پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۳
۳۱

خبرسازی خبرگزاری دولتی به نفع ضدانقلاب +عکس

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 387807
پس از آنکه رسانه های ضد انقلاب در اقدامی هماهنگ خبر دعوت به تجمع روز شنبه مقابل وزرات کشور در اعتراض به اسیدپاشی در اصفهان را منتشر کردند، خبرگزاری دولتی ایسنا در اقدامی قابل تأمل و دو پهلو اقدام به خبرسازی کرد.
خبرسازی خبرگزاری دولتی به نفع ضدانقلاب +عکس
به گزارش جهان، خبرنگار این خبرگزاری در تماس با معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران از وی درباره صدور مجوز این تجمع می پرسد که این مسؤول در پاسخ می گوید: تاکنون فرد یا نهادی برای اخذ مجوز برای برگزاری تجمع در اعتراض به اسید پاشی در اصفهان به فرمانداری مراجعه نکرده است.

خبرگزاری ایسنا در پایان نوشته است: در شبکه‌های اجتماعی اخباری درباره برگزاری تجمع در مقابل وزارت کشور در اعتراض به اسیدپاشی اصفهان در روز شنبه منتشر شده است.

البته این خبرگزاری پس از گذشت ساعتی این خبر را از بخش "خبر اول" خود خارج، آن را به ستون "خط داغ" در بالای صفحه خود منتقل کرد.

 

شاید در نگاه اول، هدف از انتشار این خبر آگاه سازی جامعه در غیر قانونی معرفی کردن این تجمع باشد، اما وقتی این خبر در صدر اخبار این خبرگزاری قرار می گیرد معنای دیگری پیدا می کند. در حقیقت این رسانه دولتی مهمترین خبر روز خود را این خبر قرار داده و به صورت غیر مستقیم کنجکاوی مخاطب را بیش از پیش تحریک می کند که خود به نوعی دعوت برای حضور در محل برای کسب آگاهی بیشتر در این خصوص است.

این شیوه اطلاع رسانی بارها و بارها در تجمعات غیرقانونی سال ۸۸ مورد استفاده قرار گرفت و خود عامل تحریک و حضور هواداران اینگونه تجمعات غیر قانونی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ایسنا تبدیل به وبلاگ اصلاح طلبها شده.
سوفیا لوره
عجب تازه فهمیدی ؟
توفیقی از قزوین
مرگ بر منافق
حران
Iran, Islamic Republic of
وقتی جانیان و فاشیستهای فتنه ۸۸ یعنی موسوی، کروبی و خاتمی یا تو قصرن یا راست راست راه میرن این چیزا دیگه مسخرس!!
سوفیا لوره
پد...نده را جا انداختی
United States
اینا با دولت هماهنگن دیگه خودت می گی دولتی
Iran, Islamic Republic of
بابا کلا دنبال فضایین که سال 88 بوده
Iran, Islamic Republic of
مفهوم این جمله رو نمیفهمم:

"شاید در نگاه اول، هدف از انتشار این خبر آگاه سازی جامعه در غیر قانونی معرفی کردن این تجمع باشد، اما وقتی این خبر در صدر اخبار این خبرگزاری قرار می گیرد معنای دیگری پیدا می کند."

