جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

افزایش 20درصدی مسکن با گرانی ارز و سکه

دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 202027
مشاوران املاک می‌گویند که در چند هفته اخیر قیمت مسکن متاثر از بازار سکه و ارز با افزایش حدود 20 درصدی مواجه شده است که پیش بینی می‌شود با اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها، این قیمت‌ها بازهم تغییر کند.

به گزارش  مهر، هنوز مدت زیادی از رکود مسکن در تهران نمی گذرد که قیمتها با جهش بی سابقه ای در 2 سال گذشته روبرو شده و به سرعت افزایش می یابند و به نظر می رسد نقدینگی های سرگردان بازار سکه و ارز به سمت بازار مسکن پیش رفته اند.

گرچه مسئولان در ماههای اخیر بارها بر این امر تاکید کرده بودند که قیمت مسکن به واسطه افتتاح های مسکن مهر و تمهیدات دولت افزایشی ندارد اما فعالان بازار مسکن اعلام می کنند که پیش بینی می شده که در نیمه دوم سال مانند سال 85 با جهش قیمت ها روبرو باشیم.

در واقع نزدیک شدن به پایان سال و اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها که تاثیر زیادی بر قیمت حاملهای انرژی دارد از عوامل محرک بازار مسکن در دو هفته اخیر بوده است که در کنار آن می توان افزایش روزانه قیمت سکه و نوسان بازار ارز را هم در این امر دخیل دانست.

یکی از مشاوران املاک در شهر تهران دراین باره به خبرنگار مهر، گفت: در چند هفته اخیر مالکانی که به این بنگاه مراجعه کرده اند، 500 تا 600 هزار تومان قیمت هر متر مربع آپارتمان خود را افزایش داده اند.

وی افزود: یکی از مالکان که تا هفته گذشته قیمت آپارتمان خود را 7.5 تا 8 میلیون تومان آگهی کرده بود، امروز تماس گرفت و قیمت هر مترمربع واحد خود را به 9 میلیون تومان افزایش داد.

این فعال بازار مسکن تاکید می کند که قیمت مسکن در چند هفته اخیر تا 20 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود که تا پایان سال بازهم به قیمت مسکن افزوده شود.

قیمت آپارتمان‌ها در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون یک واحد آپارتمان 70 متری در جیحون با عمر 2 ساله با قیمت 122 میلیون تومان به فروش می رسد و 66 متری تکواحدی در محدوده مرتضوی با عمر 3 ساله و پارکینگ با قیمت 103 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

همچنین 56 متری در محله نارمک هم با قیمت 140 میلیون تومان به فروش می رسد و واحد 58 متری در محدوده امیریه با عمر 2 ساله با قیمت 90 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

واحدی 62 متری و یکخوابه در انتهای خیابان شریعتی هم با قیمت 207 میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است و 63.5 متری در پونک با عمر 5 ساله و دو خوابه در طبقه چهارم با قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 330 هزار تومان به فروش می رسد.

یک واحد 53 متری هم در سردار جنگل با قیمت 160 میلیون از سوی مالک قیمت گذاری شده است و مالکی آپارتمان 41 متری خود را در قصرالدشت با قیمت 72 میلیون تومان به فروش می رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
«درباره مسكن برنامه‌هايي داريم كه تا دوسال ديگر كسي مشكل مسكن نداشته باشد.»
اين قولي بود كه آقاي احمدي نژاد به ما جوونها داده بود.
حالا آقايون نشستن و دست روي دست گذاشتن و فقط دارن به بدبخت تر شدن ما نگاه مي‌كنن و مي‌گن انشاالله درست مي‌شه
Iran, Islamic Republic of
اينكه طي سالها كه دلار بالا مي رفته اما مسكن در جا ميزده نشان ميدهد موضوع انها زياد مرتبط نيست.
Iran, Islamic Republic of
هشدار علاقمندان نظام را باید جدی گرفت
دلار 1800 تومان و گرانی رهن و اجاره مسکن - خواروبار - هزینه های حمل و نقل و ...
Iran, Islamic Republic of
در مورد كامنتي كه گفته «اينكه طي سالها كه دلار بالا رفته...» بايد بگم عزيزجون اتفاقا ربط مستقيم داره. كي ديدي تو اين چندساله قيمت دلار در عرض كمتر از دو سه ماه تقريبا دو برابر بشه. همين بالارفتن سرسام آور ارز و سكه (كه خدا انشاالله باعث و بانياشو نبخشه) تورم انتظاري درست مي‌كنه و سبب بالارفتن اجناس و ازجمله قيمت مسكن مي‌شه.