پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان انتشار نتایج آزمون ارشد پزشکی

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 431104
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی که قرار بود امروز اعلام شود به فردا موکول شد.
به گزارش جهان، محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۱ تیر ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: قرار بر این بود که امروز چهارشنبه ۱۰ تیر ماه نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی اعلام شود اما به دلیل برخی مشکلات اعلام نتایج این آزمون به بعد از ظهر پنجشنبه ۱۱ تیر ماه موکول شد.

در ادامه پورکاظمی افزود: سال گذشته حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت داشتیم تصور می‌شود امسال نیز حدود ۶ هزار نفر ظرفیت داشته باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر قبول و مجاز شدند که امسال نیز تقریبا همین میزان اعلام خواهد شد‌.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در خصوص اعلام جزئیات نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی بیان کرد: جزئیات این نتایج اعم از تعداد خانم‌ها و آقایان پس از اعلام نتایج مشخص و اعلام خواهد شد.

وی در مورد آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی مطرح کرد: زمان برگزاری این آزمون به دلیل مقارن شدن با ماه رمضان از یکم مرداد ماه به هشتم مرداد ماه تغییر یافت.

پورکاظمی با اشاره به تعیین تاریخ آزمون ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی توسط وزارت بهداشت عنوان کرد: این آزمون توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود و وظیفه‌ی نظارت نیز بر عهده آنهاست وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تنها تاریخ برگزاری این آزمون را مشخص می‌کند تا به طور همزمان برگزار شود این آزمون در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و نحوه نمره دهی بر اساس ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی است. دستیاران پزشکی جهت ارتقا به سال بالاتر باید در این آزمون شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *