جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط واردات خودرو به ایران

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۱
کد مطلب: 381506
مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه عضویتش در هیات نمایندگان اتاق به تسهیل تجارت کمک می‌کند، گفت: شرط واردات خودرو داشتن نمایندگی و خدمات پس ار فروش است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود کرباسیان ظهر امروز پس از آنکه با ۱۶۹ رای صندلی هفتم هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عنوان نایب رئیس اول را از آن خود کرد در مورد اولویت کاریش طی چند ماه باقیمانده از این دوره اتاق بازرگانی ایران گفت: مهم‌ترین هدف من کمک به بخش خصوصی و استفاده بیش از پیش از پنجره واحد فرامرزی است.

وی به این نکته اشاره کرد که اتاق نیاز جدی به اصلاح روش‌ها دارد افزود: توصیه سازمان‌ جهانی گمرک هم بر این است که با بخش خصوصی تعامل داشته باشیم. رئیس کل گمرک با تاکید براینکه هدف من ارتقا و توسعه تجارت است، افزود: سیاست ما مچ‌گیری نیست بلکه توسعه کشور است و مسئولیت بنده در امر واردات و صادرات است و حضورم در اتاق بازرگانی نیز می‌تواند به تسهیل این روند کمک کند.

کرباسیان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ۷۰ درصد خودروهای وارداتی خدمات پس از فروش ندارند و گمرک در این زمینه چه سخت‌گیری‌هایی دارد خاطرنشان کرد: شرط واردات و ثبت سفارش خودرو این است که نمایندگی خدمات پس از فروش داشته و شامل شرایط بهینه‌سازی سوخت هم باشد، در عین حال موسسه استاندارد و محیط زیست نیز باید مجوزهای لازم را بدهند و معادل خودروی وارداتی باید خودروی فرسوده از رده خارج شود. وی گفت: این موضوع احتمالا مربوط به مناطق آزاد است که شامل قانون گمرکی نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *