جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۶

محکومیت‌طلبه‌سیرجانی‌به ‌3سال‌و نیم‌حبس

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 268007
دادگاه ویژه روحانیت، حجت‌الاسلام علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی را به ۳ سال و نیم حبس محکوم کرد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام جهانشاهی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.
 
وی به عنوان متهم ردیف اول پرونده موسوم به طلاب عدالتخواه، به اتهام تشویش اذهان عمومی به 2 سال، اخلال در نظم عمومی به یک سال و توهین به مقامات قضایی به 6 ماه حبس محکوم شده است.
 
همچنین محسن شیرازی طلبه 19 ساله که مدیریت سایت «قیام یاران ولایت» را بر عهده دارد و اکنون همراه طلبه سیرجانی در اوین به سر می برد، به 2 سال و نیم حبس محکوم شد.
 
وی نیز به اتهام تشویش اذهان عمومی به یک سال، اخلال در نظم عمومی به یک سال و توهین به مقامات قضایی به 6 ماه حبس محکوم شده است.
 
گفته می شود احکام صادره برای این امروز صبح به شیرازی ابلاغ شده و رأی آنها بدوی و ظرف مدت قانونی قابل تجدیدنظرخواهی است.
 
حجت‌الاسلام جهانشاهی در حال حاضر در اتاق 1 بند ویژه روحانیت زندان اوین و محسن شیرازی در بند عمومی به سر می برند.
 
این دو تن حدود 4 ماه پیش در تجمع حمایتی از طلاب بروجردی آمر به معروف که از سوی دستگاه قضایی محکوم شده‌ بودند، بازداشت شدند.
 
در روزهای اخیر حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران در مجلس و جمعی از نیروهای ارزشی پیگیر پرونده طلبه سیرجانی و محسن شیرازی شدند.
 
حجت‌الاسلام جهانشاهی از سال 83 فعالیت‌هایش در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی را با مقابله با پدیده زمین خواری در سیرجان آغاز کرد و همراه با دو تن از طلاب عدالتخواه در آذربایجان «جبهه مردمی عدالتخواهی» را تأسیس کرد.
 
وی همچنین در اواخر دولت خاتمی «مجمع جوانان مسجدی» را در سیرجان ایجاد کرد و به فعالیت‌های مذهبی و امر به ‌معروف‌و نهی ‌از منکر می‌پرداخت.
 
طلبه سیرجانی  از سال گذشته در راستای تحقق فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدام به برگزاری پیاده روی‌های عدالتخواهانه در قم و تهران کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاهنگیان
حقش هست . فائزه هم به مقامات ، به اسلام ، به انقلاب ، به جمهوری اسلامی ، به رای مردم و ..... توهین کرد . محکوم شد به چند ماه هتل محدود شده ..............
United States
دوست عزیز اخلال در نظم عمومی می‌دانی یعنی چه؟! این طلبه سیرجانی خیلی خیلی خطرناک تر از بعضی ها است. بالاخره جلوی زمین خواری و فساد اقتصادی میخواسته بایستد و این گناهی نابخشودنی است....
هدی
اخلال فائزه 6 ماه!
اخلال طلبه سیرجانی 5/3 سال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
بله. 3.5 سال کمه باید 300 سال باشه. چرا داد میزنه جلوی زمین خواری را بگیرید . چرا میگه فساد اقتصادی هست. چرا پیاده روی میکنه(کار به این آرامی) و ....
United States
دوستمان درست میگوید . محکوم است چون به جای پیاده روی باید با BBC محاسبه میکرد.!!!
مصاحبه درست تره
آیا به نظر آقایون با توجه به احکام صادره در مورد برخی از آقازادگان این حکم عادلانه است
واین تذهبون......
علی
Iran, Islamic Republic of
فاین تذهبون
حال که مقام عظمای ولایت با این همه رافت اسلامی با آشوبگران علنی در خیابانها و براندازان برخورد فرموده چطور دستگاه قضا می تواند فقط بدلیل نحوه اعتراض چنین حکم سنگینی صادر نماید؟؟؟؟؟؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا جرمش چی بوده که باید این بلا سرش بیاد؟؟؟
یک طلبه
United Kingdom
ما هنوز هم یک گزارش دقیق از این بنده خدا نخوانده ایم که بفهمیم برای چی رفته زندان و حالا چرا محکوم شده !
البته دادگاه ویزه هم حکم بیمورد نمی دهد !
طلبه پاسخگو
Iran, Islamic Republic of
برای قوه قضایه و حوزه علمیه متاسفم.
این حق یک طلبه حامی رهبری نیست.
محسن
عدااااااااااااااااااااااااااااالت!!!!!!!!!!!!!!!!
... حتي اگر حرف و ادعاي ايشون مستند هم نمي بود نفس كارش كه بد نبوده! چرا اينقدر اختلاف هست بين راي قاضي دادگاه فائزه و مهدي و قاضي دادگاه اين بندگان خدا؟! چرا قاضيشو معرفي نميكنن كه ماهم بشناسیم؟! ...
احسان
Iran, Islamic Republic of
ای داد از قوه قضاییه با این عدالت در صدور احکامشون اون اقا زاده با رفتارش انقلاب و نظام رو ضایع کرد به 6 ماه حبس محکوم شد، اما این طلبه رفته از مبانی انقلاب دفاع کرده 3 سال و نیم حبس باید بکشه!!!
ای خدااااا
به داد دلمون برس!!!
خدیجه
امیدوارم هر چه زودتر امام زمان (عج) بیاد و جواب این بی عدالتیها رو بده