پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۳

کفاشیان: با ماندن کی‌روش مخالفم / شبی که عادل سیاه شد!

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 378203
در نظرسنجی برنامه ۹۰ مخاطبان رای به تمدید قرارداد کی‌روش دادند اما باید دید به گفته عادل بازی شطرنج‌گونه فدراسیون و وزارت به سود چه کسی به پایان می‌رسد؟
کفاشیان: با ماندن کی‌روش مخالفم / شبی که عادل سیاه شد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، برنامه ۹۰ شب گذشته با مجری‌گری عادل فردوسی ‌پور روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات مهم فوتبال ایران و همچنین مسابقات هفته ششم لیگ برتر را زیر زره‌بین برد.

بیش از یک ساعت از این برنامه اختصاص به بررسی انتخاب سرمربی تیم ملی و ماندن یا نماندن کی‌روش داشت و به همین مناسبت سوال نظرسنجی این برنامه هم در مورد ماندن یا نماندن کی‌روش طراحی شده بود.

میهمان ابتدای برنامه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بود که در رابطه با قرارداد کی‌روش به طور مفصل صحبت انجام داد اما در نهایت مشخص نشد که آیا فدراسیون به طور جدی حاضر به همکاری بااین مربی است یا اینکه به سراغ گزینه‌های دیگری خواهد رفت.

گزارشی درباره بودن یا نبودن کی‌روش پخش شد و پس از آن کفاشیان پاسخگوی سوالات بود.

*از سایر تیم های آسیایی برای حضور در جام ملت های آسیا عقب نیستیم. همین حالا قرار شده کی روش در پرتغال کارهای مربوط به اردوی تیم ملی را انجام دهد. نگرانی هم برای حریفان تیم ملی برای بازی های دوستانه نداریم ۱۰ روز در مهرماه و ۱۰ روز در آبان ماه برای تیم ملی برنامه داریم. بازی های باشگاهی هم از دید کادر فنی پنهان نمانده و آقاجانیان و خانبان آنالیزور تیم ملی هم بازی ها را می بینند و هم فیلم آم را ضبط می کنند تا در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دهند. البته برای بازی های دوستانه هم برنامه ریزی شده و حتی کی روش با تیم های خوب باشگاهی هم مذاکراتی کرده است تا تیم ملی ایران به مصاف این تیم ها برود.

* کی روش قبل از جام جهانی گفت که قراردادش را با تیم ملی ایران تمدید می کند اما راستش ما گذاشتیم تا بازی های جام جهانی تمام شود چون در صورتی که تیم ملی عملکرد خوبی نداشت این تمدید قرارداد وجهه خوبی نداشت. البته کی روش وقتی فهمید می خواهیم این کار را بکنیم از دست ما ناراحت شد. ما به سرمربی تیم ملی نامه کتبی دادیم که با این مبلغ مورد نظر حاضر به ادامه همکاری هستیم و پاداشی هم برای قهرمانی در آسیا در نظر داریم اما از او خواستیم از دستیارانش کم کند و به جای آن ۲ دستیار ایرانی را در کادر فنی‌اش داشته باشد و رقم کادر فنی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بالاتر نرود و او هم این مسائل را قبول کرد.

*ما و کی روش بر سر اصل قرارداد و مبلغ آن حرفی نداریم اما در این میان بحث های حقوقی به وجود آمد. مثلا او خواسته بود اگر پرداخت پولش دیر شد بهره بگیرد و یا اگر موضوعی پیش آمد که پیش بینی نشده بود از قوانین خارجی پیروی کنیم که البته ما گفتیم چنین موضوعاتی نباید باشد. بعد از آن به بحث فسخ قرارداد کی روش رسیدیم که برای آن ۳ مقطع در نظر گرفتیم؛ مقطع اول جام ملت های آسیا بود که به او گفتیم اگر در این مسابقات نتیجه نگیری کار سخت می شود. مقطع دوم هم تا بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که به کی روش گفتیم اگر مجوز حضور در جام جهانی را نگیرد قراردادش تمام خواهد شد و مقطع سوم هم خود جام جهانی است. البته با وی بر سر فسخ قرارداد به توافق نرسیدیم. قرار شد هر دو طرف فکر کنیم و او هم در این مدت زمانی به کشورش رفت تا کارهای اردوی تیم ملی در پرتغال را انجام دهد. * به کی روش پیامک زدم که او گغت پرتغال است و من هم از او خواستم تا در آنجا با تیم های دیگر برای بازی با تیم ملی صحبت کند. او حتی برای برگزاری اردو پرتغال، مجارستان و اسپانیا را به ما پیشنهاد داد.

* موضوع دیگر ما با کی روش مسائل مالی است. زمانی که او به ایران آمد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می شد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که آن زمان تربیت بدنی وقت از ما حمایت کرد.الان همین پول را بخواهیم به کی روش بدهیم در حدود ۸ میلیارد تومان می شود. ما خودمان می توانیم این پول را به سرمربی تیم ملی بدهیم اما تیم های نوجوانان، جوانان، امید و ... هم هزینه دارند و اگر بخواهیم همه منابع مان را برای سرمربی تیم ملی بگذاریم برای این تیم ها پولی نمی ماند که هزینه کنیم.

* هزینه های تیم ملی را با صعود به جام جهانی به دست آوردیم.پول خوبی هم از فیفا گرفتیم و گودرزی وزیر ورزش و جوانان هم حمایت های خوبی از ما انجام داد.

* ته دلم خیلی موافق آمدن کی روش به تیم ملی ایران نیست! البته باید دید صلاح فوتبال در چیست.من خودم انسان مادی هستم و می گویم می توانم ۲ میلیارد به مربی دیگری بدهم و بقیه پول کی روش را صرف تیم های پایه کنم اما وقتی می بینم مردم او را می خواهند به همین دلیل با کی روش پای میز مذاکره می نشینم.گودرزی هم سیاسی نیست و حرف هایش کاملا ورزشی است.

قراردادی که با کی روش می بندم باید شفاف باشد که اگر نهادهای نظارتی خواستند قرارداد او را ببینند بتوانم از قراردادی که بستم دفاع کنم.

*ناظمی پیجیده صحبت کرد، فردوسی‌پور علاقمند به ماندن کی‌روش

در ادامه مازیار ناظمی هم روی خط تلفنی برنامه آمد و در رابطه با تمدید قرار داد کی‌روش صحبت‌هایی را انجام داد و گفت که وزارت ورزش مشکلی با ماندن کی‌روش ندارد و اگر فدراسیون تصمیم‌گیری کند در این‌باره وزارت ورزش همکاری خواهد کرد. البته فردوسی‌پور صحبت‌های ناظمی را پیجیده دانست و اعتقاد داشت که بازی شطرنج گونه درباره ماندن یا نماندن کی‌روش میان فدراسیون و وزارت وجود دارد.

وی سوال نظرسنجی را هم از عادل پرسید که مجری برنامه هم رای به ماندن کی‌روش در راس کادر فنی تیم ملی داد.

در ادامه برنامه گزارشی هم از مراسم تشییع جنازه مرحوم مرتضی شکرانه داور فوتسال کشورمان پخش شد که یکشنبه شب دار فانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

علی خسروی کارشناس داوری برنامه بود و اتفاقات داوری هفته ششم لیگ برتر مورد بررسی قرار داده شد.

قسمت مربوط به ۹۰ درجه هم روی آنتن رفت و سوژه‌های هفته گذشته لیگ به تصویر کشیده شد.

در ادامه برنامه پروژکتور استودیو هم سوخت تا فردوسی پور و میهمانش سیاه شوند!

میهمان فوتبالی برنامه مهدی شریفی بود و هنگامی که فردوسی پور می‌خواست او را معرفی کند، استودیو به دلیل سوختن پروژکتور تاریک شد و چهره مهدی شریفی مهیمان برنامه و عادل فردوسی پور به خاطر کم بودن نور تا حدودی تیره شد که فردوسی پور به مزاح گفت که ما سبزه هستیم اما اینقدر سیاه نیستیم!

شریفی هم رای به ماندن کی‌روش داد و او را مربی بزرگ و فنی دانست.

در ادامه هم گزارشی از عملکرد لژیونرهای ایرانی پخش شد.

آمار نظرسنجی برنامه هم درباره ماندن یا نماندن کی‌روش پخش شد که بیش از ۷۰ درصد رای به باقی ماندن کی‌روش دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
نظر مردم مهم نیست. نباید این قرار داد استعماری امضا بشود.
فوتبال از همه جهت دارد به اقتصاد و فرهنگ و اخلاق این مملکت ضربه می زند بی آنکه سود مادی یا معنوی داشته باشد.
منم عین بقیه مخالف دستمزد زیاد به کی‌روش یا هر مربی دیگری هستم ولی ایا گزینه ای دیگه بجای کی‌روش هست؟
اقایون برن یه مربی بهتر و ارزونتر از کی‌روش بیارن کی اعتراض میکنه؟
وقتی گزینه انتخابی یکی هست دیگه بد و خوب بودنش چه فرقی میکنه؟
در ضمن همه میدونن مربی های داخلی در سطح کی‌روش نیستن و نه دانش این مربی رو دارن و نه فدارسیون بهشون اختیارات مربی های خارجی رو میده پس مقایسه کردن این دو گروه باهم از اساس باطله و قیاس مع الفارق هست!
اگر با همین روش پیش بریم شک نکنین بیشتر از قبل تو چاه نابودی فوتبال فرو میریم.
فراموش نکنین بازیکن بزرگ مربی بزرگ میخواد که ازش حرف شنوی داشته باشه و نه عین مربی های داخلی که حریف بازیکنان لیگ دسته یک هم نمیشن چه برسه لیگ برتر و تیم ملی!
مسخره کردن خودشون را. یا کی روش را جذب کنید یا ردش کنید...
با دست پس میزنن با پا پیش میکشن. این یکی از اخلاق های بد ما ایرانی هاست