پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

محورهای‌ پیام رهبری به غرب+اینفوگرافی

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 403600
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به زبان انگلیسی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی از آنان خواستند اسلام را از منابع اصلی بشناسند و نسبت به عملکرد سیاستمداران خود در قبال مسلمانان تأمل و جست‌وجو کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، انتشار پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی و غربی (اینجا) داشت. پیگیری درست و منطقی و انتقال صریح و بی ابهام پیام رهبری انقلاب به گروه های هدف یعنی جوانان غربی که معظم له سیاستمداران را عامدانه از اهداف این پیام کنار گذاشته اند نیازمند ورود جزئی و برجسته کردن مفاهیمی است که در این پیام تاریخی به آن اشاره شده است. مفاهیمی که نیازمند تعریف و تبیین برای انسان غربی خاصه جوانان به زبان خود آنان است.

از جمله این مفاهیم چرایی عذرخواهی همراه با تاخیر چند ساله مقامات غربی، توصیه به جوانان اروپایی، دعوت به شناخت مستقیم و بی واسطه از اسلام، پیشینه اسلام هراسی ، انگیزه های ترس و نگرانی از آن، شناخت اسلام از طریق منابع اصیل، خودداری از پذیرش هرگونه پیش‌داوری درباره اسلام است.

در این نامه معظم له به مصادیقی از تلاش غرب در مورد «تحریک رعب و بهره گیری از آن و هراس آفرینی گوناگون در طول تاریخ» اشاره کرده و نمونه های این موضوع را بیان کردند که از آن جمله شرمساری تاریخ از برده داری در اروپا، سرافکندگی تاریخ اروپا و آمریکا از دوره استعمار، خجل بودن تاریخ از ستم بر رنگین پوستان و غیر مسیحیان، جنگ و خونریزی بین کاتولیک و پروتستان به نام مذهب و کشتار در جنگ جهانی اول و دوم به اسم ملیت و قومیت است که هریک نیازمند تحلیل و بررسی جداگانه برای تبیین این پیام می باشد.

بر پایه این گزارش محور های مهم نامه رهبری انقلاب به جوانان غربی در قالب داده نمایی (اینفوگرافی) جهت تسهیل در پیگیری اهداف این اقدام تاریخی به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی در اختیار مخاطبان گرامی قرار می گیرد.

برای دریافت فایل کامل اینفو فارس به زبان انگلیسی
بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دریافت فایل کامل اینفو فارس به زبان عربی
بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دریافت فابل کامل اینفو وبگاه‌ khamenei.ir به زبان فارسی
بر روی تصویر زیر کلیک کنید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *