جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر اعلام شد

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 254020
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پس از آزمایش و تست‌های گوناگون در نیروگاه بوشهر، دی یا بهمن بهره‌برداری مقدماتی از این پروژه توسط متخصصان ایرانی را آغاز می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریدون عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن زمان تحویل‌گیری نیروگاه از پیمانکار روسی به ایرانی، زمینه‌های لازم برای توسعه نیروگاه را باید فراهم کنیم.

عباسی بیان کرد: این نیروگاه ۴ تا ۶ هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد و لازم است زیرساختی ایجاد شود تا این نیروگاه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی تقویت شود.

وی گفت: بخشی از این کار به ویژه در بخش تامین نیروی انسانی به عهده نیروگاه اتمی بوشهر است و با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم آموزشکده‌های فنی دانشگاه خلیج فارس و دیگر مراکز آموزش عالی بوشهر در سال‌های آینده بتوانند نیروهای متخصص مورد نیاز در سطح استان بوشهر را تربیت کنند.

عباسی یادآور شد: افرادی که در مجتمع آموزشی شهدای صنعت هسته‌ای فارغ التحصیل می‌شوند در سایر صنایع مرتبط با انرژی اتمی بوشهر به کار‌گیری می‌شوند و این مجتمع می‌تواند نیروهای مورد نیاز استان را تامین کند.

این مسئول تصریح کرد: نیروگاه بوشهر درحال بازبینی تست‌ها و آزمایشات نهایی برای حصول اطمینان از عملکرد است و در آینده نزدیک مقدمات تحویل‌گیری نیروگاه از پیمانکار روسی به متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر به تولید یک هزار مگاوات برق دست یافتیم که پس از آزمایش و تست‌های گوناگون دی یا بهمن بهره‌برداری مقدماتی توسط متخصصان ایرانی را آغاز خواهیم کرد.

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در جریان سفر به بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر هم بازدید کرد.

افتتاح مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای و دیدار با استاندار از دیگر برنامه‌های سفر وی به بوشهر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *