت افزایش یافت و به ۱۲۸۴ دلار و ۷۵ سنت در هر انس رسید.

جویس‌لیو یک تحلیل‌گر گفت: علائم چالش‌برانگیزی در قیمت طلا وجود دارد و تصور می‌کنم معامله‌گران منتظر سقوط بیشتر قیمت هستند و در بازار نقدی طلا انتظار حمایت بیشتری از قیمت ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۸ دلار هر انس طلا می‌رود.

بر اساس این گزارش با هر گونه تنش ناگهانی در اوکراین انتظار افزایش قیمت طلا می‌رود به ویژه در این زمان که معامله‌گران در انتظار علائمی هستند که قیمت را پایین یا بالا بکشد.

وزیر امورخارجه روسیه سرگی‌لاوروف ایالات متحده امریکا را متهم به حمایت از تنش‌های اوکراین کرد و گفت: مسکو در صورت تهدید منافع‌اش واکنش نشان خواهد داد.

به هر حال، تاجران معتقدند در حال حاضر سلامت اقتصاد امریکا به عنوان تعیین‌کننده قیمت طلا در بازار در زمان نزدیک خواهد بود، این در حالی است که فقدان خرید فیزیکی احتمال دارد همچنان افزایش یابد.

تقاضای سرمایه‌گذاری در بزرگترین صندوق جهانی حمایت‌شونده توسط طلا (SPDR گلدتراست) شاهد خروج سرمایه زیادی است. هفته گذشته این صندوق ۹.۳ تن طلا را از صندوق خارج کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *