چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

روایت جنگ افغانستان در برج میلاد

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 314528
همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه «شب‌های داستان» در برج میلاد برگزار می‌شود. دو نویسنده و ادیب کشور افغغانستان نیز روز سوم مهر ماه داستان‌هایی با محوریت جنگ در این کشور را قرائت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شب‌های داستان عنوان برنامه‌ای است که برج میلاد تهران از ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس هر روز ساعت ۱۸ در مرکز همایش‌ها برگزار می‌کند. در این برنامه چند نویسنده و مترجم به داستان‌خوانی می‌پردازند. در این ویژه‌برنامه محمدحسین محمدی و محمدسرور رجایی در روز سوم مهرماه داستان جنگ افغانستان را می‏‌خوانند.

محمدحسین محمدی از نویسندگان نسل جوان افغانستان است که آثار متعددی از او تاکنون به چاپ رسیده است. «تو هیچ گپ نزن»، «پروانه‌ها و چادر سفید»، «مرده‌گان» و ... از جمله آثار این نویسنده جوان است. محمدی در سال ۲۰۱۰ میلادی به دهمین دوره فستیوال ادبیات برلین دعوت شد و در شهر برلین داستانی‌خوانی داشت. برخی از داستان‌های او به زبان‌های انگلیسی، آلمانی ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شده‌اند. همچنین کتاب «انجیرهای سرخ‌مزار» به زبان فرانسوی ترجمه و توسط انتشارات آکتس‌سود در فرانسه منتشر شده است.

محمد سرور رجایی نیز از دیگر اهالی ادب کشور افغانستان است که مدیریت خانه ادبیات افغانستان را نیز برعهده دارد. وی در کنار شعر و شاعری، نقد داستان و نگارش چند اثر داستانی را نیز در کارنامه خود دارد. رجایی از جمله شاعران مقاومت افغانستان است.
https://jahannews.com/vdcauynea49n6m1.k5k4.html
jahannews.com/vdcauynea49n6m1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *