چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲۷

توپ تو زمین احمدی نژاد است که این دو سال را رییس جمهور باقی بماند یا نه

سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 174524


صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد دو سال باقی مانده را به سلامتی پشت سر خواهد گذاشت؟، گفت: بستگی به خود آقای رییس جمهور دارد. به تعبیری توپ تو زمین ایشان است که این دو سال را رییس جمهور باقی بمانند یا نه.

به گزارش جهان  روزگار نوشت:وی ادامه داد: اگر احمدی نژاد پرچم شفید را بالا ببرد و همچنان هم بالا نگه دارد این دو سال باقی مانده را به سلامتی پشت سر خواهد گذاشت. اما اگر برود به سمت مقاومت، جنگیدن و تسلیم نشدن در آن صورت مجلس او را استیضاح خواهد کرد و چه بسا به وی رای عدم کفایت خواهد داد.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: البته یک راه دیگر نیز هست قبل از اینکه اصولگرایان تصمیم به پایان دادن وی بگیرند خودش استعفا دهد.

وی با اشاره به اینکه غیبت چندین روزه رییس جمهور در هیات دولت و اقدامات بعدی اش ابتدا به ساکن و و بدون هر گونه طرح و برنامه قبلی بود گفت:می خواهم بگویم احمدی نژاد کلا اهل تعمیق، اهل رایزنی، اهل تدبیر و اندیشه، اهل تامل و اهل اینکه هم جنبه های یک اقدام را در نظر بگیرد خیلی نبود. خیلی ها هستند که اول کاری را می کنند و بعدا در مورد آن تازه می نشینند فکر می کنند. همین برنامه تحول اقتصادی. همه قبول داریم که این برنامه جدی ترین، مهم ترین و اساسی ترین تصمیم برای اقتصادی ایران ظرف صد سال گذشته بوده. خب، شما فکر می کنید پشت این تصمیم به این مهمی، احمدی نژاد چقدر رایزنی با متخصصان، مطالعات عمیق و گسترده اقتصادی، بررسی نحوه اجرای این تصمیم در جوامع دیگر و قس علیهذا بوده؟

زیبا کلام افزود: او حال و حوصله و دل و دماغ بحث و بررسی و رایزنی و شنیدن سخنان مخالفان و موافقان و هیچ کدام از این ها را ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد: در پس ذهن احمدی نژاد زمانی که تصمیم می گیرد به سر کار نرود این فکر مطرح بود که بالاخره من حامیانی دارم. آن ها به حمایت از من برخواهند خواست. او نه تنها بر روی حمایت درصدی از آن آرا حساب می کرده، ایضا بر روی حمایت شماری از اصولگرایان که در این شش سال قرص و محکم از او پشتیبانی می کردند حساب می کرده و احتمالا افراد و جریان دیگری که فکر می کرده از او حمایت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا در ایران توهین به رئیس جمهور جرم نیست؟ قانونی در این رابطه نداریم؟ بخش آخر سخنان زیباکلام در قاموس حقوقی چه تفسیر و تعبیری دارد لطفا جهت اطلاع آقای منتظری رئیس دیوان عدالت اداری ارسال نمایند تا ما را ارشاد فرمایند
Serbia
اولا اقای احمدی نژاد از اول با چراغ خاموش و بدون توپ بازی میکرده
ثانیا این بحث توپ و زمین مال عادل فردوسی پوره زیبا کلام هم هیچوقت عادل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای زیبا کلام در مورد نظام و دین و غیره اظهار نظر می کنه (که البته من هیچ کدوم رو قبول ندارم) شما از القاب چه و چه براش استفاده می کنید.
حالا که در مورد احمدی نژاد حرف می زنه استاد استاد براش راه انداختید.
واقعا این دوگانگی تاسف آوره...
United States
من نمیدونم این آقای زیبا کلام چرا هر روز بسته به موقعیت و شرایط تحلیل ها و نظراتشون هم تغییر میکنه!
Latvia
اين باصطلاح دكتر و استاد دانشگاه گفته بود"پشتيباني و علاقه‌‌مندي مردم به احمدي‌‌نژاد فقط !!!به اين دليل است كه با وام‌‌هاي پرداختي دولت سروسامان جزيي به زندگي خود داده‌‌اند و هيچ تحصيلكرده و نخبه اي به احمدي نژاد راي نداد!" آقاي زيباكلام! اين تحليل ضعيف و غيرواقعي از شما بعيد است. هرچند تعصب راه عقل را مي بندد، حب و بغضها هم مي توانند بر تحليل عقلايي سايه اندازند. بنده بعنوان يك تحصيلكرده نه براي براي وام و ارزاني گوشت، بلكه وظيفه ملي و انساني خود دانستم كه براي جلوگيري از تكرار خفقان سياه 27 ساله بازه زماني 57 تا84 و عدم بازگشت امثال آقاي موسوي و بويژه آقاي هاشمي رفسنجاني به قدرت و افشاي آنها به آقاي احمدي نژاد با همه اشكالات غيرقابل انكارش راي دهم كه با توجه به نتيجه حاصله در6 سال اخير با همه سوء مديريتهاي موجود به راي خود افتخار مي كنم
Latvia
آقاي زيباكلام چطور ديگران مثل اقاي هاشمي رفسنجاني با نصف راي آقاي احمدي نژادحق دارند 33 سال در قدرت بماند اما رييس جمهور با اقبال بي نظير مردم بايد بعد از پايان رياست جمهوري حتما برود يا استعفا دهد يا مجلس راي به عدم كفايت سياسي او بدهد.
Iran, Islamic Republic of
از دیگر نظریات گهربار ایشون اینه که دشمنی آمریکا با ایران توهم هست!
Iran, Islamic Republic of
من با افتخار به احمدي نژاد راي دادم.
با افتخار.
ولي براي افتادن احمدي نژاد از چشم من همين بس كه او به خود اجازه داد و خاطر ولي فقيه را ازرده كرد.
حلا زيباكلام و امثال او هر تفسيري مي خواهند بكنند.
ما زنده ايم به عشق ولايت و بي حرمتي به ساحت مقدس ولي فقيه را از جانب هر كه باشد تحمل نخواهيم كرد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هیچوقت با توپ بازی نکرده...حرکات بدون توپش دشمن رو 6 تایی کرده...هرکسی میخواد باشه...
اگه توپ بهش بدن که کار تمومه...
Iran, Islamic Republic of
جناب زیبا!! کلام ، صحبت های دیروز حضرت آقا را گوش ندادی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای احمدی نژاد یک گزینه دیگر هم دارد ، مجلس بعدی را تصرف کند!
Latvia
جالبه كه همين تحصيلكرده استاد دانشگاه چند وقت پيش آرزو كرده بود اي كاش آقاي خاتمي يك هزارم جسارت آقاي احمدي نژاد را مي داشت!
برخي از روي عصبانيت و حسادت و بدون منطق به «احمدي نژاد» مي تازند.
امـــــــا
اطرافيان او لزوما عليه السلام نيستند.
Latvia
آقاي احمدي نژاد نه استعفا مي دهد، نه استيضاح مي شود ،نه بركنار و نه بعد از دوسال صحنه سياسي را ترك مي كند بلكه بدليل برخورداري از حمايت اكثريت مردم فهيم ايران در تاريخ اين مرز و بوم ماندگار خواهد ماند. مي گوييد نه منتظر انتخابات مجلس در اسفندماه بمانيد.
