پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۸
۱۳۶
برخورد دوگانه قوه قضائیه با پرونده‌های دانه درشت‌ها؛

شتاب‌زدگی قوه‌قضائیه در پرونده احمدی‌نژاد/ در انتظار محاکمه سایر دانه درشت‌ها

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 327704
اگرچه طبق قانون می‌توان به تخلفات مسئولین دولتی رسیدگی کرد اما برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد به دلیل بی‌قانونی‌هایی که در زمان تصدی پست ریاست جمهوری انجام داده؛ این سوال را پیش می‌آورد که چرا 2 رییس جمهور پیش از احمدی‌نژاد، پس از پایان دوره مأموریت‌شان به دلیل مشابه به دادگاه فراخوانده نشدند؟ آیا باید بگوییم آنها در دوره مسئولیت خود هیچ تخلفی نداشتند یا بنا را بگذاریم بر سیاسی‌کارانه بودن دادگاه احمدی‌نژاد؟
شتاب‌زدگی قوه‌قضائیه در پرونده احمدی‌نژاد/ در انتظار محاکمه سایر دانه درشت‌ها
جهان نيوز - علی رجبی: این روزها که خبرها و گزارش‌های مربوط به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بیشترین حجم رسانه‌ها را به خود اختصاص داده، در گوشه‌ای دیگر نیز قرار است محمود احمدی‌نژاد در دادگاه حاضر شود تا به شکایت‌های 9 نفره‌ای که از وی شده، پاسخ بگوید. تاریخ رسیدگی به شکایت از رئیس جمهور سابق ؛ 5 آذر 1392 تعیین شده که طبق قانون چهارماه پس از پایان مسئولیت هشت ساله  احمدی نژاد است.
 
گرچه پیش از این، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در توضیح شکل گیری پرونده احمدی‌نژاد بیان کرده بود که «این پرونده مربوط به الآن نیست، بلکه از سال ۸۸ به بعد این مساله مطرح بوده، سیر طولانی پیدا کرده و به لحاظ صلاحیت در دیوان عالی کشور رفته و به اینجا رسیده است» اما نکته ویژه ای که در این میان به چشم می‌خورد، شتاب ویژه مسئولین قوه قضائیه در حد فاصل میان پایان دولت دهم و زمان برگزاری دادگاه احمدی نژاد است؛ در حالی که پرونده‌های سیاسی و اقتصادی مهم‌تری وجود دارد که با توجه به شرایط فعلی هیچ سرانجامی برای آنها متصور نیستیم.
 
در این ارتباط نکات زیر به ذهن متبادر می‌شود که شایسته است مسئولین قوه قضائیه نسبت به رفع شبهه از آن اقدام کنند:
 
1- نفس برگزاری این چنین دادگاه‌هایی که در آن به تخلفات مسئولین رده بالای کشور رسیدگی می‌شود، قطعا گزینه‌ای بلامانع است و حتی خود نیز نشان از آن دارد که مطابق نص صریح قانون اساسی، مسئولین و مدیران کشور نیز همچون سایر آحاد مردم باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند. اما در کنار تمامی این موارد، نگرانی‌هایی پیرامون برگزاری دادگاه رئیس جمهور سابق کشورمان وجود دارد که در رأس آن چرایی شتاب ویژه قوه قضائیه در رسیدگی به تخلفات احمدی نژاد قرار دارد. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که یکی از انتقادات ویژه‌ای که در سال‌های اخیر و به ویژه پس از فتنه 88 به عملکرد قوه قضائیه وارد شده، تساهل و تسامح دستگاه عدلیه با برخی دانه‌درشت‌ها، سران فتنه 88، یا رسیدگی به اتهامات افرادی همچون رحیمی، مهدی هاشمی‌رفسنجانی، مرتضوی، فاضل لاریجانی، ملک‌زاده و ... است.
 
2- اکثر اتهامات احمدی‌نژاد، مواردی است که ناشی از نحوه مدیریت وی بوده است. طبق اعلام مسئولان ذیربط در کمیسیون اصل نود و قوه قضائیه، این شکایات مربوط به دوران تصدی پست ریاست جمهوری توسط محمود احمدی‌نژاد است و عمدتا نیز به دلیل استنکاف وی از ابلاغ قوانین مجلس و یا انحراف از برنامه‌های کلی همچون برنامه‌های بودجه سالانه و سند چشم‌انداز برمی‌گردد. پرواضح است که احمدی‌نژاد مخالفان پروپاقرص زیادی داشته و دارد و درصورتی که حتی یک ریال هم فساد اقتصادی داشت، تا به حال در بوق و کرنای رسانه‌ها شده بود، احمدی نژاد مستقیماً فساد مالی ندارد و به دادگاه کشیدن او دستاوری جز مظلوم نمایی برایش ندارد. حال که به اعتراف خود مسئولین دستگاه قضا، بستر رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها چندان هموار نیست و هزینه‌هایی را هم به دنبال دارد، چرا قوه قضائیه در پیگیری چنین پرونده‌هایی تحلیل هزینه-فایده نمی‌کند؟ سؤال اینجاست که چرا در حالی که چرخه فسادپرور اقتصادی ما خط تولید امثال شهرام جزایری و مه‌آفرید خسروی را دارد و افرادی همچون بابک زنجانی‌ و ... در آن مشغول به فعالیت هستند، قوه قضائیه نیروی خود را صرف برگزاری دادگاه رسیدگی به محمود احمدی نژاد کرده و در تلاش است برای خود هزینه‌ای بتراشد که سود چندانی ندارد؟
 
3- اگرچه طبق قانون می‌توان به تخلفات مسئولین دولتی رسیدگی کرد اما برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد به دلیل بی‌قانونی‌هایی که در زمان تصدی پست ریاست جمهوری انجام داده؛ این سوال را  پیش می‌آورد که چرا 2 رییس جمهور پیش از احمدی‌نژاد، پس از پایان دوره مأموریت‌شان به دلیل مشابه به دادگاه فراخوانده نشدند؟ آیا باید بگوییم آنها در دوره مسئولیت خود هیچ تخلفی نداشتند یا بنا را بگذاریم بر سیاسی‌کارانه بودن دادگاه احمدی‌نژاد؟
 
با تمامی این تفاسیر، ضمن حمایت از  هر گونه تحرک قوه قضائیه در برقراری عدالت، امیدواریم دادگاه 5 آذرماه گامی رو به جلو در این راه باشد و به زودی شاهد باشیم که سایر دانه‌درشت‌ها نیز سرنوشتی مشابه را پیش رو داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سوال این است:
1. آیا موسوی در زمان نخست وزیری تخلف نداشت؟ آن هم در آن برهه حساس!

2. آیا آقای هاشمی رفسنجانی تخلف و بی قانونی نداشت؟ ایشان که خودش عین قانون بوده و هست! چرا گوشی برای شنیدن حرف و درد مردم در برابر عملکرد ایشان وجود ندارد!

3. واقعا آیا خاتمی تخلف نداشت؟ فقط یک قلم، برای برگزاری و شرکت در کنفرانس برلین از کدام قانون تبعیت کرد؟ مجوزش را از کی گرفت؟

4. مگر آقای روحانی توی همین پنج ماه درست مطابق قانون عمل کرد؟ کار به جایی رسید که رئیس مجلس با تمام ارادتش به ایشان چند باری تذکر داد که آهسته تر!

محاکمه احمدی نژاد از حب علی نیست از بغض معاویه است! مردم احمق نیستند!
عباس
Iran, Islamic Republic of
درود به نظرت
Iran, Islamic Republic of
عزیزم مواظب باش....
حالا که قوه قضاییه داره یک کار درست می کنه شماها نذارین هرکس تخلفی کرده باید مجازات بشه تا درس عبرت بشه برا بقیه .احمدی نژاد هم از این قاعده مستثنانیست .تخلفات دولت های دیگر هم ایا شکایتی به قوه قضاییه شده ایا مانند احمدی نژاد شاکی خصوصی نیز داشته اند محاکمه موسوی و کروبی باید زودتر از احمدی نژاد انجام می شد درست .اما با حرف شما قوه قضاییه عمل نمی کند درمورد دولت های قبلی باید تخلفاتشان اول ثابت شود بعد شکایت شود تا قوه قضاییه پیگیری کند .کنفرانس برلین چه ربطی به دولت های قبل داره .درسته که دولتهای قبل مشکلات زیاد داشتند اما از حق و انصاف نگذریم دوره دوم احمدی نژاد انگارنه انگار قانونی دراین مملکت وجود داشت تخلفات گسترده جوایز بی جا سفرهای بی مورد و...ازهمه دولت ها بیشتر بود
Iran, Islamic Republic of
شما که معتقدی که این یک کار درست قوقضاییه هست پس یعنی نمی تونه این یک کارهم مثل بقییه کارهاش باشه ؟
مجید
متاسفانه در مملکت ما و خیلی از کشورهای جهان افراد فکر میکنن دارن تو برنامه نود شرکت میکنن ،....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جناب !اگر قرار باشه كه از همون اول اتهامات كسي ثابت بشه كه ديگه احتياجي به دادگاه نبود! در ضمن اتهامات مهدي هاشمي كه از روز روشن تر بوده وهست چرا اين قوه قضائيه عليرغم گذشت چند سال از تشكيل پرونده نامبرده از قاطعيت لازم براي برخورد مناسب با تخلفات اين فرد برخوردار نيست؟؟!
مشكل احمدي نژاد سواي چند اشتباهي كه مرتكب شدو دل بچه حزب اللهي ها را خون كرد اين بود كه از دايره زدو بند و بده بستان اين حضرات چپ و راست شده سياسي بيرون بوده و اهل زدو بند نبوده و نيست.
موافقم
جرا مهدي هاشمي با اين همه فساد محاكمه نميشه‏!‏
....
United States
.... احضاریه را 6 ماه قبل و درست با آغاز ریاست جمهوری جدید به آقای احمدی نژاد نمی فرستادند ....
فدایی حسین
با سلام و درود بر مرد خدا دکتر محمود احمدی نژاد....
بی شباهت به دادگاه ... نيست!
قوه قضاییه رو نباید تضعیف کرد
سرور
قوه محترم قضاییه با این روش خودش خود را تضعیف می کند.
در ضمن اصل نوشتار منطق درستی ندارد و خود بر مبنای مجرم دانستن متهم است در صورتی که همه می دانند اگر رییس مجلس در این دادگاه ذینفع نبود این دادگاه به این زودی ها برگزار نمی شد.
خودش خودش را تضعیف می کند
حسین
Netherlands
بنده مطلب را اینگونه ننوشتم. مطلب کلی بود و اسلامی: ""هر قوه ای که به عدالت پشت کند یا حتی از عدالت دور شود خود بخود تضعیف میشود."" این مطلب را شما فیچی کردی. از یکطرف در پیش خدای تعالی مسئولید و یاید جواب گو باشید و در درجه دوم اگر نظام مستحکم اسلامی اجازه نق زدن (در شرایط موجود قضائی/سیاسی) هم ندهد پس این امت که بخاطر اعتقادشان همه چیز را درکف تقدیم کردند ، به کجا پناه ببرند؟ فان الله شدید العقاب
Germany
درود بر عدالت قوه قضاییه
به خودی خود هیچ اعتباری نمونده
درود بر قوه قضائیه عدالت محور
ازبس فضاپرازعدالت شده داریم خفه می شویم
رضا
Iran, Islamic Republic of
من از منتقدین احمدی نژاد91 و 92 بودم اما در این مدت که رفته است از بس جفا در حقش دیده ام دارم باور می کنم که این اشتباهات اور ابا ید به پای دیگران نوشت ...
ali
زنده باد احمدی نژاد،وقتی آقای احمدی نژاد با برادر آقای ... بابت تخلفش درگیر شد آب پاکی را بر روی آن ریخت این اتفاقات طبیعیه دیگه
مجتبی
متن وقیحانه ای نوشته
انگار که احمدی نژاد مفسد دانه درشته و حالا باید سراغ بقیه هم بروند!!!
مردم میدونند کی مفسده و کی نیست
درود بر دکتر یاور محرومان
دکتر یاور محرومان !!!!!! چقدر به این جمله خندیدم .جوک نگو برادر .برو ببین محرومان چطور زندگی میکنند بعد بیا بگو محرومان .اولا الان دادگاهه و احمدی نزاد فعلا متهمه نه مجرم ثانیا انشاالله به بقیه هم رسیدگی میشه .شما هم یا خواب بودی یا خودت رو به خواب زده بودی که تخلفات گسترده احمدی نزاد رو ندیدی همون طور که عدهای تخلفات گسترده موسوی و کروبی و خاتمی را نمی خواهند ببیند .
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست بیاییم به فهم ناقص خودت بخندیم؟!
Finland
چطور الان که وضع همونجوری برا محروم و غیر محروم خرابه به علت تحریم هاست و. ولی زمان احمدی نژاد تقصیر احمدی نژاد بود .....

بعدش هم زمان هاشمی که وضع همه خیلی بد تر بود .
من یادمه دبیرستانی بودم . مادر و پدرم هر دو کارمند بودند . ولی وضعمان آنقدر خراب شده بود که صبح ها فقط نان و چای می خوردیم 3ماه به 3 ماه پنیر تو خونه ی ما نمی اومد. گوشت و که دیگه نگو . واقعا مزش یادمون رفته بود.
البته که ما مثل امروزیا آه و ناله نمی کردیم . هیچ وقت نشنیدم پدر و مادرم کلامی شکایت کنند
بی طرف
یا نمدانی به کی محروم میگن یا معنی یاور رانمدانی برای همین خندیدی البته باید گفت خنده بی جا نشانه . . .....
حسینی
Iran, Islamic Republic of
این دادگاه کاملا سیاسی وبه دلایل اختلافهای فردی است! هرکس کار بیشتری انجام دهد مسلما اشتباهاتش بیشتر ازکسی است که کمتر تلاش دارد دکتر ساعی ترین رییس جمهور بوده ,که اشتباهاتش در مقابل خدمات ایشان بسیار ناچیز است .بازخواست ازمسئولین خوب است به شرطی که مسائل به مصالح شخصی وسیاسی وجناحی گره نخورد.
Latvia
....کمتر فرصت فکر کردن داره!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
چرا نوبتها سر وته شده؟
چون دانه درشت ها خیلی درشتن ....
ملت ما عادت کردن که ببینند که مسئولین کشور از هر دو سر بام بیافتند پایین.
مسعود
بابا بنازم به اين دکتر پا رو چه دم‌هايي گذاشته و چه کرده تو اين هشت سال
در افتادن با هاشمي و خاندانش و برادران لاريجاني کار هر .... نيست
برادران لاريجاني کينه اي از اين بنده خدا دارند که همان تعبير حضرت آقا مناسبشان است کينه شتري هم کمش است
هنوز کروبي و موسوي مفسد في الارض هيچ داداگاهي نرفته اند خاتمي راست راست راه ميرود کسي بکارش کاري نيست
موضوع احمدي نژاد نيست موضوع سوال بي جوابيست که چرا کسي چيزي نمي گويد
اف بر اين بي عدالتي
چپ راست کارگزار /علیه خدمتگزار
واقعاً حقیقت را گفته اید؟
انصافا انصافا انصافا از هاشمی پاک تر و سالم تر و ساده زیست تر تو کل سراسر کشور ایران پیدا میشه؟ اصلا به هاشمی اتهام میچسبه؟ اصلا ممکنه که ایشون مشکلی داشته باشند؟ چرا جوسازی میکنید؟
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
جرات داری برو از هاشمی شکایت کن تا بج جرم شکایت از استوانه بهت انگ ضد انقلابی بزنند
Germany
پاک تر از هاشمی و خانواده اش در دنیا وجود ندارد... ...!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چه دنیای وارونه ایی عجب تاریخ تکرار میشود و ما هنوز در خوابیم
کسی که شعار الهم عجل لولیک فرج در سازمان ملل جاری کردکسی که با تمام وجود در مقابل زیاده خواهی های ابر قدرتها ایستادگی کرد کسی که انرژی هسته ایی را به اوج رساند تا دولت روحانی از ان استفاده سیاسی کن
کسی که 8سال شب و روز در این مملکت کار کرد
کسی که موجود زنده به فضا پرتاب کرد
کسی که مسکن مهر را بنا کرد
کسی که سهام عدالت را اجرا کرد و بیمه روستایی را
کسی که بنزین را با هدفمندی کشور را از بحران نجات داد
کسی که به دورترین نقاط کشور سفر کرد
کسی که قلبی مالامال از مهر محبت مردم بود
را
دارند
دادگاهی
میکنند
دادگاه مال همین آدماست دیگه
آخه جای محترمی هست دادگاه
جای آدمای غیر محترم مثل م.ه و ف.ه و س.م.خ نیست که
آلوده ش میکنن
احمد
Iran, Islamic Republic of
با این کار مردم نسبت به نظام بدبین می شوند!
اگر قرار است متخلفان را محاکمه کنند پس چرا متخلفین قبلی و حال را محاکمه نمی کنند که هم اکنون خود را پرچم دار نظام می دانند؟! مگر بر علیه آنها بارها طومار امضا نشد؟! مگر بارها در مقابل کاخ دادگستری برای محاکمه آنها تحسن نشد؟!
عدل علی
Iran, Islamic Republic of
دیگه بعد از این کاره قوه قضاییه فهمیدم
Finland
نسبت به نظام نه. نسبت به دانه درشت ها و یقه سفید هایی که احمدی نژاد باهاشان درگیر شد!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
ای ول واقعا خوشم اومد
خیلی خوشم اومد
سایر دانه درشت ها
خوب حرف دلتو آخر زدی
عزیز من احمدی نژاد دانه درشت نیست
گردنش از مو هم باریکتر بود که به این روز انداختینش
اگه یه ذره مثل اربابای شما اهل سوء استفاده بود الان خوب بلد بود چطوری از زیر دادگاه در بره
افتخار میکنم به عزیزی مثل احمدی نژاد که مظلومیتش تاریخیه
در ثانی بعد از بریدن رگ امیر کبیر هیچ وقت منتظر حتی پرسیدن سوالی هم از میزرا آقا خان های آقاسی هم نداشته باش
احمد
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا پرونده ها رو از زیر می کشن؟!
علی
Latvia
مشخصه این کارشون کاملا ... اما خداوند ...
Netherlands
چند نفر میدونند در زمان احمدی نژاد تعداد سانترفرژنها به نوزده هزار رسید؟ چند بار این موضوع را از مسئولین شنیده اید؟ پس می خواهند مخفی کنند یا از روی حسادت و یا از روی بستگی به دو سه حاندان بزرگ ...
اندک اندک جمع یاران میرسد .
اندکی صبر سحر نزدیک است .
با فرزندان هاشمی شروع شد با احمدی نژاد ادامه پیدا کرد انشاالله به بقیه ارجمله سران فتنه هم می رسد
فرزندان هاشمی رو خوب اومدی !! فعالیت مستقیم در کودتا و فرار به انگلیس و بعد فقط 6 ماه حبس که به قول خودش مانند هتل بود!! اون یکی هم که معلوم نشد پرونده ی فساداش چی شد !!!
Finland
در همه ی جلسات معارفه که روحانی راه میندازه هم که در صف اول میشینن!!
فقط مونده زبونشونم برا مردم درآرن!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصلا من نمی فهمم شماها واقعا مسلمونید یا نه؟! که قطعا نه! چرا؟ چون حالا که دارن یه بار هم که شده یکی از مسولین رده بالای مملکت رو به دادگاه می کشونن! اونهم چرا؟ چون این آقا انقدر تخلف کرده (اظهر من الشمس) که کودکان نیز میدانند!
حال شما ها در کدوم جایگاه هستید که اهم و مهم می کنید نمی دونم!!!
گل آقا
هی اظهر من الشمس دستت از تو جیب آمریکا بیرون بیار....
هرکس تخلفی کرده باید محاکمه شود چه موسوی چه کروبی چه خاتمی چه هاشمی
اما اگر میزان تخلف مورد احتساب باشه دربین روسای دولت ها قطعا احمدی نژاد پرچمدارشه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد 100 برابر همه اونایی که اسم آوردی به این مردم خدمت کرد .....
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!
محمد
از جهان تعجب می کنم این چه مقاله ای که انتشار داده تا دیروز همه به احمدی نژاد انتقاد می کردید . حالا طرفدارش شدید
Iran, Islamic Republic of
کی گفته که این مقاله در حمایت از احمدی نژاد متخلف هست؟

این مقاله نوشته که باید اصلی و فرعی کرد و به ترتیب اهمیت رسیدگی کرد..

قطعا اگر بخواهیم به جریان انحرافی بپردازیم اول باید بریم سراغ مشایی و رحیمی و ملکزاده و مرتضوی و .... بعد بریم سراغ احمدی نژاد
دقیقی
مگه مهاجرانی و . . . خلاف کردند ...
مورچه توی قطره آب غرق می شد گفت دنیا را آب برد همه اون جمع اندک دور وبر شما نیستند
رضا
Iran, Islamic Republic of
با حذف نظرات کابران فهمیدیم چه خبره!!!!!!! ...
چرا یک قاضی وقتی خلاف می کند محاکمه نمی شود ولی ....
Iran, Islamic Republic of
علی الاصول وقتی صحبت از قانون و اجرای آن به میان می آید بفرموده مقام معظم رهبری همه باید حمایت کنند تا قانون اجرا شود چرا تلاش میشود تا موضوع محاکمه آقای احمدی نژاد در دادگاه با هوچیگری های سیاسی و تبلیغاتی پوشش داده شود ایشان هم باید پاسخگوی اعمال خود در طول دوره ریاست دولتشان باشند در برابر دستگاه عدالت . بدیهی است که اگر بیگناه باشند تبرئه خواهند شد و اگر مجرم و متخلف باشند باید مجازات شوند اگر یکی مثل آقای احمدی نژاد محاکمه و مجازات شود دیگران حساب کار خود را خواهند کرد . در هر صورت بویژه اصول گرایان اعم از افراطی و میانه رو باید در برابر قانون و اجرای آن موضع مثبت داشته باشند اینکه آقای احمدی نژاد نباید محاکمه شود چون دیگران نشده اند حرف منطقی نیست جلوی ضرر را از هر کجا بگیرند سود است ./
مهدی
Iran, Islamic Republic of
علی الظاهر تازه فهمیدید که چه افتضاحی قرار به سر تون بیاد
این بازی رو شما شروع کردید اما پایانش با خدای احمدی نژاد هستش
واسه چی نظرهارو برداشتین معلومه باز به نفعتون نبوده
Iran, Islamic Republic of
هدف از این دادگاه ، همان مظلوم نمایی و ایجاد تریبون برای آقای دکتر است
احمدي نژاد از روز اول و حتي قبل از انتخاب ، پا روي دم برخي گذاشت كه حالا حالا ها بايد چوبش را بخورد.
Iran, Islamic Republic of
شما احمدی نژاد را با دو رییسجمهور پیشین مقایسه میکنید؟ یه دفعه میگفتید سه رییس جمهور پیشین!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه اينكه سه دوره پيش رييس دولت نخست وزير بودهو رييس جمهور جايگاه متفاوتي داشته
سید
اینا جونشون میخواره. باز احمدی نژاد میره تو دادگاه دو تا بگم بگم میکنه حال همشونو میگیره!!!

جالب اینجاست که تخلفاتش با اینکه قانونیه اما اگه بخوایم به این تخلفات برسیم فقط احمدی نژاد نیست که باید بره دادگاه.
چون موضوع احمدی نژاد انتقام گیری مجلس از دولت بود ولی دانه درشت ها همانند جزایری اگر محاکمه بشن خیلیا گرفتار میشن پس بهتره هی به حاشیه برن!
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری رابه عمد فراموش کردید
Iran, Islamic Republic of
این آقازاده را که نمی شود
تلخک
مورچه چی کله پاچش چه باشه . اگه پسر مطهری نبود ....
عبد
مردمی نژاد محبوب است محبوب تر می شود اب دریا با این چیزها کثیف نمی شود مظلومیت دوران ریاست جمهوری اش انگار پایانی نیست و بعد از ریاست جمهوری نیز ظلم بر او روا می دارند
درود بر احمدی نژاد ریس جمهور سابق این مرز و بوم
امير علي
Iran, Islamic Republic of
احتمالا نتیجه دادگاه امروز به انفصال مادام العمر احمدی نژاداز خدمات دولتی منجر خواهد شد تا ...
حسن
بغض و کینه توزی هایی که همچنان به ایشان وجود دارد.اقدام قضات مشکوک است.
Iran, Islamic Republic of
عدالت زمانی که به نفعتون باشه خوبه؟
حاجی
ما متاسفیم که فتنه گران در ارامش هستند ولی رئیس جمهور مردمی دوره 9 و 10 را به دادگاه میکشند بر همگان محرز است که این مرد زحمتکش مردمی و فعال بود نتایج بوجود امده در ژنو بسیاریش مدیون تداوم وتوسعه بخش هستهای این دولت بود که نادیده گرفته شد که جای تاسف دراد و بنده هنوز از ایشان طرفداری میکنم و اعتراض خودر ا بعنوان یک شهروند اعلام میدارم او در نگاه مردم هنوز یک اسطوره است
Iran, Islamic Republic of
یادم هست که خاتمی موظف بود که یارانه ها رو اجرا کنه و اساسنامه نفت رو بنویسه ولی هچکدام رو نکرد و هنوز خبری از دادگاه هم نیست ..
احمدی نژاد سال 85 از قالیباف شکایت کرد اما هیچ خبری از دادگاهش نشد که نکنه نتونه نامزد ریاست جمهوری بشه و هنوزهم خبری از دادگاه نیست ..
به نظر من بیشتر تسویه حساب است تا دادگاه..
ضمنا منتظر محاکمه آقا فاضلم هستیم
فرهاد
سلام . جالب بود اما یا فیلم تخیلی افتادم ...
محاکمه برای سهام عدالت، سفرهای استانی، مسکن مهر، ملاقات مردمی، ساخت ماهواره بر، تاسیسات هسته ای و ... هنوز مانده است. بهتر است زودتر اعدامش کنید تا دیگر کسی فکر خدمت به مردم به سرش نزند.
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
و ایضا ندادن میدان اجرائی به مجلس و دخالت در جابجائی استانداران و سایر مدیران،
واقعاً حقیقت را گفته اید . دمتان گرم ای کاش مسؤولین هم می فهمیدند
اینو خوب اومدی جهان!! چرا به پرونده م ه رسیدگی نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
مطلب کاملا غیر حرفه ای است
اول اینکه خود احمدی نژاد راس دانه درشت هاست و سیاستهای غلط او دانه درشت ها را پولدار کرد
و دوم مگر حتما باید دزدی کرده باشد تا محاکمه شود؟ ضرر هزاران میلیاردی اقتصادی و ضرر حیثیتی که از پس سوء تدبیرهای احمدی نژاد و کم کاری های وی به وجود آمد پس چه می شود؟
کاش این هم هزار میلیارد دزدی کرده بود ولی اینجور به حیثیت و اقتصاد مملکت لطمه نزده بود!
...
برخورد گزينشي با سياستمدران....
هوتی کلاه
حتما شکست پلمپ تولید هسته ای که به دست خا تمی پلمپ شده بود بر داشتن یارانه بنزین که به باک ماشینهای چند صد میلیونی میرفت ضرر میلیاردی .و به خاک کشیدن پوزه اسرائیل غاصب هم ضرر حیثیتی . نه غللللاااااا مممممم
