پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۰

رژه‌ تیم ایران با چادر در یونیورسیاد +عکس

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 431401
کاروان ایران پشت سر کاپیتان تیم ملی والیبال رژه رفت. چهار دختر ایرانی حاضر در این مسابقات با حجاب چادر در رژه شرکت کردند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیست و هشتمین دوره بازی های یونیورسیاد دانشجویان جهان در ورزشگاه مرکزی شهر گوانگجو به صورت رسمی اغاز شد.

ظرفیت ورزشگاه تقریبا تکمیل شده و پیش از پخش سرود ملی کره جنوبی ۵ جنگنده از فضای بالای استادیوم عبور کردند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل همزمان با افتتاحیه این مراسم پیامی تصویری ارسال کرد. رئیس جمهور کره جنوبی و شهردار گوانگجو نیز در محل افتتاحیه حضور دارند.

تیم کامبوج با ۲ نفر در مراسم افتتاحیه رژه رفتند. در این مراسم جمهوری چاد تنها به عبور پرچم خود بدون هیچ ورزشکار اکتفا کرد.

کاروان ایران پشت سر کاپیتان تیم ملی والیبال رژه رفت. چهار دختر ایرانی حاضر در این مسابقات با حجاب چادر در رژه شرکت کردند.

انگجو ششمین شهر بزرگ کره جنوبی و یکی از کلان‌شهرهای این کشور محسوب می شود که مستقیماً تحت اداره حکومت مرکزی قرار دارند.

این شهر همچنین تا سال ۲۰۰۵ مرکز استان جولا جنوبی (جولانام-دو) بود تا اینکه در این سال، مرکز اداری استان به روستای جنوبی نمک، در موآن انتقال یافت.

جمعیت این شهر بر اساس آمار سال ۲۰۰۶ برابر با ۱٬۴۱۵٬۹۵۳ نفر بوده و وسعت این شهر ۵۰۱٫۳۶ کیلومتر مربع است.


استادیوم ۴۰ هزار نفری شهر گوانگجو در فضایی جنگلی قرار دارد و مناظر اطراف استادیوم بر زیبایی های آن افزوده است. استادیوم در زمان نزدیک به اغاز مراسم تکمیل شد.

یونیورسیاد یک رویداد بین‌المللی چند ورزشی است که از سال ۱۹۵۹ میلادی در دو بخش ورزش‌های تابستانی و زمستانی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.


اولین بازی‌های جهانی دانشجویی در شهر پاریس و به رهبری یك فرانسوی به نام "ژان پیت ژان" در سال ۱۹۲۳ برگزار شد. در دوره زمانی میان سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۹ چند رویداد مهم ورزشی در شهرهای رم، پراگ، دارمشتات، پاریس، بوداپست،‌ تورین و موناكو برگزار شد اما با آغاز جنگ جهانی دوم اما، برگزاری باز‌ها هم متوقف شد تا اینكه پس از چندین سال فدراسیون بین‌المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو)در حركتی تازه و در سال ۱۹۵۷ به دعوت فدراسیون ورزش دانشگاهی فرانسه مسابقه‌هایی را برگزار كرد كه دانشجویان دو بلوك شرق و غرب در آن گرد هم آمدند. در سال ۱۹۵۹ و پس از توافق میان فیزو و اتحادیه جهانی دانشجویان، نخستین دوره بازی‌های دانشجویی تحت عنوان «یونیورسیاد» در تورین ایتالیا برگزار و قرار شد در كنار رقابت‌های تابستانی، بازی‌های زمستانی نیز انجام شود.


پس از یونیورسیاد تورین، ۲۴ یونیورسیاد دیگر هم برگزار شد و در کمتر از ۵ روز دیگر گوانگجوی کره جنوبی میزبان یست و هشتیمن دوره این رقابت ها خواهد بود.

آمریکا تا کنون با کسب ۱۱۵۵ مدال در این رقابت ها پر افتخار ترین کشور در ادوار مختلف یونیورسیاد دانشجویان جهان محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فقط میدانم باید آفرین گفت
خوب بعدش چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
چشم تو کور شد
حالا چرا اینقدر می سوزی ما که چیزی نگفتیم.
حسام
با سلام
احسنت به این خانمها محجبه خدا وند شما را عزت دهد و مقام بلند . اللهم عجل لولیک الفرج
دلتون رو به همين چيزها خوش كنيد
Iran, Islamic Republic of
آره داداشش
دلمون به همین چیزایی که از نظر شما دمده شده خوش هست
خوش هستیم نیازی به گفتن جنابعالی نیست شما هم برو یه. چیزی واسه دلخوشی خودت پیدا کن
چه چیزه مهمی ؟ عجب ؟
به به ما چنین بانوان متشخص و وزینی داریم دنیا ببیند
گرد نشسته بر چادر این بانوان زهرایی را باید سرمه چشم کرد و بوسید