آقای زیبا کلام
خیلی هم زیبا کلام نیستی و بعضی موقع ها هم بد کلام میشی
بهتره توجه داشته باشین که اون مورد خانه نشینی رئیس جمهور(که البته خیلی تلخ هم بود) یک مورد نادر وتکرارناپذیر است ولی شجاعت ایشان در ایستادن در مقابل زور گویان و رانت خواران را چه میگویید؟ اجرای طرحهای بزرگی که هیچ کس جرأت انجام آنها را نداشت را چه میگویی؟ آن زمان که دوستان شما در دولت اصلاحات به دنبال جمع کردن ارزشهای این مملکت بودند را چه میگویی؟ حال در این زمان که هرکسی از هر طرف به دنبال ضربه زدن به دولت است شماهم نظر بدهید اشکالی ندارد. شاید شماهم منافعی داشته باشید که توسط این دولت در معرض خطر است
Iran, Islamic Republic of
ببین آقای زیبا کلام اگر خودت را متخصص می دانی یک کم که نه زیاد اشتباه کردی پس بنابراین انتظار نداشته باش با تو مشورت کنند
Iran, Islamic Republic of
من هم مثل اين دوستمان با افتخار به احمدي نژاد راي دادم و هنوز از آن حمايت ميكنم. چرا؟
چون بنا به گفته یه عزیزی، سياست انتخاب بين بد و بدتره نه انتخاب بين خوب و بد. از نظر من بده در انتخاب 88 احمدي نژاد بود و اگر روزي احمدي نژاد بدتره بشه من به بده راي ميدم و هيچوقت مملكتم، نظامم و رهبرم رو به بده نميفروشم
احمدی نژاد را دوست داریم و هنوز قبولش داریم اما تا وقتی در خط رهبری باشد
Iran, Islamic Republic of
قربان مظلومیت دولت احمدی نژاد
تاریخ داور خوبی برای قضاوت خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
زیبا کلام واقعی خود دکتره که مردمی ترین رئیس جمهور ایرانه. شما هم بیخود شلوغش نکنید. رایحه خوش خدمت فقط از دکتر و تیمش به مشام میرسه.
Latvia
تحصيلات بيشتر هميشه به معني فهم بيشتر و نخبه بودن نيست. چون فهم آدمها به ميزان زحمتي است كه به عقل براي تحليل عميقتر و مهار نفس براي پرهيز از غرور و خود بزرگ بيني داده مي شود تا برخي چون دكتر زيباكلام راي دهندگان به آقاي احمدي نژاد را مشتي عوام بي سواد روستايي و پايين شهري عقب مانده تصور نفرمايند و خود و بالاشهريهاي غالبا از خود راضي راي دهنده به آدم مستبد شورشي قدرت طلب مغروري مثل آقاي موسوي را نخبه تلقي نفرمايند! خدايا به بعضي ها بحاي مدرك دانشگاهي عقل و فهم انسان بودن عطا فرما.
Iran, Islamic Republic of
البته این حرفشون درسته که در پس ذهن احمدی نژاد برای غیبت 11 روزه طرفدارانش بودن اما خوبه دکتر این مسالهرو بدونن که مردم به هوای این که ایشان مدافع نظامو ولایت هستن بهشون رای دادن و الا فرقی بین ایشونو دیگران نیست
Iran, Islamic Republic of
جدیدا منم حس می کنم دکتر سعه صدرش کم شده و زود از کوره در میره و نامه های بلواساز صادر می کنه و مصاحبه های جنجالی می کنه
Iran, Islamic Republic of
باید این واقعیت را پذیرفت که اصول گرایان در این مقطع حساس تاریخی در حال پوست اندازی اند و این موضوع برای سرنوشت سیاسی جمهوری اسلامی ایران بسیار حیاتی است. چون در دهه گذشته اصلاح طلبان که ارکان سیاسی و حکومتی را در دست داشتند نشان دادند که مرام نامه سیاسی شان بر عبور از اصول اولیه انقلاب اسلامی استوار شده است و راه و استراتژیهایشان برای پشت سر گذاشتن بسیاری از مبانی انقلاب معلوم شد.و اما الان این اصول گرایان هستند که شیوه بازیگری آنان می تواند در آینده سیاسی کشور بسیار سرنوشت ساز باشد.هر خطای تاکتیکی در این مرحله چه از سوی دولت و چه از سوی مجلس هزینه استراتژیک برای کشور در پی خواهد داشت.این وجه قضیه کاملأ روشن است.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم تحلیل ایشون خیلی سطحی به نظر میرسه. از آقای دکتر زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران چنین تحلیلی انتظار نبود.
Iran, Islamic Republic of
اگرطرف آقاي احمدي نژادامثال هاشمي ها خاتمي ها موسوی ها و كروبي ها و.....باشند باهمه اشكالات دكتر بازهم به ايشان راي خواهم داد
Iran, Islamic Republic of
واقعا احمدی نژاد جز راه هایی که زیباکلام گفته راه دیگه ای هم داره؟
خوب خودش داره نشون میده که اگر همین جوری پیش بره اوضاعش بی ریخت میشه دیگه