جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاثیر یبوست بارداری بر سلامت جنین

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 448908
یک کارشناس طب سنتی گفت: زنان باردار هرگز نباید یبوست داشته باشند، چرا که یبوست عاملی است که موجب می‌شود به جنین غذای خوب نرسد و ضعف جنین را به‌همراه دارد. همچنین زنان باردار از مصرف غذاها و داروهایی که بازکننده خون قاعدگی است, پرهیز کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, سید جواد علوی اظهار داشت: یکی از مشکلات زنان باردار یبوست است که مصرف آش‌ و سوپ‌های ساده می‌تواند در رفع یبوست مفید واقع شود.

وی توصیه کرد: مصرف انجیر خیسانده در آب و آلوی خیس‌خورده برای رفع یبوست زنان باردار بسیار مفید است، همچنین یادمان باشد یک زن باردار هرگز نباید یبوست داشته باشد چرا که یبوست عاملی است که موجب می‌شود به جنین غذای خوب نرسد و ضعف جنین را به‌همراه دارد.

این کارشناس طب سنتی افزود: استفاده از مویز, گلابی شیرین, "به" و سیب شیرین برای زنان باردار بهترین مواد غذایی است. همچنین مصرف انار در دوران بارداری موجب غضروف سازی بهتر در جنین می‌شود و به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

* حرکت زن باردار موجب رسیدن غذای مناسب به جنین می‌شود

علوی ادامه داد: ورزش بسیار آرام مانند پیاده‌روی کوتاه برای زنان باردار مفید است و باید دانست که حرکت و فعالیت مناسبی که زنان باردار را خسته و اذیت نمی‌کند, بسیار مفید است چرا که حرکت زن باردار موجب رسیدن غذای مناسب به جنین می‌شود.

وی بیان داشت: مادرانی که در دوران بارداری حرکت و فعالیت مناسبی دارند نوزادشان پس از تولد باهوش‌تر و قوی‌تر است. زنان باردار سعی کنند غذای خود را کم‌حجم و باکیفیت مصرف کنند چرا که معده زن باردار ضعیف‌تر است و توانایی هضم غذای زیاد را ندارد.

* پیاده‌روی آرام موجب افزایش اشتهای زنان باردار می‌شود

این کارشناس طب سنتی گفت: زنان باردار غذاهای چرب و بسیار شیرین را از برنامه غذایی خود حذف کنند. پیاده‌روی آرام موجب افزایش اشتهای زنان باردار می‌شود.

علوی عنوان کرد: زنان باردار از مصرف غذاها و داروهایی که بازکننده خون قاعدگی است, پرهیز کنند؛ نخود, زیتون تلخ, لوبیا و کنجد بازکننده خون قاعدگی است.

وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی قابض و خوشبوکننده مانند "به" تنوری و ماساژ دست‌ها و پاها و نگاه داشتن دانه خشک انار در دهان به تقویت معده زنان باردار کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *