سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

درخواست کامرون از امیر قطر درباره داعش

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 388905
در دیدار نخست‌وزیر انگلیس و امیر قطر، طرف انگلیسی بر قطع سریع کمک‌های مالی مالی قطر از تروریست‌های داعش تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه (دیروز) در دیدار با امیر قطر از وی درخواست کرد سریعا با تدوین قانونی ارسال کمک‌های مالی به داعش را متوقف کند.

روزنامه انگلیسی تایمز نوشت «دیوید کامرون» روز چهارشنبه در دیدار با امیر قطر از وی درخواست کرد «فورا قانون قطع ارسال کمک‌های مالی به تروریست‌های داعش را به تصویب برساند».

« شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر که در سفر سه روزه خود در لندن به سر می‌برد روز چهارشنبه با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

با افزایش نگرانی‌ها پیرامون کمک‌های مالی قطر به تروریست‌های داعش، دیوید کامرون دراین دیدار بر قطع ارسال کمک‌های مالی از سوی این کشور ثروتمند حاشیه خلیج‌فارس به تروریست‌های داعش تاکید کرد.

قطر یکی از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی علیه داعش است اما مقامات این کشور متهم به ارسال کمک‌های مالی به تروریست‌های داعش هستند.

در گزارشی طی هفته‌های اخیر شبکه خبری پرس‌تی‌وی با انتشار تصاویری از تروریست‌های داعش نشان داد این تروریست‌ها از سیستم پدافند هوایی «اف ان ۶» استفاده می‌کنند که ساخت کشور چین است و پیشتر توسط دولت قطر برای مخالفان سوری ارسال شده بود .

همچنین روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف» در گزارشی به قلم «دیوید بلر» و «ریچارد اسپنسر» پیشتر نوشته‌بود که علیرغم اینکه قطر از بهترین متحدان آمریکا در خاورمیانه و نیز مالک برخی آثار در انگلیس است اما این کشور بزرگترین پشتیبان مالی تروریسم در خاورمیانه نیز هست.

علاوه بر این خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی ماه گذشته نوشت «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در کنفرانسی خبری در ماه شهریور اعلام کرد که کشورش مدارکی دارد و آن را تحویل سازمان ملل کرده که ثابت می‌کند سرویس اطلاعاتی قطر، ترکیه و عربستان مسئول مستقیم تأمین مالی تروریست‌های مسلح در سوریه هستند.

الجعفری در این کنفرانس خبری گفته بود سوریه مدارک رسمی و حقایقی را به دبیر کل سازمان ملل ارائه کرده که نشان می‌دهد عربستان، قطر، ترکیه و اردن در حمایت از تروریست‌های «جبهه النصره» و سایر گروه‌های تروریستی دست دارند.

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی تلگراف هفته گذشته و پیش از سفر امیر قطر به انگلیس نوشت به دلیل وجود ارتباط «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با تروریست‌های داعش و حمایت‌های مالی قطر از افراطیون تکفیری، مقامات انگلیس از سفر وی به این کشور نگران هستند و به دلیل ملاقات بین «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «شیخ تمیم حمدالثانی» امیر قطر در لندن، کامرون تحت فشارهای داخلیست تا از امیر قطر درخواست کند از کمک مالی به تروریست‌های منطقه دست بردارد.

امیر قطر در سفر سه‌روزه‌ای در انگلیس به سر می‌برد و تاکنون یادداشت‌تفاهم‌هایی پیرامون همکاری‌های امنیتی بین دولتمردان قطر و انگلیس امضاشده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اکثرحکام کثیف عربی قابل اعتمادنیستند