یعنی جای یک خبر مفهوم اون رو عوض میکنه؟
United States
یک اصطلاحی هست به نام ضریب دادن به یک خبر که مربوط به محل قرارگیری یک خبر است. اینجوری شما می تونی از کاه کوه بسازی.
از بچه های رسانه ای بپرسید مفصل توضیح می دهند
United States
هر جا این خاتمی میره عکاس یسنا دنبالشه. شده آتلیه عکس محمد خاتمی
خجالت خبرگزاری دولتی
شماها هر وقت اراده کنيد برعليه دولت قانوني تجمع و اعتراض غير قانوني برگذار مي کنيد . نمونه اش بعد از نماز جمعه تهران شخصي با فروش روزنامه هاي کم خواننده اصول گرايان مثل لثارات ،9دي دائم برعليه رئيس جمهور و مقامات قانوني با صداي بلند سخن پراکني مي کند کسي جلوي او را نمي گيرد.ظاهرا مسئولين جناحي ستاد نماز جمعه او را حمايت مي کند ( چون ديده ام هميشه در خيابان و نزديک درب اصلي دانشگاه بغل کيوسک کميته امداد که صندوق خيرات را به مردم مي دهند، نشريات را زير صندلي کميته امداد مي گذارد قبل از نماز با تلفن همراه صحبت مي کند و مطالبي را مي نويسد و از روي نوشته بعد از نماز برعليه شخص اقاي روحاني و ساير مقامات ارشد سخن پراکني مي کند. اگر خواستيد هفته بعد خبرنگاري را بفرستيد تا عملا مشاهده نمايد. اين جرم نيست . عمل انجام نشده ديگران جرم است !!! مجبور هستيم هر هفته صداي ناهنجار تواهم با متلک و توهين به مقامات ارشد را بشنويم .
هر وقت اومدیم جلوی کاخ سعدآباد تجمع کردیم یا جلوی کاخ مرمر اونوقت بیا حرف زن نه اینکه یک نفر در نماز جمعه بلند بلند حرف زده
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا دروغ بزرگ "زنده باد مخالف من" مربوط به اصلاح طلبها است
دوما نمونه ای که ذکر کردید کجاش تجمع غیرقانونی بوده؟؟؟
سوما ما هم با توهین و افترا مخالفیم
چهارما سال 88 رو فراموش کردید؟؟؟ چه کسانی بی قانونی کردن؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خب که چی؟؟یعنی کلا مریضین اساسییی!!
United States
شما خودشو ناراحت نکن. برو BBC ات رو ببین عزیزم. اونها بعدش بهت میگن چیکار کنی.
ناشناس
خدا پدرت را بیامزه با این دروغ شاخدارت ده دقیقه اگه روزشنبه دیر بری کیوسک مطبوعاتی 9 دی پریده اونم ا ینجا که بالای شهره در عوض تا دلت بخواد نشریات زنجیره ای تو حیاط یا صندوق نشریات ما می اندازند
اگر فضا فتنه آلود نباشه معلوم نیست دیگه از رای خبری باشه به خاطر همینه که بعضیها دوست دارند همیشه کلاس انشاء باشه نه کلاس حساب و هندسه.!!!!!!!!
احمد
تابناک هم این خبر رو زده چرا گیر به دولت میدید!!!
خوب تابناک هم اوضاعش معلومه!
چراغعلی
احمد جان به روباه گفتند کو شاهدت گفت ایناهاش
چرا بايد مردم در تجمعي كه اعلام ميشه غير قانوني شركت كنند؟
مجتبی
به نظرم میخواد شما را هم دنبال خودش بکشونه
جهان
مذاکرات و اقتصاد
فراموشتان نشود
احسان
ایسنا خیلی توو این چند مدت بخصوص اسید پاشی برعلیه متدیین جامعه که بخض اعظم جامعه ایران عزیزرا تشکیل می دهند جو سازی کرد


حتما باید مدعی‌العموم درباره نشر اکاذیب در ماجرای اسیدپاشی اقدام کند‬
قوه قضائیه سریعا برخورد کنه این تشنج و ناامنی رو بعدا باید سربازان بی چاره جمع و جور کنن. باید از نطفه جلوی این ناامن کردن ها رو گرفت تا فاجعه بعدی اتفاق نیفته
آقا چه ربطی دارنه واقعا؟؟؟؟ ضدانقلاب چیه ؟! یعنی تو این کشور کسی حق نداره تجمع کنه برای اعتراض به هرچی؟
کی میخوایم یکم مسلمون بشیم؟ کی میخوایم یکم به مردم احترام بگذاریم؟
اینم گفته باشم من از همه شما انقلابی تر هستم بیخودی انگ و تهمت هم نزنید!
علی
Iran, Islamic Republic of
جهاد دانشگاهی یک خانه تکانی حسابی لازم دارد
Iran, Islamic Republic of
مگر طبق قانون اساسي تجمعات مسالمت آميز آزاد نيست و اينگونه تجمعات نيازي به به مجوز ندارند؟درضمن اگر به يكي از نزديكان شما اسيد پاشيده بودند بازهم دنبال مجوز جهت اعتراض بوديد
Iran, Islamic Republic of
بعضی از خبرگزاریها به عمد می خواهند دشمنان ایران اسلامی که منتظر فرصت است آنان را خوشحال و شاد کنند. باید دفتر این گونه خبرگزاریها برای همیشه برچیده شود تا عبرتی باشد برای دیگر خبرگزاریها
Iran, Islamic Republic of
نیت خوانی؟ آن هم با این قاطعیت؟؟؟
وا اسلاما
خیلی جالبه همین خبرگزاری ایسنا نبود که با ادعای حزب الهی گری به رنگ چادر خانم آزاده نامداری گیر داده بود و عقده گشایی کرده بود حالا همینا دارن زمینه اغتشاش و اتهام علیه حزب الهی را را فراهم میکنن.
...