حنظله
ما حرفی نداریم ؛ایشونم محاکمه بشن
منتها قوه قضاییه ما جای چند سوال وباقی گذاشته ؛ اگر قراره به اتهامات به این سرعت رسیدگی بشه ،چرابعضی ها مستثنا هستن؟چرا م-ه که خیلی وقته اتهاماتش مطرحه هنوز داره راست راست میچرخه ؟چرا اقای ه-ر پس ازریاست جمهوری به خاطر تخلفات عدیدشون از قاتون اساسی محاکمه نشدن ؟چرا سران فتنه به این سرعت محاکمه نشدن ؟چرا بافساد توی قوه قضاییه به این سرعت برخورد نمیشه ؟شما یه رییس دفتر قاضیو میبینی همه کارس ؟چرا کسی که تو قم به اقای ه-ر توهین کرد بااین شدت باهاش برخورد شد؟ولی توهین کنندگان به احمدی نژاد تو دانشگاه وکسی کاری نداشت ؟چرا اقای ع -ع که به قول اقای خرازی اطلاعات سری مملکتو تو ایستگاه پاریس ......؟چرا موسویان که باید الان زندان باشه لندنه ؟وهزاران چرای دیگر قوه قضاییه اول این چراهارو جواب بده بعد بیاد ایشونم محاکمه کنه ما ازبابت اجرای عدالت دربرابر همه دست قوه قضاییه رو میبوسیم
تازه یه چرای دیگه :چرا محکومیت توهین کننده به ف- ه باید ازمحکومیت خودش که علیه امنیت ملی اقدام کرده بیشترو زودتر اجراشد ؟
ما ازبابت تمام این محکمه ها حتی این اخری دست قوه قضاییه رو میبوسیم
جهان جان سانسور نکن خواهشا
یک ضرب المثل می گه: " قانون تنها برای ضعفاست"
بله!
فكر كنم بايد نام قانون اساسي را بذارند قانون ضعفا!
حسین
Iran, Islamic Republic of
شتاب زدگی نیست اول ... ودوم ... است
محمد
Iran, Islamic Republic of
این چه تحلیل آبکی است که داردید لطفا" عوامفریبی نکنید کدام رئیس جمهور قبل از احمدی نژاد تخلفات ایشان را انجام داد اگر نمونه دارید شهامت داشته باشید وبنویسید با این تحلیل ابکی می خواهید او وبی قانونیها وهدر رفتنهای بیت المال را ماست مالی کنید اما یقین داشته باشید ملت تمام ماجراها را به یاد دارد درضمن بد نیست کمی وجدان داسته باشید ومقایسه کنید زمان تحویل دادن دولت زمان خاتمی و احمدی نژاد را
Iran, Islamic Republic of
فرزندم اندکی تاریخ مطالعه کنی شاید چیزی بفهمی
نه شهامتش رو که نداریم ....
طوطی
راست میگی ؟؟؟؟؟ !!!!! یکی از تخلفات احمدی نژاد را بگو . موقع تحویل خزانه خاتمی به احمدی نژاد شما تشریف داشتید ؟ خزانه از سزش بسرون ریخته بود نه ؟ !!!!
واقعا اين مملكت صحاب ندارد و گرنه صد بار بايد احمدي نژاد را محاكمه كنند . كدام احمق است كه نداند احمدي نژاد چه خيانتهايي مرتكب شد . تاريخ اين سرزمين جنايات احمدي نژاد را فراموش نخواهد كرد .
جنایات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...
... هست که خدمتای اونو که بیشتر ازقبلیاش بوده انکارکنه
دهمول سر خیارستان
راست میگی فقط... میدونند احمدی نژاد ....
hamed
Iran, Islamic Republic of
خيلي هم ديره بايد زمان رياست جمهوريش جلوي تخلفاتش گرفته مي شد...
محمد
فرض کنید چند سال بعد از شهادت امام حسین علیه السلام وارد شهر کوفه شده اید.
مردم در مورد حاکم کوفه مختار و کمک کردن یا نکردن به او در جدلند.
عده ای می گویند باید به مختار کمک کنیم او میخواهد قاتلین امام را قصاص کند .
عده ای دیگر میگویند ما با سند و مدرک اثبات میکنیم مختار کذاب است.
حال شما چه می کنید؟
فرض کنید ادعای دشمنانش صحت داشت.
به کمک مختار میروید یا نه؟

کسانی در این امتحان پیروزند که اولویت ها را درک میکنند.
و به قول حضرت آقا "اصلی و فرعی " کردن مسائل را می فهمند.
خوب كاملا" روشنه برا 4سال ديگه كه ازانتخابات محرومش كنند.
ایرانی
شما اول دادگاه مهدی هاشمی را برگزار کنید من قول میدهم احمدی نژاد خودش به دادگاه بیاید...
محبی
اقای م[...]ی ا[...]ی به ساخت منزلهای کذایی و دنیا طلبی خودشون مشغولند و تا جایی کار می کند که به منافع لطمه ای وارد نشه .... ای مظلوم حضرت اقا خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
سنگ ها را بسته وسگهای فتنه را رها کرده اند
حر
اقاي آيت الله لاريجاني
پرونده اصحاب فتنه وخاتمي وهاشمي چه روزي بايد باز شود
حر
احتمالا از پرونده هاشمي دست كشيده شود ....
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جواب خونهای به ناحق ریخته فرزندان این ملت در خرداد 88 توسط فتنه گران را کی باید بدهد؟ جواب توهین به رای مردم و دروغگو خواندن نظام .. را کی باید بدهد؟
یکی از شاکیان مرد عدالت ....
بسیجی
من که دیگه حالم بده ....
ایا هاشمی بزرگ و فرزندان فتنه گرش محاکمه شدند...
درود برسطوره زمان احمدی نژاد درودبر رییس جمهور مردمی و بدون تشریفات که سادگیش چشم بعضی سران اشرافی شبه سلطنتی را کور کرد .....
Iran, Islamic Republic of
کسی می دونه نوبت دادگاه ف.... چه وقتیه؟
ali
جالبه خاتمی و موسوی با اون همه تخلف دادگاهی نشدن ولی احمدی نژاد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
....
محسن
الله اکبر الله اکبر در هر کشوری بعد از اینکه رئیس جمهور جدید می آیید از رئیس جمهور قبلی استفاده میکنند....
سید
United Kingdom
آقایان هاشمی و خاتمی هم شاکی خصوصی داشتند!ی....
Iran, Islamic Republic of
عجب!!!!
....
من کار یندارم عمل احمدی نژاد در استراق سمع خوب بوده یا نه .فقط میدانم که....
Iran, Islamic Republic of
مجلس + قوه قضائیه = مبارزه با احمدی نژآد
استقلال و حقانیت احمدنژاد در اینجا ثابت میشود اگر ایشان به جایی و یا شخصی وصل بودند اینگونه احضارها و برخورد صورت نمی گرفت
احسان
Iran, Islamic Republic of
نماد محرومیت ستیزی توسط نماد خاندان سالاری محاکمه می شود تا همه بفهمند در این نظام جایگاه محرومان کجاست. طرف پول را برداشت و رفت کانادا و نماینده فعلی مجلس که بزرگترین بدهکار بانک ملی است با 9 میلیارد و زن و بچه را برای روز مبادا فرستاده مالزی و آن وقت این محاکمه و با آن اتهامات. حرف این است اگر تخلف است همه باید یکسان محاکمه شوند نه این که برادر دو قوه علنا پیشنهاد رشوه بدهد و بعد تحقیق نکنیم یا بگوئیم شکایتی نشده. در آن مواردی که شکایت شد چه کردند. پسر یکی از مسئولین ارشد نظام از حکم دادگاه فرار کرد و بعد با سلام و صلوات آمد و بهترین پزشکان را بالای سر او بردند و کارگر ساختمانی به صرف ابراز عقیده در یک بلاگ که اصلا کسی نمی دید کشته شد و نماینده متولد عراق مجلس گفت خودش مرده دیگری گفت کار دشمنان نظام است . سردار کوثری فرمودند حقش بوده و ...مطمئنم خدایی وجود ندارد وگرنه این قدر بی باکانه بر مفاسد خاندان سالاران سرپوش گذاشته نمی شد.
خدا به ما رحم كنه
بی شک توافقنامه هسته ای که توسط این دولت امضا شد محصول ایستادگی و استقامت دوات های نهم و دهم است که حالا میوه آن را روحانی می چیند و آن را با افتخار حاصل تدبیر خود می داند. این روحانی همان روحانی ایست که در سال 82 به اروپایی ها برای فعال بودن 3 سانتریفیوژ التماس می کرد و آنها قبول نمی کردند.
آقای روحانی در شور و شوق خود غرق است در حالی که بانی اصلی این استقامت در عرصه هسته ای باید در دادگاه حاضر شود...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
جاناسخن از زبان ما میگویی
البته رییس جمهور .... آقای رفسنجانی هم بررسی شود...
لسان صدق
United States
اتفاقا من در اين موضع با جهان موافقم ...
سید
.ترس.. بیشتر خودشون دارن
سید مرتضی حسینی
بی طرف باشید دوست گرامی
مردم با دولت کنونی هستند...
مجید
درود بر احمدی نژاد مرگ بر اصحاب فتنه
....
علی
الان این متن به نعل زده یا میخ؟!...احمدی نژاد دانه درشته؟!!!!!!!!!!
من از منتقدان احمدی نژاد دوره دهم بوده و هستم و خواهم بود.
اما این را انصاف نمی دانم که بنده خدا حدود سه ماه است که دوره اش تمام شده و رفته پی کارش، اما متاسفانه هنوز هم دست از سرش بر نمی دارند....
جعفر قاسمی بوسجین
United States
قوه قضائیه در یک ازمون مهم در وظیفه گسترش عدالت و ازادی های مشروع قرار گرفته ....
Germany
زنده باد مرد پولادین زنده باد پاک ترین ریس جمهور ....
United States
قوه قضائیه عدالت طلب تر از شماست